Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Nu har jag fått ett rigtigt gott pris på fönstren. Inget farang pris, ner 50% från tidigare pris, som var rigtig farang pris. Var tvungen att åka till Chum Phae, men der var dom många som ville göra fönstren .Khap khun.

Har fått ett offert från Pattaya t.o.m, fråga inte mig hur dom viste, kannske en väninna till frugan??? Hun var vist att visa måtten till henne o frugan sa att hon tog en bild. Maybe.

Jag håller med föregående talare, det ser verkligen ut att bli fint. Bra idé med M-150 det skall jag komma ihåg vid behov. :)

Nu jobbar dom i värmen o det har varit varmt.

1434793345542.jpg

1434793361494.jpg

1434793353487.jpg

Ja vad ska jag sägja 340kvm , är det boyta eller jag vet inte hur dom räknar??? Men Berra det är stort kanske lite för stort. Men jag hade ett stort hus i Halmstad.

När jag började att planera att bygga huset, sa jag att jag vill ha 4 sovrum gärna med bad.Det blev 3 sov/bad. O ett utan. O jag ville ha öppen plan från vardagsrum till matsal/kök. Och altanen ville jag ha stort, jag gillar att sitta ute med goda vänner o käka. Om det är 340kvm ??? eller mindre kvittar för mig. Jag är jättenöjd med det jag ser nu, helt som jag ville,men altanen är jag besviken på,dom pelarna i mitten men jag orkar inte ändra på kostar för mycket.

Senast ändrad:
När jag började att planera att bygga huset, sa jag att jag vill ha 4 sovrum gärna med bad.Det blev 3 sov/bad. O ett utan. O jag ville ha öppen plan från vardagsrum till matsal/kök. Och altanen ville jag ha stort, jag gillar att sitta ute med goda vänner o käka. Om det är 340kvm ??? eller mindre kvittar för mig. Jag är jättenöjd med det jag ser nu, helt som jag ville,men altanen är jag besviken på,dom pelarna i mitten men jag orkar inte ändra på kostar för mycket.

Ta en tur ut till Ban Si Pothong (din hustru vet troligen var det ligger) och titta då hittar du säkert vårt hus. Du kan se bilder på min Isaantråd. Vårt hus är långt ifrån så stort men det räcker gott och väl.

Alltså wow vilket hus.. Ska bli kul att se färdigt resultat.
Ja blir glad om jag en dag lyckas få hälften så stort.
Hade man bara en inkomst där nere och kunde släppa annat här hemma så skulle man ju va glad för 20-30kvm att bo på. :p

Tack för bilderna, ser fram emot resten..

Liknande trådar

Tillbaka
Topp