Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Ja detta med med STORLEKEN, det är inte bara tjejernar som frågar. Jag har inte något behov av ett extra vardagsrum, jag har en altan på 96m2 som jag kommer att vistas i får det mesta. Jag gillar stora sovrum, inte som jag hade i Sverige 12-16m2 och högt till tak vill jag . Om jag viste att det fanns så många besservissar på detta forum som vill bygga på et annat sett, så ser jag det nu i efter hand att det hade varit bättre att ha frågat er först innan jag bygde. Men jag bygger för mig själf ingen annan. Att det är felfritt skulle jag inte påstå men det är mitt bygge. Ny som har en annan upfatning bygg själfa eras drömkåk i Thailand om ny har råd och vilja, sen visar ni bilder och jag skal sägja vad jag tycker om hur ni bygger.

20150908_103317.jpg
Helt rätt, det är du som ska bo där och ingen annan, sen att vissa klagar på planlösningen är inget att bry sig om för 5-öre, då man prioriterar olika saker, vissa vill t.ex. sitta inne i sitt vardagsrum som är stort som en hangar, medans vissa av oss vill sitta ute när man är nere i värmen

Ja detta med IKEA KÖK . Vi var i Bangkok får 3 daga sen och jag faktis tittade på deras kök, och det fanns många fina kök, men frugan bestämmer( hahaha)
Jag visade själv lite bilder på ikea kök för någon månad sen för gumman min, men även vi kom fram till att vi inte vill ha det, blir att titta däruppe och se vad som finns att välja på

Funderar på att skicka över lite pengar till gumman min i morgon så att byggarna kan börja med vårat nästa vecka, dock så har vi utökat deras jobb, dom kommer även att få fixa så vi får ner toatank i backen, blir 4 st mellan ringar i cement

Funderar på att skicka över lite pengar till gumman min i morgon så att byggarna kan börja med vårat nästa vecka, dock så har vi utökat deras jobb, dom kommer även att få fixa så vi får ner toatank i backen, blir 4 st mellan ringar i cement
Bra att börja nu, då blir mycket avklarat när du kommer ner. ;)

En sak är säker, det finns lika många åsikter om ett husbygge som det finns medlemmar här och jag vill med bestämdhet påstå att ingen har fel. Vi bygger efter eget huvud och plånbok och framförallt för att vi skall trivas själv. Att vi sedan kan tipsa varandra ser jag som en tillgång, allt kan bli så mycket bättre då.

Man lyckas nog sällan med att få det hela perfekt direkt men det mesta går att rätta till eller ändra i efterhand. Vi har t ex kompletterat med en veranda och uteplats på baksidan nu, denna har ingen insyn från gatan utanför. Där kommer jag att tillbringa åtskilliga timmar i framtiden.

Så lycka till alla med era bostäder, huvudsaken är att ni och er familj trivs och mår bra.

Jag tänkte det med, funderar på att göra så att dom får göra klart utbyggnaden och se vad som blir över och sen köpa in för taket på framsidan, för stålbalkar sand, småsten och cement lär det iaf bli över men jag vet inte hur mycket
Det var ju ingen rolig kurs nu om man ska skicka ner några battingar i morgon, men man får se det positiva i det och det är att kåken kan ju iaf få några nya väggar och tak

dessutom inga jätte summor i jämförelse med att bygga här i sv. (om man ska anlita någon) så de smällen får vi ta (vi byggde ju om lite i våras med riktigt usel kurs).

IKEA kök gillar jag och min fru. Men om det blir det i ett framtida ev. hus vet man ju aldrig. På landet i Sverige har vi det dock.
ikea gör fina kök, tycker inte det är någon större skillnad på när man sätter in marbodal, ballingslöv, ikea mfl. utan känns ganska lika

Senast redigerad av en moderator:
dessutom inga jätte summor i jämförelse med att bygga här i sv. (om man ska anlita någon) så de smällen får vi ta (vi byggde ju om lite i våras med riktigt usel kurs).
Precis, räknade att skulle jag vänta tills jag åker ner till Thailand i vinter och växlar då skulle jag spara vad ett fönster kostar med dagens kurs, och det är inte värt att vänta, då är det bättre att dom bygger så det blir hyfsat klart när jag kommer ner

ikea gör fina kök, tycker inte det är någon större skillnad på när man sätter in marbodal, ballingslöv, ikea mfl. utan känns ganska lika

Det har du fullkomligt rätt i, Ikeas kök är bästa produkten i deras sortiment.
Men om du köper detta, så skall du limma det, när du skruvar ihop det.
Kolla bara vinklar, och se till att alla delar står plant, till limmet har torkat till dagen efter.
Behandla det sedan mot termiter, innan monteringen.

Precis, räknade att skulle jag vänta tills jag åker ner till Thailand i vinter och växlar då skulle jag spara vad ett fönster kostar med dagens kurs, och det är inte värt att vänta, då är det bättre att dom bygger så det blir hyfsat klart när jag kommer ner
Hur tänkte du nu att du skulle spara på vadå genom att vänta till i vinter?
Kursen kanske är 3.50 då eller 6..

Liknande trådar

Tillbaka
Topp