Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du kan om du vill, när du är i Pattaya ta dig till den närmsta bilskola som finns tillgänglig där du befinner dig.
Vet att det ska ligga en bilskola i närheten av Naklua road/Soi Swangfa.
Gå in och tala om vad du vill göra, d.v.s. ta körkort för motorcykel och de kan hjälpa dig med papperna, sen är det lite som i Sverige att du behöver läkarintyg(skaffas på närmsta sjukhus i Thailand), ett förarprov skall skrivas och klaras av, sen kommer ett uppkörningsprov att genomföras på det lokala"trafikverket".
Om ett svenskt bilkörkort redan innehas av dig, så underlättas allt lite till det bättre eftersom du redan har körutbildning i deras ögon sett.
Priset för ett kort är något jag inte har en aning om, men har hört summan 4000Thb för bilkörkort, 200Thb för läkarintyg.
Nej ja har båe bil o mc kort i thailand o de kosta mig runt 300bath me läkarintyg men tar du kortet i pattaya eller i dess närhet så får du även ett skriftligt prov på en 20-30 frågor de fick ja även i Isaan när ja tänker efter så lyssna inte för mycke på hästen men nu har ja 5 årigt på bägge så nu behöver ja inte bry mig
Hej
Vad händer efter att det första thai körkort som verkar vara ettårigt tillstånd. Alltså om jag tar ett kommande resa men sen ej åker dit på ett par år är det då fortfarande möjligt att få ett 5 årigt?
Mvh
Janptr
Hej
Vad händer efter att det första thai körkort som verkar vara ettårigt tillstånd. Alltså om jag tar ett kommande resa men sen ej åker dit på ett par år är det då fortfarande möjligt att få ett 5 årigt?
Mvh
Janptr
Blev stoppad på mc:n när jag var påväg till monkey beach och fick böta 400bath....Tänkte fixa MC-kortet och ev bilkk, har svensk kk, ej för mc. Någon som har en länk till testet för motorcykelkörkort, det kan nog bli svårt att klara utan övning.
Hans kan du förklara en sak som jag undrat över. Är man i pensions åldern så borde du ha MC kort när du tog körkort för bil men du kanske har tagit ditt körkort för bil mycket senare?
Blev stoppad på mc:n när jag var påväg till monkey beach och fick böta 400bath....Tänkte fixa MC-kortet och ev bilkk, har svensk kk, ej för mc. Någon som har en länk till testet för motorcykelkörkort, det kan nog bli svårt att klara utan övning.
Hans kan du förklara en sak som jag undrat över. Är man i pensions åldern så borde du ha MC kort när du tog körkort för bil men du kanske har tagit ditt körkort för bil mycket senare?
Vi upplever för närvarande problem med att det inte verkar fungera att logga in på forumet via Facebook, Google eller Twitter. Vi undersöker vad det kan bero på.
Denna webbplats använder cookies för att hjälpa till att anpassa innehållet, skräddarsy din erfarenhet och hålla dig inloggad om du registrerar dig som medlem.
Genom att fortsätta använda den här webbplatsen samtycker du till vår användning av cookies.