Spouse visum (för dig som är gift eller har barn i Thailand)

Kommer väl ännu en sjuk historia.
Jag och Thaipolare från Phetchabun festa loss i Bangkok, bad taxi chauffören köra oss till bästa festen.
Hamna på någon nattklubb där vip stod och dansa på glastak.
Helt plötsligt out out police is here slussade på bussar till nästa fest.
Ingen aning var vi hamna ens.

Kommer väl ännu en sjuk historia.
Jag och Thaipolare från Phetchabun festa loss i Bangkok, bad taxi chauffören köra oss till bästa festen.
Hamna på någon nattklubb där vip stod och dansa på glastak.
Helt plötsligt out out police is here slussade på bussar till nästa fest.
Ingen aning var vi hamna ens.
Haha :thumbsup:

Har nog varit i BKK 14 gånger och det har alltid varit lysande. Det går inte att jämföra mot vad vi har i Sverige. BKK has it all, efter Phuket hehe. Sant, BKK kan verkligen leverera.
Jag gillar Pattaya för är ju en liten by som har det mesta men Bangkok är en upplevelse.
Nu har det inte blivit så mycket åt det hållet pga pandemin.
Men annars så ca 50 min från dörren till parkeringen på Svenska ambassaden, så bor inte så långt bort.
Eller om det var 1h och 10 min sen 50 min till Ikea, fan va minnet sviktar.

Känner väl många att 1 timma är långt, själv kör jag och lyssnar på musik, kör lätt 5-8 timmar i sträck.
Polare som åkte med blev förvånad när jag körde till Krabi, stoppa på PTT sov 30 minuter och sen körde igen.
Hur fan lyckas du med den grejjen, bara stoppa och sova så sittandes..
Yrkeserfarenhet.

Jo det beror väl lite på intresse.
Har man jobbat 50% av året till sjöss är kanske pråmar mer intressant.
Räknar man dagar så har jag månfallt fler med havsvatten under fötterna än jag har gått på landbacken.
Jepp.
Ja jag har kört budbil i 15 år och jobbat med rörmokeriservice i 18 år så för mig har det blivit mycket bakom ratten.

Men då måste man lämna landet var 90´onde dag.
i dessa tider är det inte lätt att via ett multiple reentry göra visa run för att använda sig av sitt Visa spouse 90 dar. Men, de flesta, omvandlar inresevisumet till ett uppehållstillstånd. Dvs gör extension spouse och då uppstår ekonomiska kravet. Helt rätt så är det. Ekonomiska kravet är lägre än extension retirement. Men betydligt besvärligare med dokumentering. Om du levt på Spouse Visa många år måste du lämnat landet efter 90 dar?

Sitta på balkongen på Chatrium tex och se bogserbåtarna och pråmarna längs floden, tycker det är så läckert.
Gå ner på Nana, äta en snitzhel, vad jag saknar den där.
Kolla lite F1.
Ja va finns inte i Bangkok.
Vissa av oss gillar inte stora städer. Inte svårare än så. Jag får nästan utslag på huden om någon bara nämner en resa in till Stockholm. Bangkok får frugan åka till själv, hon har slutat fråga mig. Pattaya kan jag åka till för att ta några bira eller göra något ärende men sedan vill jag tillbaka till lugnet. Nä jag trivs på landet. Tittar hellre på denna utsikten än en stad.

2D42124B-BC1E-4EA0-810A-4BFCCA33F8CC.jpeg

Vissa av oss gillar inte stora städer. Inte svårare än så. Jag får nästan utslag på huden om någon bara nämner en resa in till Stockholm. Bangkok får frugan åka till själv, hon har slutat fråga mig. Pattaya kan jag åka till för att ta några bira eller göra något ärende men sedan vill jag tillbaka till lugnet. Nä jag trivs på landet. Tittar hellre på denna utsikten än en stad.

Du och jag skulle nog ta en sittning på var sin buffelrygg på ett fält med en bärs i näven och berätta vår livs historia för varandra:laugh:.

Ser fint ut. Vi har ett hus i Nakhon Si Tammarat, där svärmor bor i nu, med fina vattenfall och berg, men vill bo ett tag i Phuket:thumbsup:

Fick veta igår, att för de som inte kan uppvisa 400k THB/år, så finns det företag som har som affärside att tillgodose och sätta in beloppet tillfälligt på ditt bankkonto för att kunna visa upp ett kontoutdrag. Naturligtvis är det ju bättre att ha medel, men vissa kanske falerar på detta för att få ett Visa extension. Ska kolla vad företaget heter.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp