Vem va det som pratade om att tagga ner?
Sölve verkar ha problem, hur som helst, om ett för hållande är så grund att man löser problemen med att skicka hem någon så bör man fundera vad man egentligen vill här i livet? Är det familj man vill ha så måste man kämpa lite för det, kanske inte va så kär trots allt i varandra..?
Frugan har vart här 3 mån, men hon säger att det inte va kul, jag antar att det va för att hennes ungar inte va med då. Det kommer en dag då hon och ungarna kommer hit tillsammans, och jag tror då att hon blir lycklig här... Dock kommer jag inte att bo här permanent och det vill hon ju inte heller så vi tänker lika där.
Detta om 450 kr per dag gäller när du bjuder in en person som kommer på turistvisum.
Krister! Håller med dig..!!
Om man älskar sin fru, så jobbar man på det... Det är jättestora kulturkrockar mellan en svensk man och en thailändsk tjej..
Min tant går flera gånger i veckan till templet.. Det är begravningar, bröllop eller som de gör, lämnar mat till munkarna... Vem gör liknande i Sverige??
Vi har haft mååånga bråk under åren .. pga av olika sätt att tänka... och missförstånd..
Jag respekterar min frus tro.. hennes budda tänk.. Helt underbart..
Hon respekterar mig .. Efter alla år nu .. har vi slutat gnabbas.. Jag har lärt mig mer att ha ett Buddha tänk..
Vi har bestämt att allt i vårat hem i Sverige skall vara 50/50 , hasip hasip , svenskt/thai...
Ingen är bättre än den andre..
Nu är min fru inte 20 år .. Utan 47.. Så hon har kanske lite mer mellan öronen ..
Vi älskar varandra, pratar med varandra varje dag.. Om allt mellan himmel och jord..
Inte en gång, utan flera gånger om dagen.. Videosamtal..
Hoppas se henne snart igen... Men pga MIG får vi vänta.. Annars åker jag till Thailand inom ett par veckor..
Min tös kallar jag för "miss Korat" !!!
Hoppas det är bra Krister!!!