Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Det underliga är att du kan inte hitta detta material där de enbart säljer klinkers o kakel.
Utan har endast set det på de stora byggvaruhusen.

Det underliga är att du kan inte hitta detta material där de enbart säljer klinkers o kakel.
Utan har endast set det på de stora byggvaruhusen.
Det är konstigt, borde ju vara så att kan man käna in på arbetskostnaden så borde ju alla vara intresserade av det och då finnas över allt

Det är konstigt, borde ju vara så att kan man käna in på arbetskostnaden så borde ju alla vara intresserade av det och då finnas över allt
Jo du har rätt tar väl sin tid.
Men jag kan ju beskriva hur dom arbetade hemma hos mig med 30 kvadrat meter
Gav dem materialet,övervakade när de blandade fixet.
Men sen gav jag upp, såg att de spacklade upp för två kakel som de sedan arbetade med under lång tid, isrälet för att spackla en 2 kvadrat, sen upp med plattorna, sedan justera. Nya 2 kvadrat same same sän är det klart.
Fort som fan, går det om de hade kunnat så hade stålarna ramlat in.
Samma på golvet, spackla för en sex åtta klinker.

Men en varning här golvet bör vara plant, innan man börjar, kolla med en rätskiva.

Men sen gav jag upp, såg att de spacklade upp för två kakel som de sedan arbetade med under lång tid, isrälet för att spackla en 2 kvadrat, sen upp med plattorna, sedan justera. Nya 2 kvadrat same same sän är det klart.

Men en varning här golvet bör vara plant, innan man börjar, kolla med en rätskiva.
Dom verkar inte villa käna snabba pengar, vi brukar göra så att dom får betalt per projekt och inte per dag, då är det upp till dom om dom vill göra jobbet på 2 dagar eller 5 dagar, några har insett att man kan käna på att jobba lite fortare men det går dock inte med alla, vissa tar det lungt och gnäller när det blir varmt

Dom verkar inte villa käna snabba pengar, vi brukar göra så att dom får betalt per projekt och inte per dag, då är det upp till dom om dom vill göra jobbet på 2 dagar eller 5 dagar, några har insett att man kan käna på att jobba lite fortare men det går dock inte med alla, vissa tar det lungt och gnäller när det blir varmt

Så gjorde de som byggde om lite hos oss nu vid songkran, enbart fastpris de som murade etc var snabba trots värmen.

Hos mig er det Bara en I taget 60x60cm o jag fragade varfor lagger ni inte for 3 plattor. No no no Blev svaret

Nej dom är i var sin hörna o dom har stora baljor o blandar i for sig. Men kan man lära en gammal hun att sitta?????

Men nu sa den store bossen att huset ska vara klart inom 3 veckor. Men jag kunde inte annat en att skratta. Då sa bossen ja vänta o se. Ok vi får se om han har rätt.

Kan ju alltid hoppas det, men med allt som är kvar att göra så lär dom få jobba 24/7 så kanske dom hinner klart med huset

Klinker klart på lördag dom är att greja med badrummen toastol o dush o vidare o sen när klinker är klart målas dett inne o taklampor på plats o fönstren kommer att vara klara nästa vecka.

Fick med mig 2 st granit bänk till badrummen från Udon dom andra två hämtar vi på fredag. Sen såg vi golvsockla som vi gillade dom är av plast 7 cm breda
Vi får se vad vi gör
1436959918081.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp