Monorail Pattaya.

Vad är Pratamnak i så fall då? Lite som Jönköping eller? :xmas_smiley:
När jag tjänade bra och hade råd hade vi strandnära hus på soi 5 Pratumnak, 60.000 baht i månaden.
Det var inte billigt att bo där och inget vi har råd med idag men en gång i tiden hade vi och testat på.
Fortsatt ett av mina favoritområden, Pratumnak är fint men kostar.

När jag tjänade bra och hade råd hade vi strandnära hus på soi 5 Pratumnak, 60.000 baht i månaden.
Det var inte billigt att bo där och inget vi har råd med idag men en gång i tiden hade vi och testat på.
Fortsatt ett av mina favoritområden, Pratumnak är fint men kostar.

Fast mycket lösa hundar utefter Kasetsin, vid The Peak Towers och River Garden.

Paradiset jag skulle vilja bo i om jag hade haft råd, men huspriserna där är mer oligarkiskt, bara rika ryssa och norrmänn.
Paradiset?
Möjligtvis där en arabisk självmordsbombare hamnar.
Om nu paradiset råkar finnas i Thailand så tror jag nog att Samui ligger närmre sanningen.

När var du i Pratumnak sist, har du varit där.
Själv har jag bott i området flera år och tycker perfekt men hade inte råd att köpa hus där men vi pratar om att sälja huset och köpa lägenhet där.

8 månader sedan. Omöjligt att ens försöka ta sig runt via den sidan pga horderna av aggressiva och lösspringande hundar. Fick bli Rajchawaroon varje gång om man ville ta sig upp och ner från Cozy Beach i annat än bil.

8 månader sedan. Omöjligt att ens försöka ta sig runt via den sidan pga horderna av aggressiva och lösspringande hundar. Fick bli Rajchawaroon varje gång om man ville ta sig upp och ner från Cozy Beach i annat än bil.
Var längesen jag var på stranden kozy beach men jag har även bott på soi kasetsin, så många aggressiva hundar?
Jag är ofta och äter frukost där och även med familjen och äter middag där.
Har ju bott 4 år iaf uppe på Pratumnak, både min och frugans favoritdel i Banglamung, känner inte igen det du beskriver?

Var längesen jag var på stranden kozy beach men jag har även bott på soi kasetsin, så många aggressiva hundar?
Jag är ofta och äter frukost där och även med familjen och äter middag där.
Har ju bott 4 år iaf uppe på Pratumnak, både min och frugans favoritdel i Banglamung, känner inte igen det du beskriver?

Gillar också Pratamnak. Hundarna var i stort sett det enda klart negativa som stod ut.

Själv har jag bott i området flera år och tycker perfekt men hade inte råd att köpa hus där men vi pratar om att sälja huset och köpa lägenhet där.
Enda ställe som jag tycker ser lite europeiskt ut är just Pratumnak. Jag ska hyra en lägenhet för korttidsboende där eller.

Att du inte har/hade råd att köpa något betyder inte att det är paradiset.
Vidga vyerna.

Om jag tvingades att välja mellan en av två passagerare som sällskap på en bathbuss och den ena var Einar och den andra du så är det ungefär som att välja mellan pest och kolera men jag väljer Einar, utan tvekan.
Man får inte välja medpassagerare på bathbussen så därför går de fett bort. :cool:

Att du inte har/hade råd att köpa något betyder inte att det är paradiset.
Vidga vyerna.
Nä men jag gillar området, åker ofta ner till pratumnak soi 5 tar en frukost och sen en promenad.
Även helt klart familjens favoritområde och vi tar ofta en biltur dit och käkar på någon av restaurangerna ovanför kozy beach.

20240618_084849.jpg

20240618_084858.jpg

20240618_084911.jpg

20240618_094134.jpg

20240618_093714.jpg

20240618_100933.jpg

20240618_104308.jpg

20240619_090200.jpg

Och gillar man golf så ligger Pattayas centralaste golfbana på Pratumnak soi 4 nedanför New Nordic utanför Asia hotel.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp