Mitt smultronställe i Thailand (Bangsaen i Chonburi mellan Pattaya och Bangkok)

Ja du tror ju på allt du läser
Han tror nog på denna kille också:xmas_smiley:

Om vi alla andra öppnar varsin tråd så kan det bli kul på detta Forum , alla kan skriva vad de vill i sin tråd och ingen får ifrågasätta sanningshalten eller andra felaktigheter ,,skitkul , ...:thumbsup::thumbsup:

Han tror nog på denna kille också:xmas_smiley:

Om vi alla andra öppnar varsin tråd så kan det bli kul på detta Forum , alla kan skriva vad de vill i sin tråd och ingen får ifrågasätta sanningshalten eller andra felaktigheter ,,skitkul , ...:thumbsup::thumbsup:

I Ko Si Chang var det flera av Tok Tok som hade måla namn av kände cyklar , så här var det Honda
Gold Wing och Indian . Så det är de Thailändske humor ,.
Och när jag fota Harly Davidson ,så kom de skratt på Tok Tok ägaren , med kommentar
Harly Davidson Tiing " äkte Harly Davidson " Jag gillar den Thailändske humor
Men det är inte alla här på forumet som har humor .

Käre Ev , du har ju visat brist på kunskap förr så vi tänkte att du kanske inte visste hur en riktig HD ser ut .....

I Ko Si Chang var det flera av Tok Tok som hade måla namn av kände cyklar , så här var det Honda
Och när jag fota Harly Davidson ,så kom de skratt på Tok Tok ägaren , med kommentar
Thailändsk humor? Du måste skämta! Förstår du så mycket thailändska att du kan se på thailändsk TV? Där visas billig humor.Dom skratar åt allting speciellt lyteskomik.

För mig som inte kan motorer eller MC märken, kan det vara bra att lägga in en smiles när man skämtar. I text kan det vara svårt att förstå. Jag ifrågasatte mest om du inte blivit lurad då man vet hur thai är ... så var tydligare nästa gång så blir du inte missförstådd ...

För mig som inte kan motorer eller MC märken, kan det vara bra att lägga in en smiles när man skämtar. I text kan det vara svårt att förstå. Jag ifrågasatte mest om du inte blivit lurad då man vet hur thai är ... så var tydligare nästa gång så blir du inte missförstådd ...

Mena du att jag skal lägga in en smiles när man skämtar , for dom som inte har humor , så enkelt är de inte .
Skriv jag någon positivt om Thailand , så är det full krig , det är inte alla här på forumet som gillar det .

Senast redigerad av en moderator:
I dag var vi till middag till Svenska vänner här i Bangsaen , Åke och Irena från Skåne .
Bor dom inte fint , Husen är 10 år gamla , min fru vill att vi skal köpa hus här .

P1050656.jpg

P1050657.jpg

P1050658.jpg

P1050659.jpg

P1050660.jpg

Mena du att jag skal lägga in en smiles när man skämtar , for dom som inte har humor , så enkelt är de inte .
Skriv jag någon positivt om Thailand , så är det full krig , det är inte alla här på forumet som gillar det .
Handlar inte om humor @EV. I text är det svårt att förmedla undertoner och speciellt när man skriver på ett annat språk. Då tolkar man det som skrivs som så som du uppfattade det och tror att du blev lurad och vi som inte kan MC och motorer så bra tar det för en sanning.

Om man lägger in en ;) så inser man att man skämtar och du slipper bli kritiserad.

Bara ett tips!

I dag var vi till middag till Svenska vänner här i Bangsaen , Åke och Irena från Skåne .
Bor dom inte fint , Husen är 10 år gamla , min fru vill att vi skal köpa hus här .

P1050656.jpg

P1050657.jpg

P1050658.jpg

P1050659.jpg

P1050660.jpg
Det var vackert, vart ligger det och hur stora resp pris är det på husen?

Det var vackert, vart ligger det och hur stora resp pris är det på husen?

Det ligger i Bangsaen i en gata som heter Sai 4 och här bor det nästan bara Svenskar , det är 98 lägenheter
i Scandinavien Vilace och här bor det bara Svenskar , och hus år det over 100 stycken som det bor svenskar i
Där som jag var till middag heter Tropical Residens Bangsaen och här är 31 hus . och det är 1 hus med en
danske och ett hus med en från Finland resten är det svenskar som bur här .
Jag tror det är ett hus for salu här med bilden Tropical Residence Bangsaen for Kr 600.000
Alle husen här blir solgt från Sverige , med salu kontor från Stockholm och skåne
På andra sidan av gatan har du Montain Wave Bangsaen här tror dom har ett hus till cirka Kr 400.000
och det är lika fint där .

Senast redigerad av en moderator:

Jag håller med dig om att det inte är så enkelt och att folk gillar olika saker, men så är det nog även så att vissa kan gå igång om det som skrivs är relaterat till något som de brinner för. :)

Jag må berätta en liten historia från Bangsaen .
Jag skrev om mina vänner i Tropical Residence dom köpte huset for 10 år sedan och här var det en fin
uteplats som dom ville ha tak over , och kontakta et Thai firma , for att sätta opp ett tak .
Dom kan inte prisarna i Thailand , Och får en pris på 120.000 Baht som dom godtar .
Prisen i dag på ett sånt tak cirka 16.000 Baht . Se foto på taket

P1050656.jpg

Jag skrev om mina vänner i Tropical Residence dom köpte huset for 10 år sedan och här var det en fin
uteplats som dom ville ha tak over , och kontakta et Thai firma , for att sätta opp ett tak .
Dom kan inte prisarna i Thailand , Och får en pris på 120.000 Baht som dom godtar .

P1050656.jpg
Båda nöjda. Farangen fick sitt tak till överenskommit pris och byggarna lite extra ;)

P1050656.jpg
Vänner fra Norge .....................................................:angel:

Vänner fra Norge .....................................................:angel:

Här bor det nästan bara svenskar med sina fru från Sverige , det är en Svensk som har Thai kärring
här i Tropical Residens , och här är det 31 hus . men här i gatan Sai 2 är det over 100 hus och 98
lägenheter som det bor Svenskar i , och ingen norrmän .

Men hur funkar det för dig EV , med dina åsikter om vilket skit Sverige är ,samt hur korkade Svenskar är .. Vågar du gå ut när det är mörkt :)

Men hur funkar det för dig EV , med dina åsikter om vilket skit Sverige är ,samt hur korkade Svenskar är .. Vågar du gå ut när det är mörkt :)

Dette är dina ord : vilken skit svenska är , samt hur korkade svenskar är .
Du må ha stora problem där uppe i rishåla , siden du kan slänga så mycket skit
Du må söka hjälp , det kan vara Lapp sjuka du har fått .

Liknande trådar

Tillbaka
Topp