Thailändskor i löpspåret (och hur får man dom att snöra på sig ett par löparskor?)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Det kan ligga något i det i vissa fall. Frugan ligger i utav bara f-n men ungarna kan vara rejält lata. Man försöker jaga på men för det mesta är det förgäves. Jag ger dock inte upp.

När vi av en slump började skriva till varandra på först G+, sedan Hangout (Android) så såg hon hur jag ofta joggade. Till slut fick hon själv lust att prova. Hon har nu hållit på 1,5 år... Vi är ungefär jämnåriga, hon 42 år, jag aningen äldre, snart 50.

Angående träning så har min fru börjat träna sedan något år tillbaks, gym och jogging. Men i Thailand orkar hon knappast gå ett steg :) Jag tycker det är skönt att röra sig även om man bli varm, bara lite jobbigt när man möter andra och tröjan är dyngsur.

Angående att man har barn sedan tidigare, sa min fru väldigt tidigt att hon inte kunde tänka sig det. ha hört det från många thai, men finns ju olika människor. Många thia tycker u det är konstiga att faranger gillar att ta hand om deras barn sedan tidigare. Ingen av oss hade barn sedan tidigare vilket var bra för oss.

Angående att komma från Bangkok, de flesta kommer ju från en förort långt ut, tar kanske två timmar att ta sig till centrala stan. Visst jag gillar Bangkok, men har varit i vissa förorter där det saknas kommunikationer helt ... inte jättemysigt där.

Angående träning så har min fru börjat träna sedan något år tillbaks, gym och jogging. Men i Thailand orkar hon knappast gå ett steg :) Jag tycker det är skönt att röra sig även om man bli varm, bara lite jobbigt när man möter andra och tröjan är dyngsur.

Angående att man har barn sedan tidigare, sa min fru väldigt tidigt att hon inte kunde tänka sig det. ha hört det från många thai, men finns ju olika människor. Många thia tycker u det är konstiga att faranger gillar att ta hand om deras barn sedan tidigare. Ingen av oss hade barn sedan tidigare vilket var bra för oss.

Angående att komma från Bangkok, de flesta kommer ju från en förort långt ut, tar kanske två timmar att ta sig till centrala stan. Visst jag gillar Bangkok, men har varit i vissa förorter där det saknas kommunikationer helt ... inte jättemysigt där.
Själv tycker jag det är mysigt att jogga på en lång, glest befolkad strand :) . Men nästa gång fixar jag joggingskor, trodde aldrig att sand var så hårt! Jag fick sist inte med mig "min blivande" (hon är bl.a. för blyg att byta om vid stranden tror jag), men hon brukar jogga ett par gånger i veckan vid sitt jobb, ett litet sjukhus ute på landet.

Senast redigerad av en moderator:
Men mer parten av Thai e lata så e det bara
Det kanske de är, men värmen gör ju att de nte orkar så mycket. Kolla på människor vi medelhavet på sommaren, de tar ju siesta.

Hemma hos min frus familj:
Svärmor går upp vid halv fem, börjar diska, tvättar kläder, lagar mat ... sen hjälper hon barnbarnen att komma till skolan när de ätit frukost. Hon cyklar iväg och matar kycklingar och plockar lite grönsaker på vägen. Vid åtta när barnen gått iväg tar hon hand om huset, plockar i ordning och städar golvet. Sen får hon lite vila till lunch.

Sen kommer barnen hem och hon ska hjälpa och roa dessa innan hon ska till marknaden och sedan samla grönsaker och laga middag.

Svärfar jobbar på farmen går upp tidigt så han kan börja där vid sex, kommer hem vid åtta för frukost, tar med lunch och är tillbaks vid 18 efter dagen slut. Vi åkte upp till honom en dag när han skördade sockerrör. han visst inte vi skulle komma, trodde man skulle se honom i hängmattan, men han slet och var genomsvettig. En natt jobbade han hela natten med pannlampa för att hinna bli klar med skörden till Songkran då uppköparna slutar köpa upp och sen blir det tort och kan inte säljas.

Visst är denna period kanske lite mer intensiv men de är ju inte lata, sen att de inte tjänar så mycket pengar så har de ju mat från farmen och får pengar från barnbarnens föräldrar.

Den dagen min fru springer en spontan runda i skogen skall jag äta upp mitt skägg...
Trots hon knappt orkar ta sig upp ur sängen innan kl 12 och äter ofta och gärna e hon smal och smärt. Jag antar att det har mest med generna att göra men hon äter knappt något socker eller fet mat som en annan... Så tills dess att hon flyttar till Sverige och börjat lägga på sig kilon så får jag ut och springa själv.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
988
Anonymius
A
W
Svar