Hej
Jag glömde helt bort denna tråd, jag tog det första rådet och det var visa4sweden på FB. Dom gav mig all information som jag behövde. Men jag kan iallafall berätta hur det har gått. Vi ansökte UT6månader och fick självklart avslag, det MIG gav oss avslag på var följande: För dålig anknytning till Thailand, för dåligt ekonomi, varit i Thailand för lite under det senaste året. Men det MIG slog hårdast på var anknytningen till Thailand och dem var även tvungen att anklaga oss för brott som ej har begåtts. Dem trodde att vi skulle bryta viseringen pga den dålig anknytningen till Thailand. Men MIG har redan fått information från oss att vi ej vill bo i Sverige, våra framtida planer har alltid varit att bosätta oss i Thailand. Jag känner att beslutet dem tagit är diskriminerade mot oss båda, speciellt mig som har jobbat och betalat för mycket skatt i detta skitland under många år och får inte ett skit tillbaka. Jag har tappat synen på myndigheterna i Sverige, dem är långsamma och sköter fasiken inte deras jobb. Spelar ingen roll vilken myndighet det handlar om. Sen att handläggningstiderna på MIG är så jävla långa, man ska inte behöva vänta 2 månader på ett beslut. Skulle hon åka till England så hade det tagit 2-30 dagar till beslut. Oftast i England så tar det bara så lite som 10 dagar till beslut för ett 6 månaders visum.
Nu har vi skickat in en överklagan som gick vidare till förvaltningsrätten i Malmö, och den kommer vi troligen att dra tillbaka. Vi kommer att försöka med ett schengen under nästa månad. Går visumet igenom så kommer vi även att förlänga det med tre månader. Vi har även beslutat att vi fått nog av Sverige, det blir en flytt till Thailand under detta år.
Får tacka för informationen som ni har tagit er tid till att skriva. Vill även ursäkta att jag glömde bort denna tråd.