MC i Thailand

Om en motorbike / MC är mer än 5 år så skall den visas upp,annars bara gå in med boken och betala försäkring och skatt.
Du hade någon som skulle hämta den då kan väl han skicka upp den.Vad är problemet?
Jo , jag hade det ,men detta verkar inte funka , du vet ju hur vissa kan bli i Pattaya ,och stort tack för den informationen :wai: , det visste jag ju egentligen , men hade glömt detta , Borde ju funka , iofs så är det en 2013 så det är på håret :) Och litar inte heller på att de lämnar ut den ,, de ljuger om allt ,, krångligare skitfirma än MitJon får man leta efter :)Iofs så har han kopia på boken samt adressen till huset däruppe så det borde funka ,om viljan finns . Men du om någon vet jag gillar att vara steget före om saker inte funkar :)'

Senast redigerad av en moderator:
Precis som jag trodde , polarn var där, ingen vet något , alla skyller på alla ,, var är skylten , han har kopia på min bok samt kopia på mitt pass , likförbannat finner de nu inte skylten , den som bara var att hämta .... Dom fick sina 120 000 ,sen bytte de numret utan min vetskap , lovade att skicka nya skylten till Adressen i Isaan ,, sen sade de att det gör de inte ,, hämta den här Pattaya ,, ojoj never ending story när något skall göras i det landet lol :):):)555 Bara att garva åt det hela ,, ingen ide att bli förbannad , nu tar han med sig en Thaipolare på måndag , dvs ingen mer snack om språkproblem , kanske mer om Thai snackar med Thai , har faktiskt hänt att de inte förstår varandra :rolleyes:,, För skylten skall finna där enligt Mit Jon .. Idioter ;)

Precis som jag trodde , polarn var där, ingen vet något , alla skyller på alla ,, var är skylten , han har kopia på min bok samt kopia på mitt pass , likförbannat finner de nu inte skylten , den som bara var att hämta .... Dom fick sina 120 000 ,sen bytte de numret utan min vetskap , lovade att skicka nya skylten till Adressen i Isaan ,, sen sade de att det gör de inte ,, hämta den här Pattaya ,, ojoj never ending story när något skall göras i det landet lol :):):)555 Bara att garva åt det hela ,, ingen ide att bli förbannad , nu tar han med sig en Thaipolare på måndag , dvs ingen mer snack om språkproblem , kanske mer om Thai snackar med Thai , har faktiskt hänt att de inte förstår varandra :rolleyes:,, För skylten skall finna där enligt Mit Jon .. Idioter ;)
Du har väl den gröna boken i original med nya registreringsnumret?

Du har väl den gröna boken i original med nya registreringsnumret?
Japp, det har jag , men att köra utan skylt på semester är inte kul , Uppe i Khon Khaen finns en liten firma som gör skyltar (kopior) , undrar om det finns en i Pattaya ... Skulle behöva en kopia tills jag får en original , det brukar ta två månader minst , idioter , nu strular dom med min MC semester ,, typiskt djäkla Thai ,dvs att inte ha ordning på något

Japp, det har jag , men att köra utan skylt på semester är inte kul , Uppe i Khon Khaen finns en liten firma som gör skyltar (kopior) , undrar om det finns en i Pattaya ... Skulle behöva en kopia tills jag får en original , det brukar ta två månader minst , idioter , nu strular dom med min MC semester ,, typiskt djäkla Thai ,dvs att inte ha ordning på något
Du ska nog kunna beställa en ny skylt överallt, men leveranstiden är ju vansklig. Min skylt kom efter 5 månader vid nyköp efter strul och helger. Bl.a måste jag skaffa nytt COR då det hann gå ut (30 dagar) innan dom börjat handlägga min registrering. Jul och nyår kom i vägen, sen glömde dom :(
Jag fick ingen grön bok heller innan skylten kom.

Jo, det var just det jag funderade på, kan jag beställa en ny Chonburi skylt på trafficoffice i Chanwat KonKaen , det vore ju bra , Men jag är ju i Sverige så det blir ju när jag kommer ner i så fall , jag tar med mig böckerna varje gång till Swedala , lita inte på Thaisen , Gör de inbrott i huset och snor hojen samt boken , då är det kört , utan bok inte lika kul för dem hehehe...Men en kopia skylt skall jag nog kunna få ganska snabbt , funderar bara påom det finns någon i eller Korat , då kan jag köra utan en bit samt få till en kopia ,, enda skillnaden är att det inte finns någon stämpel i skylten , syns bara om de kikar djäkligt noggrant , körde i tre år med en kopia på stora hojen
20131113_083202.webp

Jag bytte skylt i Chon Buri stad den ligger på norra sidan mot Bkk då tog det 1 vecka.
Polisanmäl den försvunnen / stulen om du inte får den hos firman. Då har du ett papper att köra på till du får en ny
Alt en röd av dom.
Be din Thaipolare ringa Tr office och fråga vem som hämtat ut den Kanske ingen har gjort det. 5555
Gammal VTX 1800 på bilden. Är det fortfarande en kopia på den.??

