Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

Vi tittade på färgkort o vi såg olika cream färger o dom såg bra på kortet, men när dom började att måla blev jag besviken, var inte det jag såg på kortet, blev mycket gulare, vi måste köpa mer färg, o den ska vara lite ljusare för andra omgången.

Vi tittade på färgkort o vi såg olika cream färger o dom såg bra på kortet, men när dom började att måla blev jag besviken, var inte det jag såg på kortet, blev mycket gulare, vi måste köpa mer färg, o den ska vara lite ljusare för andra omgången.
Kanske man ska köpa provburkar när det blir dags att måla kåken :rolleyes:

Tror inte de har med thai och göra.
Är ju själv hantverkar och hur seriös man än är så skadar de ju aldrig att ha en bra dialog arbetare-kund.

Färger är sällan på bild/färgkarta samma sak som dom är på vägg. En prov burk är alltid att rekomendera om man vill va noga.
Färgen kan ju ipplevas olika av många anledningar.
Har vart med om väggar som påberkats av gröna buskar utanför fönstret.

Sen oavsett så kan man ju ha en idé om någonting som sen upplevs helt annorlunda i verkligheten.

Kul att bygget går framåt! :)

Nu är 2sovrum klara m/klinker. Så gör dom klart till spotlight o för spisfläkten i köket.
20150710_140828.jpg
20150710_141029.jpg
20150710_142446.jpg
20150710_142907.jpg
20150710_144903.jpg

Tänkte first lägga marmor o sen tänkte jag på granit. "I am Not made of money" så det blev klinker men dom var inte så billiga.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp