Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Bordet till matsalen, nu kan jag ha PARTY!

20150913_121425.jpg
Vi kommer nästa år! :D

Pratade lite med gumman min nu på kvällen och hon sa att svärfar skulle kolla in lite priser imorgon på väggstolpar, järnbalkarna, tak, tegelsten och tjocka järn för armeringen för golven
Fönster och dörrkarmar vet vi redan priser på, och han hade då sagt till gumman min att dom som kommer att bygga kommer att fixa allt inkl. puts på väggarna m.m. i utbyggnaden på baksidan och dom undrade om jag kunde skicka mer pengar på en gång för taket som vi vill ha på framsidan så att allt sånt är färdigt när jag kommer ner, då behövs det bara måla väggar, in med kakel och klinkers, avlopp, vatten i badrum och vatten och avlopp i kök och el i kåken, sen blir det en vattenpump då vi redan har en brunn

Pratade lite med gumman min nu på kvällen och hon sa att svärfar skulle kolla in lite priser imorgon på väggstolpar, järnbalkarna, tak, tegelsten och tjocka järn för armeringen för golven
Fönster och dörrkarmar vet vi redan priser på, och han hade då sagt till gumman min att dom som kommer att bygga kommer att fixa allt inkl. puts på väggarna m.m. i utbyggnaden på baksidan och dom undrade om jag kunde skicka mer pengar på en gång för taket som vi vill ha på framsidan så att allt sånt är färdigt när jag kommer ner, då behövs det bara måla väggar, in med kakel och klinkers, avlopp, vatten i badrum och vatten och avlopp i kök och el i kåken, sen blir det en vattenpump då vi redan har en brunn
Glimten då är det bara att hosta fram pengar :(:D

Glimten då är det bara att hosta fram pengar :(:D
Jag ska se om det kommer upp några pengar när jag hostar :D
Jag ska kolla kursen när det är dags att skicka ner pengar, men jag tror jag skickar allt på en gång iaf till utbyggnaden och taket på framsidan, så det iaf är färdigt när jag kommer ner, då spelar det ingen roll om det skulle regna lite, man kan ju sitta under tak utomhus och äta frukost m.m.

Skall flytta nästa vecka för står inte ut med det inmurade och drabbar även fru och son för som sagt folk kommer inte förbi och växlar ett ord på samma sätt om det står en mur ivägen.
PMC_Home_4-678733.jpg
blir nya huset flyttar in på Torsd nästa vecka.
Helt rätt, värsta jag vet när det är hög mur runt huset och man inte ser ut.
Bättre med en ordentlig mur runt villagen och tuffa vakter.
Ert nya liknar vårt, här kan vi sitta på altanen och slänga några ord med grannen och se vad som händer på gatan, ändå ingen som sitter å glor eller springer ner dörrarna.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp