Gift i sverige

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
J

jask1001

Gäst
Hej ! Jag och min sambo ska gifta oss i sverige, hon vill ha mitt efternamn och även sitt eget.Om hon vi vill köpa mark i thailand kan hennes dubbla efternamn skapa problem ? Efter vi är gifta vet någon om hon kan få nytt thai pass här i sverige med hennes nya efternamn ?

Jan

Namnbytet måste registreras hos din blivande frus amhur och då får hon även ett nytt ID-kort med det nya efternamnet. Därefter kan hon ansöka om ett nytt pass.

Det är idag inga som helst problem för en thailändsk kvinna som gift sig med en västerländsk man, att äga mark i Thailand.

Mvh Thaikonsult

1999, Thai property law, om en thailändsk medborgare vars make är utlänning, har ändrats till förmån för en thailändsk medborgaree med en utländsk make. Sådana par kan nu lagligen äga mark i Thailand. Men marken måste registreras enligt i den thailändske medborgarens namn.

Utlänningen skall underteckna en försäkran att de medel som används vid köpet av marken är den thailändske medborgarens och att han / hon (utlänningen) avstår från all rätt till ägande av marken.

Det finns ett undantag att man som utlänning kan äga mark i thailand om man har 40 000 000 bath men man får endast äga en rai.

Mvh Thaikonsult

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp