Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Vi ska åka o titta på golvsockla men jag har sett att thai lägger sockla uppe vid taket. Jag har svort att se i mina tankar hur det kommer att se ut. Jag vet inte? Men jag vet att taket er av spånskivor, så kannske måste det vara något der? Ahhh vet inte men vi tittar.

Troligen, har du glipor mellan tak och vägg, då är det någon som kommit på, vi sätter upp vad som finns, och då blev det antagligen golvsocklar.Skall du ha något där, så sätt upp en liten plastlist.

Vet inte om det finns taklist i frigolit i Thailand? Bara limma upp med sättlim, ganska smidigt och snyggare än golvlister ;)

Vi ska åka o titta på golvsockla men jag har sett att thai lägger sockla uppe vid taket. Jag har svort att se i mina tankar hur det kommer att se ut. Jag vet inte? Men jag vet att taket er av spånskivor, så kannske måste det vara något der? Ahhh vet inte men vi tittar.
Kolla runt lite och se vad du hittar, så kan jag spara lite tid när jag åker ner.

Hur går det med golvet, du står väl där med piskan och jagar på dom :rolleyes::D

Beror ju på den som gjort tak/väggar om taklister behövs eller inte.
Personligen tycker jag de är snyggast att foga takvinkeln och sen måla ner en "snobbkant" med takförgen.

Socklar tycker jag absolut inte du ska ha i taket. Om du har glipor mellan tak/vägg så finns de ju taklister för det. (Antar att de finns i thailand också)

Friggo lister som @NilsG nämner är ju ett alt. Lätt att arbeta med. Förutsatt att dom har de på byggvaruhusen i Thailand. :)

Men är de spån skivor i taken?.. såg ut som gips på bilderna..

Personligen tycker jag de är snyggast att foga takvinkeln och sen måla ner en "snobbkant" med takförgen.

Socklar tycker jag absolut inte du ska ha i taket. Om du har glipor mellan tak/vägg så finns de ju taklister för det. (Antar att de finns i thailand också)

Friggo lister som @NilsG nämner är ju ett alt. Lätt att arbeta med. Förutsatt att dom har de på byggvaruhusen i Thailand. :)

Ja skrev fel gips o inget annat

Åldras inte plast och frigolit snabbt och bli gulaktiga eller målas dessa?

Dom som jobbar för mig ringde frugan gamli måste komma o se hur duktiga vi har varit.Den lilla biten ar kvar i vardagsrummet.

20150714_162016.jpg

20150714_162040.jpg

20150714_155802.jpg

Senast ändrad:

Det finns ett stort urval på lister som du kan hitta på Home pro och Global bla.

gör man själv är det helt klart lättare använda, men nog svårare få thai att byta till nytt sätt tror jag

gör man själv är det helt klart lättare använda, men nog svårare få thai att byta till nytt sätt tror jag
Det kan du ha rätt i, tänkte att det kunde gå fortare att göra, sen så får man ju räkna ut kostnad inkl. arbete kontra att köra på deras sätt, tror inte det blir så mycket dyrare, man kan ju hinna med lite andra saker under samma tid

Det kan du ha rätt i, tänkte att det kunde gå fortare att göra, sen så får man ju räkna ut kostnad inkl. arbete kontra att köra på deras sätt, tror inte det blir så mycket dyrare, man kan ju hinna med lite andra saker under samma tid
Blir mycket billigare, framförallt på arbets kostnaden. Man lägger lätt några kvadrat per man timme.
En säck kostar mellan 150 - 170 bht räcker till ca 7 kvadrat

Blir mycket billigare, framförallt på arbets kostnaden. Man lägger lätt några kvadrat per man timme.
En säck kostar mellan 150 - 170 bht räcker till ca 7 kvadrat
Jag tänkte samma sak, då hinner man lägga mitt på en 2,5-3 dagar.
Det var inte så blodigt, sen kanske man måste ha primer, men det kan inte kosta så mycket

Jag tänkte samma sak, då hinner man lägga mitt på en 2,5-3 dagar.
Det var inte så blodigt, sen kanske man måste ha primer, men det kan inte kosta så mycket
Ja primer. skall man ha kostar inte så mycket för en femliters dunk, skall blandas ut med hälften vatten.
Sen en tandat spackel o gummi klubba samt en visp.
Totalt fyra fem hundra bht.

Skickade en länk på videon som jag la upp i går kväll till gumman som hon skickade till hennes farsa och dom hade aldrig hört talas om weber inte heller hennes syrras snubbe som bygger hus hade hört talas om det

Liknande trådar

Tillbaka
Topp