Att "tagga" sig kan ge problem

 
Tur jag aldrig sitter i solen.
Finns det nåt som inte skadar din hälsa enligt dessa medier.
Ja är moderat tattuerad och kommer inte springa och ta bort dom för detta!
Inkubationstiden är lång och blir hälsan inte påverkad snabbt så tror få på det.
Det är liknande med att försöka påverka yngre rökare att sluta.
Ska alla börja ta bort sina tatueringar blir det väl en ny megaindustri?
 
Tattueringar e ju snyggt, helst ska man ha dom på halsen och i ansiktet.
 
Ja tattueringar är snyggt några kamrater hemma i Sverige har det i ansiktet själv har ja hela ryggen, del framsida och halsen, men inget synligt på armarna.
Några polare skall komma ner till Thailand och tattuera sig i Januari, kanske vi drar en sväng förbi hua hin ;)
 
Ja tattueringar är snyggt några kamrater hemma i Sverige har det i ansiktet själv har ja hela ryggen, del framsida och halsen, men inget synligt på armarna.
Några polare skall komma ner till Thailand och tattuera sig i Januari, kanske vi drar en sväng förbi hua hin ;)
Man kan ju bara hoppas att kommande generationers skattebetalare inte behöver betala för ökande kostnader för borttagande av tatueringar för de som senare i livet inser att nu har tatueringar blivit omodernt och medför begränsningar i livet.
 
Dessutom lär de inte gå att ta bort taggar som är gjorda i TH
Själv skulle jag vilja ha men vet inte vad jag skall välja för motiv
 
Man kan ju bara hoppas att kommande generationers skattebetalare inte behöver betala för ökande kostnader för borttagande av tatueringar för de som senare i livet inser att nu har tatueringar blivit omodernt och medför begränsningar i livet.
Vad får dig att tro att staten skulle stå för det iom att det är kosmetiskt.
 
Vad får dig att tro att staten skulle stå för det iom att det är kosmetiskt.
En tatuering utförd med en färg som visar sig starkt cancerogen
kan man kanske vill försöka ta bort för att minska risken
Motsvarande har hänt med somliga bröstimplantat som visat sig vara hälsoskadliga. Där har landstingen bjudit på operationen.
 
Jag kanske inte är som vissa personer som vill se ut som plumppapper eller ha snygga tatueringar ,var i Amsterdam på tatuerings lokal drack Amstel beer i stället för att tatuera mig ,upp till var person ang tatueringar jag föredrar beer på den tiden konstigt pojk :angel:
 
Jag kanske inte är som vissa personer som vill se ut som plumppapper eller ha snygga tatueringar ,var i Amsterdam på tatuerings lokal drack Amstel beer i stället för att tatuera mig ,upp till var person ang tatueringar jag föredrar beer på den tiden konstigt pojk :angel:
Själv har jag varit hos munken i phimai, fn vad ont det gjorde:D:)
 
Jag var på en liten utflykt i Tokyo för ett tag sedan då jag i Hotellets badhus (japaner älskar varma bad) kunde läsa en skylt med texten: Personer med tatueringar kommer att nekas tillträde, om en dold tatuering upptäcks efter entre kommer personen att avvisas.

Ganska tufft, är det vanligt i Japan? Någon annan stans?
 
Jag var på en liten utflykt i Tokyo för ett tag sedan då jag i Hotellets badhus (japaner älskar varma bad) kunde läsa en skylt med texten: Personer med tatueringar kommer att nekas tillträde, om en dold tatuering upptäcks efter entre kommer personen att avvisas.

Ganska tufft, är det vanligt i Japan? Någon annan stans?
I Japan är det endast Yakusan (maffian) som tatuerar sig..
Och där har man uppdelade badhus och dom blandar sig inte med varandra..
Finns tydligen också två olika badhus för tatuerade också.. Vilken position du har..

Detta fick jag reda på av en tatuerare som gjorde min enda jag har..
Han hade jobbat i just Japan som den enda "vitingen" som fick tatuera..
Som vinnare av VM i frihandstatuering ett antal år fick han det erbjudandet..
Han var där i ganska många år men flyttade sen hem till Ängelholm.. (Detta var på -90 talet)
 
I Japan är det endast Yakusan (maffian) som tatuerar sig..
Och där har man uppdelade badhus och dom blandar sig inte med varandra..
Finns tydligen också två olika badhus för tatuerade också.. Vilken position du har..

Detta fick jag reda på av en tatuerare som gjorde min enda jag har..
Han hade jobbat i just Japan som den enda "vitingen" som fick tatuera..
Som vinnare av VM i frihandstatuering ett antal år fick han det erbjudandet..
Han var där i ganska många år men flyttade sen hem till Ängelholm.. (Detta var på -90 talet)

Som vanligt är inte allt som man tror!:)

https://kotaku.com/japans-problem-with-tattoos-1767685623
 
 

Liknande trådar

G
Svar
1
Visningar
2 K
Wanpen
W
A
Svar
0
Visningar
1 K
A
A
Svar
2
Visningar
2 K
natcha
N
 
Tillbaka
Topp