Månadskostnad wifi Thailand

Okej har även hört bra om 3bb men mindre bra om Ais. Körde alltid mobilt Internet från Ais förr om åren.

Det är väl svårt att egentligen ge något annat omdöme än det man själv har kört med egentligen.
Jag hade typ 5 månader hemmakontor i Thailand och det funkande utmärkt även där hönsen sprang runt benen. Enda gången internet blev ett problem var vid strömavbrott.

Jag körde med Citrix och mot min fysiska dator i Norge utan några som helst problem eller annat.

Jag gissar att de flesta bolag är bra nog, men det kan nog variera beroende på var man befinner sig.

Det är väl svårt att egentligen ge något annat omdöme än det man själv har kört med egentligen.
Jag hade typ 5 månader hemmakontor i Thailand och det funkande utmärkt även där hönsen sprang runt benen. Enda gången internet blev ett problem var vid strömavbrott.

Jag körde med Citrix och mot min fysiska dator i Norge utan några som helst problem eller annat.

Jag gissar att de flesta bolag är bra nog, men det kan nog variera beroende på var man befinner sig.
Ja man kanske skall lyssna med grannarna men oftast har dom en annan definition på vad ett bra Internet är.

Om man vill ha fast Internet i huset i Bang Saray med wifi router vilket bolag rekommenderar ni? Behöver inga kanaler endast ett snabbt pålitligt Internet.
Har haft 3bb i många år och fungerar bra, tror inte det skiljer, bolagen erbjuder samma hastighet och kostnad och stabilitet av dom stora leverantörerna.
Kolla vad som finns draget till villagenredan, använder du befintligt behöver du inte betala för kabeldragning, den korta biten inom villagen ingår oftast, vi betalade inget för installation.
Streaminkanaler är ingen extrakostnad, det ingår.
Vad alla grannar har är inte alltid bäst dock, för ni kommer ju dela på lina.

Lyssna inte på thai vilken internetleverantör som är bäst, oftast ingen aning utan bara lojala till den dom använder.

Har haft 3bb i många år och fungerar bra, tror inte det skiljer, bolagen erbjuder samma hastighet och kostnad och stabilitet av dom stora leverantörerna.
Kolla vad som finns draget till villagenredan, använder du befintligt behöver du inte betala för kabeldragning, den korta biten inom villagen ingår oftast, vi betalade inget för installation.
Streaminkanaler är ingen extrakostnad, det ingår.
Vad alla grannar har är inte alltid bäst dock, för ni kommer ju dela på lina.

Lyssna inte på thai vilken internetleverantör som är bäst, oftast ingen aning utan bara lojala till den dom använder.
Har både TOT och 3BB, aldrig betalat något för kabeldragning och nyligen kom 3BB och frågade om de skulle byta ut kablar och modem så det blev bättre och det var gratis, så installationerna ligger väl i månadsavgiften, betalar 631 Baht/månad per leverantör.

Har både TOT och 3BB, aldrig betalat något för kabeldragning och nyligen kom 3BB och frågade om de skulle byta ut kablar och modem så det blev bättre och det var gratis, så installationerna ligger väl i månadsavgiften, betalar 631 Baht/månad per leverantör.
Har hellre aldrig betalt för kabeldragning men hört att finns ingen huvudkabel dragen kan det kosta.
Från 500 baht i månaden finns väl 3bb abonemang, vi betalar 749 baht för valt snabbare nät.

TOT drog kabel cirka 250 meter och 3BB Cirka 300 meter.
Samma här ca 200-300m.
Jag menar om ingen kabel finns dragen till området från huvudstation.
Ni har antagligen en substation i området och kort väg att dra, så har även vi.
Men från en huvudstation och sätta upp en substation så handlar det om andra kablar och utrustning.
Då kan vara att dom inte erbjuder i området eller man får betala för kabeldragningen från huvudstation för skapa en substation.
Fast det sistnämda var många år sen jag hörde om, idag så stor konkurens så idag behöver man nog inte betala för det heller och mycket är väl draget redan.

Och för den som har 3bb så finns här en artikel med lite serierekomendationer, dom flesta finns på HBO GO streaming som ingår i 3bb.

Vi betalar 426B i månaden.
Vilket bolag?
Ofta finns det ju promotions så kolla på hemsidorna.
Tecknar du en promotion på 12, 24, 36 månader så får du hålla det priset ni kom överens om tiden ut även om månadskostnaden går upp.
Så är det för oss, vi tecknade 24 månaders tror jag och har priset som var för 12 månader sen, tecknar vi idag är månadsavgiften 50 baht högre.

Hej!vi betalar 549 per månad 24 månader promotion fungerar oftast bra helger kan det vara lite överbelastning men oftast ok i en by.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp