Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Mitt smultronställe i Thailand (Bangsaen i Chonburi mellan Pattaya och Bangkok)
Pizza Company ser man ju över hela Thailand och bor man i norra delen och saknar köttbullar någon dag kan jag rekommendera spagetti och köttbullarna där, kanon goa iallafall några veckor utan farang mat
I dag har jag varit på sommarstället till King of Thailand Rama IV som bodde här for cirka 140 år sedan .
Det var han som lärde thailändarna å dyrka musslor här i Ang Sila , och här är gamla foto av då dom dyrka
musslor i sluten av 18 hundra talet . När man titta ut fönster ,så ser man att dom dyrkar musslor i dag också .
Här är lite av trägården till King of Thailand som han bodde för cirka 140 år sedan .
I trägården är det ett fint Budda Tempel också .
Inne i huset är det ett museum som jag skal skriva om
Det kinesiska templet mellan Ang Sila och Bangsaen , är en av vackrast byggnader i Thailand .
Det är ett buddhistisk tempel Wat Thep Phuttharam av Mahoyanobudismen
Templet skaptes av Thera kinesiska sekt som har master Tak Hee `som den primera källan
for att lära Mahayano Budismen .
Det är många intresante platser i Provinsen Chonburi , så i dag var vi en tur till Old Fish Market
i Ang Sila som grundades i 1876 och är en historisk turistatttraktion i Chonburi som är 140 år .
Här kommer det Turbussar från Pattaya och Bangkok om dagarna , så priserna är cirka 30 %
dyrare här en marknaden i Bangsaen .
Här har vi saltvatten kräftor i Thailand " Gang Tale " och 200 Baht för kilo
Så när jag är i Ang Sila går jag och tittar på prisarna , så i dag köpte min fru
räkor 1 kg 250 Baht for stora saltvatten räkor
Och här är räkningen på vatten for en månad 119 Baht
Här går tvättmaskinen varje dag och vi brukar mycket vatten , men räkningen är alltid lav.
Kärringen min är ekonomisk
Och här är räkningen på vatten for en månad 119 Baht
Här går tvättmaskinen varje dag och vi brukar mycket vatten , men räkningen är alltid lav.
Kärringen min är ekonomisk
Regn vatten är inte gratis ,det är dyrare å använda regnvatten .
Du må köpa in många tankar och filter som må byttes en gång i månaden .
Så regnvatten kostar pengar.
Här är min granne lady öy ,som dom kallar henne .
Men jag kaller henne lady Pi " lady spöke " for hon ser ut som ett som spöke när ho pudra sig .
det ser ut som hon har blåst i en mjöl sek
Regn vatten är inte gratis ,det är dyrare å använda regnvatten .
Du må köpa in många tankar och filter som må byttes en gång i månaden .
Så regnvatten kostar pengar.
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.