Medicinska problem för oss män / gubbar

Om det vore så lätt ändå :rolleyes:

Jo, läste på och precis så enkelt verkar det faktiskt vara. :)

”Gelatin comes into this because people rarely eat skin and tendons raw; they cook them. And cooking the collagen transforms it into gelatin. Gelatin is the cooked form of collagen – it’s the way we can eat the beneficial amino acids in the collagen without having to sit down to a lovely plate of raw tendons for dinner.

The benefits of collagen are mostly from the amino acids, and you break down both gelatin and hydrolyzed collagen into the same amino acids in your digestive system anyway, so in terms of health benefits, hydrolyzed collagen and gelatin should be roughly equivalent. But on the other hand, some people with may find the hydrosylate easier to digest, and they do have culinary differences in terms of how you’ll use them.”

Jo, läste på och precis så enkelt verkar det faktiskt vara. :)

”Gelatin comes into this because people rarely eat skin and tendons raw; they cook them. And cooking the collagen transforms it into gelatin. Gelatin is the cooked form of collagen – it’s the way we can eat the beneficial amino acids in the collagen without having to sit down to a lovely plate of raw tendons for dinner.

The benefits of collagen are mostly from the amino acids, and you break down both gelatin and hydrolyzed collagen into the same amino acids in your digestive system anyway, so in terms of health benefits, hydrolyzed collagen and gelatin should be roughly equivalent. But on the other hand, some people with may find the hydrosylate easier to digest, and they do have culinary differences in terms of how you’ll use them.”
Varför krångla till det? Ät en för människor naturlig kost så löser det sig :)

Är bara ingen fantast av senor, ben och inälvor. :)
Inte löser det artrosproblem i leder, artros är väl förslitning samt inflammation, jag har löst det med gymnastik samt långa lätta promenader och naturmedicin som fungerar mot inflammationen, för tre år sedan dömdes mit knä ut , Mr...... kommer att sitta i rullstol inom tvår år sade ortopeden här i Thailand, Jag blir långsamt bättre och bättre, promenader , knäböj samt annan lämplig yoga samt gymnastik

Inte löser det artrosproblem i leder, artros är väl förslitning samt inflammation, jag har löst det med gymnastik samt långa lätta promenader och naturmedicin som fungerar mot inflammationen, för tre år sedan dömdes mit knä ut , Mr...... kommer att sitta i rullstol inom tvår år sade ortopeden här i Thailand, Jag blir långsamt bättre och bättre, promenader , knäböj samt annan lämplig yoga samt gymnastik
Har även tyvärr artros i bägge knäna säger röntgen, för artros är träning det bäste ok man blir aldrig bra men kan fungera som människa. Becktrews är det också träning som hjälper men skoven blir man aldrig kvitt. Det kan sätta sej i vilken led som helst i kroppen, byter ställe när den vill, fot leder, handleder, axlar, bröst och rygg, man vet inte vad nästa månad bjuder på. brukar skoja att jag kommer aldrig att veta om det är hjärtat som är fel på eller bectrews som
djävlas när bröstkorgen blir som en stel plåt Därför är medicin ett måste kan
inte hålla på med natur grejer funkar inte, Men kan skotta snö i flera tim ibland nästa dag kan jag bara sopa av bron

Har även tyvärr artros i bägge knäna säger röntgen, för artros är träning det bäste ok man blir aldrig bra men kan fungera som människa. Becktrews är det också träning som hjälper men skoven blir man aldrig kvitt. Det kan sätta sej i vilken led som helst i kroppen, byter ställe när den vill, fot leder, handleder, axlar, bröst och rygg, man vet inte vad nästa månad bjuder på. brukar skoja att jag kommer aldrig att veta om det är hjärtat som är fel på eller bectrews som
inte hålla på med natur grejer funkar inte, Men kan skotta snö i flera tim ibland nästa dag kan jag bara sopa av bron

Fick just en Tequila av min fru, fy vad dåligt den tar nog död på alla sjukdomar och även mej, Huva Lika som Lao kao

Becktrews är det också träning som hjälper men skoven blir man aldrig kvitt.

Har också Bechterews sedan tonåren men faktiskt fått de problemen att nästan försvinna helt med interritim fasta, bättre kost och daglig träning. Använder ingen medicin alls längre.

Går göra mer än man tror med mat och livsstil. Svenska läkare bryr sig sällan om det och skriver hellre ut piller tyvärr enligt min erfarenhet.

