Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Jag fick 5% rabbat på hela notan på allt jag köpte hos St Mall i Udon Thani. Köpte allt hos dom kakel, klinker, fix cement,det var en hel del den notan. Sa Dom ligger runt 400 tb.
Ok, får se vad det blir själv när det blir dags för det, det finns ju en hel uppsjö att välja mellan

Ja det finns verkligen mycket att välja på. Jag hade ingenting att säga till om eftersom vi inte var nere när vårt hus byggdes men som tur är har svärföräldrarna god smak. Det skall bli kul när vi kan jämföra på plats nästa sommar @magunnar . :)

Gumman och jag åker tillsammans och kollar vad som finns och sen när vi bestämt oss vad vi vill ha så är det bara att betala och få det hemkört

Nu har vi fått Big C i Roiet och då kan man kolla vad dom har för roligt förutom kylskåp, tv och tvättmaskin för att bl.a. kolla in sollsellsprylar för att alstra ström och slipper åka till Mahasarakham

Senast ändrad:
Nu är 2sovrum klara m/klinker. Så gör dom klart till spotlight o för spisfläkten i köket.
20150710_140828.jpg
20150710_141029.jpg
20150710_142446.jpg
20150710_142907.jpg
20150710_144903.jpg

Sätt plastsocklar i rummen, termitera älskar mörkret bakom träsocklarna, samt att dom då är svåra att upptäcka.

Jag kommer inte ihåg vad det heter, men vi kallar det för fuskträ. Men det ser helt ok ut när det är uppe
Det tillverkas på samma sätt som spånskivor med plastyta.Ja, det ser bra ut, det tycker termitena med, tyvärr. Dom gillar pappkartonger samt alla mjuka träslag.
Har just sanerat huset där vi bor, och under köksbänken hade det stått en kartong i 2 veckor, det var säkert minst 500 termiter i den då jag tog ut den. Dom hade också spridits sig till sovrummet vägg i vägg, där hade dom ätit upp allt av socklarna, utom målarfärgen, men man hittade dom först, då man lossade det som var kvar av socklarna.

Det tar 2-5 år innan termiterna oftast har hittat var du bor.

Det tillverkas på samma sätt som spånskivor med plastyta.Ja, det ser bra ut, det tycker termitena med, tyvärr. Dom gillar pappkartonger samt alla mjuka träslag.
Har just sanerat huset där vi bor, och under köksbänken hade det stått en kartong i 2 veckor, det var säkert minst 500 termiter i den då jag tog ut den. Dom hade också spridits sig till sovrummet vägg i vägg, där hade dom ätit upp allt av socklarna, utom målarfärgen, men man hittade dom först, då man lossade det som var kvar av socklarna.

Det tar 2-5 år innan termiterna oftast har hittat var du bor.
Har du några förslag?

Termiter är ett otyg, vi var som sagt tvungna att bygga nytt pga dessa små odjur. Nu har vi använt minimalt med trä och inget i bärande delar. Nu är vårt gamla hus rivet, svägerskan har en liten affär på den tomten. Och termiterna får svälta.

@magunnar har du en planskiss över huset? Skulle vara intressant att se. Vi skall bygga ett hus i frugans hemby. Vi har än så länge bara planerat ut fyllnads massor ca 1 rai på en mark som är ca 8 rai. Sitter och tittar på en massa hus och olika planritningar men inte hittat något vi fastnat för riktigt.

Vill du inte lägga ut en planritning så respekterar jag såklart det.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp