Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Hur stor är varje taktegelplatta vad betalar du per m2 tak. 4.5 millar i Isaan låter som du blir tvärblåst på priset och låter byggföretaget bestämma vad det kostar?

Sen är det fame svindyrt jämfört med Sverige, om redan har mark ingen, ventilation, ingen värme, ingen riktig vattendragning, inget riktigt avlopp, kan tänka mig enkelglas, klena dörrar, inget riktigt kök som typ ikea etc. Etc. Hur kan det bli billigt!!!!!!

Sen skriver Berralund Thaiwatsandu, grymt blänk.

Gå nu ner till din toalett i sverige greppa ett riktigt grabba tag över vattenkranen försök knäcka eller böja tillbaks, nästa gng du kommer till byn gör samma sak och lika hårdhänt och skriv resultatet här ;)

Som jag skrivit innan hade kunnat bygga billigare hus i Sverige om jag följde den måttståcken dom har, men inget hade gått igenom bygglov i Sverige.

Hur stor är varje taktegelplatta vad betalar du per m2 tak. 4.5 millar i Isaan låter som du blir tvärblåst på priset och låter byggföretaget bestämma vad det kostar?
Jag sager ca 4'5 mill med vattentanken o traden, veggen runt huset,infarten med betong, garage for bilen altanen Alla mobler inne I huset, farang kok 4 sovrum med bad klinker o kakel o grinden vid infarten inte Bara huset jag tror att det er inte sa mycket men jag koper allt sjelf frugans brorsa er byggingenior fran Skola I Germany nej ner allt er klart jag tror inte so mycket

Jag sager ca 4'5 mill med vattentanken o traden, veggen runt huset,infarten med betong, garage for bilen altanen Alla mobler inne I huset, farang kok 4 sovrum med bad klinker o kakel o grinden vid infarten inte Bara huset jag tror att det er inte sa mycket men jag koper allt sjelf frugans brorsa er byggingenior fran Skola I Germany nej ner allt er klart jag tror inte so mycket

Nej du skrev inte det innan, men är det totalkostnad på precis allt förstår jag ju att det blir annan kostnadsnivå.

Men du skrev bara hus med altan innan i priset.

Så berätta hur han blir blåst annars om han har Thaifru och ett förhållande som håller?
Han kanske talar av egen erfarenhet :afro:

men som du säger håller förhållandet så blir man ju inte blåst blir man det annars kanske ....:)

Jag uppskattar verkligen din tråd och då inte bara för att du bor i "vår" stad. Alla har ju olika erfarenheter av förhållanden i Thailand, själv har jag aldrig tvekat en sekund och det mesta jag har gjort känns helt rätt. Jag ser fram emot att få fortsätta att följa ditt bygge @magunnar .

Liknande trådar

Tillbaka
Topp