Vi får väl se. Ger det en ärlig chans ett par månader och ser om jag upplever någon skillnad.

Läst om många på nätet som det haft stor effekt på och då det är helt naturligt så rätt riskfritt med.

IMG_7269.jpeg

Har också Bechterews sedan tonåren men faktiskt fått de problemen att nästan försvinna helt med interritim fasta, bättre kost och daglig träning. Använder ingen medicin alls längre.

Går göra mer än man tror med mat och livsstil. Svenska läkare bryr sig sällan om det och skriver hellre ut piller tyvärr enligt min erfarenhet.
Bectrews drabbar oss olika man kan inte jämföra människor om det, har du
det så vet du det, vi är olika som drabbas en del lite några dj mycke blir helt
stel i nacken .det är en inflamatorisk sjukdom så förstår inte vad fasta, ok
kost kan hjälpa, inte bli överviktig som man alltid ska försöka undvika

Ni har aldrig funderat på vad all information i kroppen kommer ifrån? Ni kanske tycker det är normalt att man skall trycka i sig anti inflammatoriska preparat varje dag? Visst många av er är till åren men det är så många människor som knaprar dessa piller även folk i min ålder samt yngre.
Inflammation skall det såklart vara :)
Ni är duktiga på att tolka så det framgick nog ändå.

Bectrews drabbar oss olika man kan inte jämföra människor om det, har du
det så vet du det, vi är olika som drabbas en del lite några dj mycke blir helt
stel i nacken .det är en inflamatorisk sjukdom så förstår inte vad fasta, ok
kost kan hjälpa, inte bli överviktig som man alltid ska försöka undvika
Andy ,då har du röntgen som förklarar var det började, behövs för att fastställa Becktrews, Läkarna på reumaten i Umeå har alltid hjälp till ,bassängträning och andra träningar och hjälp medel du måste haft otur med hjälpen

Andy ,då har du röntgen som förklarar var det började, behövs för att fastställa Becktrews, Läkarna på reumaten i Umeå har alltid hjälp till ,bassängträning och andra träningar och hjälp medel du måste haft otur med hjälpen

Jodå, fått det bekräftat på röntgen i flera omgånger samt käkat olika typer av NSAIDs och TNF-hämmare samt normala smärtstillande utöver det. Har inte varit någon hejd på grejer läkare skrivit ut och jo, jag vet hur ont det kan vara och hur skoven kan vandra runt i kroppen. Värst var det på den tiden i unga år när man skulle backa med en bil, hade skov i ryggen och inte kunde vända mig om för smärtan och knappt ta mig in och ur bilen heller.

Men Bechterews verkar vara väldigt individuellt hur det drabbar en, så har nog bara haft turen att hitta egna sätt att ta mig runt eländet utan mediciner som inte gav någon effekt (för just mig).

Själv har jag gått på sprutorna i 12 år.
Började med dropp förra veckan. Får se om iriterna minskar. Har haft 7 stycken sedan april. Nytt rekord.
IMG_3061.jpeg
IMG_3060.jpeg

Min fru slutade att sova med mig p.g.a. min sömnapné. :wai:

Såg att detta kom från Eli Lilly i fredags. Låter lovande.

Averaging up to 20% of weight loss, adults taking Zepbound had at least 25 fewer breathing interruptions each hour as they slept

Up to 50% of adults taking Zepbound no longer had symptoms associated with OSA after one year

INDIANAPOLIS, Dec. 20, 2024 /PRNewswire/ -- Eli Lilly and Company (NYSE: LLY) today announced the U.S. Food and Drug Administration (FDA) approved Zepbound® (tirzepatide) as the first and only prescription medicine for adults with moderate-to-severe obstructive sleep apnea (OSA) and obesity.1Zepbound may help adults with moderate-to-severe obstructive sleep apnea and obesity improve their sleep disorder. It should be used with a reduced-calorie diet and increased physical activity.”

Du kaller kleberisen Khaoniao , dei frå Isaan som jeg kjenner kaller den Konjao . For khao er vanlig ris , og konjao er kleberis , har jeg lært i Thaiand . No kom kjerringen inn doren med ei veninna frå Isaan , og jeg spor dei navnet på kleberisen som du kaller den for Khaonino , det er ikke Thai eller Isaan språk , det heiter Konjao på Thai og Isaan . Så dere har mye lære av baggerne .
Khao = ris, niao = segt det kan till och med en 10 till 21 dagars turist som jag...

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar