Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nej, det är jag inte.
Förhoppningsvis fabulerar du inte lika mycket utanför forumet, fast du har ju ett socialt handikapp har jag för mig, så det spelar kanske inte så stor roll.
Nej, det är jag inte.
Förhoppningsvis fabulerar du inte lika mycket utanför forumet, fast du har ju ett socialt handikapp har jag för mig, så det spelar kanske inte så stor roll.
Jaha, har Irene dumpat dig eller har du dumpat henne.
Oavsett vilket så föreslår jag att du och Berit flyttar ihop för att samla ihop ekonomin. Det blir billigare om man har 1 hyra att dela på två personer.
Du har ofta väldigt detaljerade planer utan att ens ha en grovplan som är duglig.
Är man bekymrad över priset för att få internet så är min rekommendation att man stannar hemma.
Du visste ju knappt om det gick att ordna ett bankkonto för två år sedan.
Oavsett vilket så föreslår jag att du och Berit flyttar ihop för att samla ihop ekonomin. Det blir billigare om man har 1 hyra att dela på två personer.
Du har ofta väldigt detaljerade planer utan att ens ha en grovplan som är duglig.
Är man bekymrad över priset för att få internet så är min rekommendation att man stannar hemma.
Ja stämmer överens med mina tankar. Kommer frågor och påståenden som från en blind eller från någon som föddes 50år gammal. Nästan så att man tycker synd om personen.
Ja stämmer överens med mina tankar. Kommer frågor och påståenden som från en blind eller från någon som föddes 50år gammal. Nästan så att man tycker synd om personen.
Nu har dom blivit ännu striktare med bankkonton, ville ha ett nytt valutakonto när jag skulle jobba.
Trots att jag har konton och kreditkort i banken måste jag nu ha ett intyg från ambassaden om jag skall öppna nytt i samma bank.
Jag är van sedan 2005 att bli mobbad på diverse thaisajter och det berör mig inte det minsta. Men jag kan bli riktigt irriterad på personer som sprider falska uppgifter som sedan andra snappar upp och sen bildas det drev, mobbinggrupper som attackerar sina offer med dom falska uppgifterna. Ex har det spridits två osanna rykten om mig. Dels att jag aldrig varit i Thailand och dels att jag är en mytoman. Det har även gjorts försök att via falska uppgifter sprida ut att jag skulle vara sinnessjuk. Och allt detta har bottnat i att jag under ett antal år hade mage att påstå att dom flesta faranger träffat sina fruar i barområdena. Härinne har jag blivit förbjuden att överhuvudtaget skriva om barer och bartjejer vilket jag då slutat med. Även om barliv är en viktig del av det thailändska livet så får man ibland lägga band på sig för fridens skull.
BTT
Jag vet nog att jag lätt kan skaffa information på plats i Thailand, har bott där i 5 år men andra kanske oxå kan ha nytta av up to date information från medlemmar som befinner sig i Thailand. Det är inte bara jag som läser härinne.
BTT
Jag vet nog att jag lätt kan skaffa information på plats i Thailand, har bott där i 5 år men andra kanske oxå kan ha nytta av up to date information från medlemmar som befinner sig i Thailand. Det är inte bara jag som läser härinne.
BTT
BTT
dtac@home+ home internet 100 GB starting at 399 baht/month free! Set-Up fee and entry fee.The discount for router equipment at 500 baht. dtac@home+ can connect up to 32 devices.
Helt nya regler på öppna bankkonto dom sista åren och bara sista året har det blivit ännu striktare.
Inte lika lätt få konto idag som när jag öppnade mitt första.
Sett folk som blivit stoppade redan i dörren pga fel visum, intyg från Svenska ambassaden skall visas upp etc etc.
Svårare idag än för några år sen.
Helt nya regler på öppna bankkonto dom sista åren och bara sista året har det blivit ännu striktare.
Inte lika lätt få konto idag som när jag öppnade mitt första.
Sett folk som blivit stoppade redan i dörren pga fel visum, intyg från Svenska ambassaden skall visas upp etc etc.
Svårare idag än för några år sen.
Nu har dom blivit ännu striktare med bankkonton, ville ha ett nytt valutakonto när jag skulle jobba.
Trots att jag har konton och kreditkort i banken måste jag nu ha ett intyg från ambassaden om jag skall öppna nytt i samma bank.
Det är inte 80 talet i Thailand längre, hårda regler på att pengar skall redovisas och ha rätt visum etc, skall inte kunna komma till Thailand på ett turistvisum och tvätta pengar...
Många verkar ha missat att Thailand utvecklas och Thailand idag är inte det många reste runt i på 80 talet.
Det är inte 80 talet i Thailand längre, hårda regler på att pengar skall redovisas och ha rätt visum etc, skall inte kunna komma till Thailand på ett turistvisum och tvätta pengar...
Många verkar ha missat att Thailand utvecklas och Thailand idag är inte det många reste runt i på 80 talet.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.