Senast ändrad:
Jag bytte skylt i Chon Buri stad den ligger på norra sidan mot Bkk då tog det 1 vecka.
Polisanmäl den försvunnen / stulen om du inte får den hos firman. Då har du ett papper att köra på till du får en ny
Alt en röd av dom.
Be din Thaipolare ringa Tr office och fråga vem som hämtat ut den Kanske ingen har gjort det. 5555
Gammal VTX 1800 på bilden. Är det fortfarande en kopia på den.??
Det vet jag ej om det är en kopia idag på hojen , sist jag såg den stod den hos Samart ,men du känner ju han som köpte den av mig , han fick även originalet . Vad han sen gjorde med den vet jag inte ,.Originalet låg alltid i sidoväskan , den hade han ju även den med köpet ..
Jo,antagligen kan det bli så att jag får köra ner utan skylt ,(om de inte finner den hos (Mit Jon ..) sen anmäla hos snuten i Pattaya , Mit JOn lär inte ge mig någon röd skylt , de är skit den firman ALDRIG mer MIT JON ... Men kanske samma överallt , När du betalat är intresset borta för att de skall ge något , inte ens det de har lovat ,, vi får se på måndag ;)

Fö .blev jag inte glad när jag såg hojen hos Samart , fn vad folk kan misssköta saker , jag hade hojen i det skicket nästan tre år , ett år senare med en Farang ser den ut som skit , tråkigt :(

Och beträffande min skylt till CBR en skylten är uthämtad , skall finnas hos Beg MC vid Mit JON på Pattaya Thai , men där hittade dom den inte i morse när kompisen kollade , var där och kollade

Det vet jag ej om det är en kopia idag på hojen , sist jag såg den stod den hos Samart ,men du känner ju han som köpte den av mig , han fick även originalet . Vad han sen gjorde med den vet jag inte ,.Originalet låg alltid i sidoväskan , den hade han ju även den med köpet ..
Jo,antagligen kan det bli så att jag får köra ner utan skylt ,(om de inte finner den hos (Mit Jon ..) sen anmäla hos snuten i Pattaya , Mit JOn lär inte ge mig någon röd skylt , de är skit den firman ALDRIG mer MIT JON ... Men kanske samma överallt , När du betalat är intresset borta för att de skall ge något , inte ens det de har lovat ,, vi får se på måndag ;)

Sitter samma skylt som på bilden utan väskor. Vet ej om det finns an annan skylt, en Ryss som säljer den nu.
Hur ser org skylten ut samma storlek eller en stor en.
Satt chip boxen kvar då du lämnade den till "Tomten" L Det är annat avgas rör nu ser ut som ett org har du dom raka rören kvar.

Sitter samma skylt som på bilden utan väskor. Vet ej om det finns an annan skylt, en Ryss som säljer den nu.
Hur ser org skylten ut samma storlek eller en stor en.
Satt chip boxen kvar då du lämnade den till "Tomten" L Det är annat avgas rör nu ser ut som ett org har du dom raka rören kvar.
Allt var som det var när vi åkte ihop när jag sålde den ,, inget förändrat eller borttagit Precis som på bilden ovan ,, står den fortfarande hos Samart? Tror att det var en Svensk som ägde den då jag såg den där i April ,, fn en sån fin cykel,..missskött som fn ,men maskin kan de aldrig knäcka på den , var ett bra pris på den när jag var där , tror det var runt 260 tusen thbt , men vet ju inte hur den är skött nu[/QUOTE] Den gamla originalskylten var större , betydligt större

Njaaa, inget snyggt stuk tycker jag , alldeles för ptåligt bygge .. Och så fel maskin i ramen vill gärna åka inte bara skruva , har ägt gamla ångmaskiner en ggr i tiden;)

Min hoj idag , snabb och relativt lätt , dessutom driftsäker , inte någon trött felvinklad ångmaskin
IMG_20170311_063726.webp

Det där e ingen hoj Phonta, det e en leksak med för lite cc.
Njaaa, den är ju ingen dickförlängare , men det behöver inte jag, har så det räcker i brallan , den åker ju ifrån alla ångmaskiner i alla fall ,, på bakhjulet dessutom , vilket visar att antalat cc inte är det viktigaste ,utan oftast tekniken ,, däremot Ducatin som
Satan G la upp, den slår det mesta :thumbsup: Min cykel gör 5 sek till hundra samt 1/4 milen på under 14 sek det är inte dåligt för en 500 cc .. Dessutom driftsäker med en djäkligt låg bränslekonomi , ligger på 0,4 l/10 km på landsväg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp