Mitt liv i Si Bun Rueang, Isaan

@Långeman dom viste inte vad jag pratade om aldrig hört om hörnbita jag tror att dom tyckte att jag var lite konstig att fråga om detta kan fallang inte såga till hörn

Senast ändrad:
Alla är att fråga frugan vad kostar bygget, frugan svarar alltid jag vet inte vi håller på att bygga. Men nu 10mill jag är lite trött på detta dom frågar är det gjort av guld. Har aldrig pråtat med en enda person här om huset.

@Långeman dom viste inte vad jag pratade om aldrig hört om hörnbita jag tror att dom tyckte att jag var lite konstig att fråga om detta kan fallang inte såga till hörn

Är det plast, så kommer det att vara lättare att applicera snyggt, då plasten ofta kan vrida på sig av spänningar i värmen, samt att anläggningsytan är tunn, om man har någon form av hörn, så kan man limma dom,men det fattar dom inte.
Men man klarar sig från termiterna i alla fall.

Alla är att fråga frugan vad kostar bygget, frugan svarar alltid jag vet inte vi håller på att bygga. Men nu 10mill jag är lite trött på detta dom frågar är det gjort av guld. Har aldrig pråtat med en enda person här om huset.
Welcome to isaan..
om du köper ny cykel frågar dom, vad kostar den? säger du 1500B, OJ vad dyrt!!
om du köper nya skor... vad kostar dom? 259B OJ! vad dyrt!!
o så där håller det på... nästa gång svarar man bara den var dyr.. hur dyr? FÖR DYR!!

Welcome to isaan..
om du köper ny cykel frågar dom, vad kostar den? säger du 1500B, OJ vad dyrt!!
om du köper nya skor... vad kostar dom? 259B OJ! vad dyrt!!
o så där håller det på... nästa gång svarar man bara den var dyr.. hur dyr? FÖR DYR!!
Jag håller med dig fullkomlig

Man behöver inte prata med dom, när skvallret går så stiger priset efterhand. Om några veckor så är kåken uppe i 15 milj. när allt är färdigt och grann kärringarna inspekterat huset och då vallfärdar folk dit för att se på huset och fråga efter ett litet bidrag :D ;)

Pengarna bara rinner ut.

20150722_105340.jpg

Man behöver inte prata med dom, när skvallret går så stiger priset efterhand. Om några veckor så är kåken uppe i 15 milj. när allt är färdigt och grann kärringarna inspekterat huset och då vallfärdar folk dit för att se på huset och fråga efter ett litet bidrag :D ;)
Japp hur kommer snacket att vara när vi har innflyttnings fest jag bevar för denna "Khun ban mai" och hela släkten och grannar och halva byen fi f-n det kommer inte att vara roligt.

Japp hur kommer snacket att vara när vi har innflyttnings fest jag bevar för denna "Khun ban mai" och hela släkten och grannar och halva byen fi f-n det kommer inte att vara roligt.
Du kan väl smita iväg när det är så dags. Vänta med festen tills nästa sommar när vi är nere så är du välkommen att gömma dig hos oss. ;) :D

Den största hus fest jag varit på var hos en svensk några km härifrån, tre hundra pers.
Den bästa maten jag någonsin ätit på en fest i Thailand.

Levande musik o komiker, till en kostsnad av 75000 bht.
Så en 200 tusen för hus festen kan du ju räkna med, om du skall stå högt i kurs i byn.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp