Migrera till Thailand

Tryck på profilen som hör till den du vill skicka till..
Sen trycker du till på "starta en konversation" så är du inne på PM...
Hade jag sett en sådan länk hade det självklart varit mycket enklare, men jag finner ingen sådan länk.
Varken här på tråden, i det fönster som poppar upp eller på själva profilsidan som kommer om jag klickar mig vidare...

Hade jag sett en sådan länk hade det självklart varit mycket enklare, men jag finner ingen sådan länk.
Varken här på tråden, i det fönster som poppar upp eller på själva profilsidan som kommer om jag klickar mig vidare...
Klicka på "Inkorg" högst upp till höger. Då kommer ett nytt fönster upp och där finns en knapp "Starta en ny konversation".

Hur löser man mobiltelefonabonnemang resp internet?
Om hon bor kvar i det dyrare stället ingår ju fritt Wifi, men om det blir en billigare lägenhet måste vi ta hänsyn till internet. Vi i Sverige har ju blivit beroende av det. :)

Kostnaden för internet, snabbt internet som jag har, kostar med 3bb 631 baht i månaden. Elen min ligger på runt 1.600 baht (har stort hus), och för damen kanske maximalt 1.000 baht gissar jag. Och vattenräkningen för min del med trädgård kostar 300 baht. Din dam kanske inte ens har en trädgård att vattna, och därför ingen vattenräkning.

Jag antog att du fikade efter budgetposter i din fråga, så har jag det då....

Hur löser man mobiltelefonabonnemang resp internet?
Om hon bor kvar i det dyrare stället ingår ju fritt Wifi, men om det blir en billigare lägenhet måste vi ta hänsyn till internet. Vi i Sverige har ju blivit beroende av det. :)
För mobilen så är kontantkort lämpligt. För samtal till Sverige kan man använda t.ex Skype eller liknande om man nu har internet.

Undrar hur många som har en Thaidam med uppehållstillstånd som flykting, skyddsbehövande, eller synnerligen ömmande omständigheter.......

Undrar då hur man kan få detta bidrag om man bott i 35 år i sverige som i artikeln

flykting, skyddsbehövande, eller synnerligen ömmande omständigheter kan man då knappast vara längre och om man dessutom skall tillbaka i från landet man kommer i från

/ENis

Undrar då hur man kan få detta bidrag om man bott i 35 år i sverige som i artikeln

flykting, skyddsbehövande, eller synnerligen ömmande omständigheter kan man då knappast vara längre och om man dessutom skall tillbaka i från landet man kommer i från

/ENis
Kravet gäller väl vad grunden var till varför han kom till Sverige inte vad som råder nu. Snubben har uppenbarlige också inte valt att bli svensk medborgare vilket han lätt bore ha kunnat blivit på 35 år.

Gissar att det är en försvinnande liten del som är berättigad till detta.
Så här säger regeringen att kraven är. Så kan ni läsa själva vad som gäller.
Du som har fått uppehållstillstånd i Sverige av skyddsskäl och vill flytta tillbaka till ditt hemland eller till annat land där du har rätt att bo, kan ansöka om ett ekonomiskt stöd hos Migrationsverket. Stödet kallas för återvandringsbidrag och kan till exempel kan bekosta resan och bidra till att du får en bra start i landet du flyttar till.

Du som har fått uppehållstillstånd i Sverige av skyddsskäl och vill flytta tillbaka till ditt hemland eller till annat land där du har rätt att bo, kan ansöka om ett ekonomiskt stöd hos Migrationsverket. Stödet kallas för återvandringsbidrag och kan till exempel kan bekosta resan och bidra till att du får en bra start i landet du flyttar till.

Bara för att man kan ansöka så behöver det ju inte betyda automatiskt beviljat.

Bara för att man kan ansöka så behöver det ju inte betyda automatiskt beviljat.
Väldigt få beviljas. Avslagen är många hittills. Bra att skicka hem snyltare som aldrig bidragit eller någonsin kommer bidra. Man kan tycka att det är väl generöst att betala dessa stora summor men blir ändå billigare i slutändan att bli av med dessa människor.

Kan läsa och har läst däraav min kommentar du citerade.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp