När tjejen förändras

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Ubon, jag skickar inga pengar....Jag beskrev någon jag känner 1/2 din ålder + några år till....555
Kan tillägga att det är världens finaste kille, snygg, slank och jag har sett foto på hans dotter....-kan inte bli bättre resultat! Man ska känna glädje när det går bra, beror nog också på ålder och vem man är själv för hur det fungerar!
Kan tillägga att finare arbetskamrat kunde jag inte haft!!
MEN tyckte det kändes fel att ha kontakt p.gr.a. den stora åldersskillnaden trots att han ville ha det.

Jag har börjat tröttna på min tjejs beteende, hon var snäll och fin när vi träffades och hon kom hit men nu...
Hon har druckit varje dag när jag kommer hem från jobb, hon har lagat mat till mej men det är ju inte allt, hon har oftast "ont" i huvvet.
Ska jag ge henne mera tid eller ska jag se till att hon åker hem när det är dags för det om en månad.

Jag har börjat tröttna på min tjejs beteende, hon var snäll och fin när vi träffades och hon kom hit men nu...
Hon har druckit varje dag när jag kommer hem från jobb, hon har lagat mat till mej men det är ju inte allt, hon har oftast "ont" i huvvet.
Ska jag ge henne mera tid eller ska jag se till att hon åker hem när det är dags för det om en månad.
En bra fråga, drack hon inte varje dag när ni först träffades eller har hon börjat med det här?

Det låter som en jobbig situation men du måste klarlägga orsaken. Hon vantrivs kanske? Känner sig ensam?

Hon har med stor säkerhet hemlängtan.Om du nu arbetar på dagarna, så blir tristessen stor,
att bara vänta 10 tio timmar dagligen är inte roligt.

Har tyvärr samma upplevelse en gång i tiden.Hon sa att hon aldrig drack sprit då vi träffades, men efter ett tag så hade hon inhandlat vin på systemet, och var halvfull då jag kom hem.
Jag sa inget dom 2 första dagarna,sedan blev det fred. och jag fråga om hon ville ha vin till maten, såg redan svaret i hennes blanka ögon.
Hon fick dricka så mycket hon ville, och efter någon timma så låg hon och spydde i muggen,sedan somnade hon.
Nästa dag ,så sa jag bara att om du dricker, skall du inte umgås med mig. Du sa, när vi träffades att du aldrig dricker.
Jag sa en gång till och jag bokar om din hemresa, jag bokade om den efter 2 dagar och hon var hemma igen 4 dagar senare, bodde hos mig totalt 2.5 mån.
Hon blev alldeles galen, då hon fick sprit i sig, så det var en av anledningarna dessutom.
Thaitjejer och sprit är ingen bra komb. enligt mig, men andra har säker annan uppfattning.

Det är en stor lycka att vi har våra barn annars hade det förmodligen inte fungerat. Där har min tiirak sysselsättning så det räcker och blir över.

Min kvinna vill gärna att vi ska flytta till Sverige men så lever hon i en romantisk bubbla och tror att livet blir ungefär det samma som i Thailand fast med alla fördelar hon ser i Sverige, hon gillar tom vårat käk.
Men när jag då talar om för henne att om vi ska bo i Sverige så måste hon arbeta, och då troligtvis som städerska, och det ska hon göra minst 8 tim/dag sen komma hem på em och ta hand om huset och laga mat mm. Lite brutalt kanske men då slocknar gnistan och hon är inte lika sugen på Sverige längre.
Dom som tar en thai tjej till Sverige blundar oftast för verkligheten och ljuger för både tjejen och sig själva.

Säg till henne, mycket bestämt, att om spriten förekommer fler ggr så kommer du att boka hemresan för henne.
Sitter man och dricker ensam, har man troligen stora problem.
Tjejen jag skrev om, visade sig att hon var periodare.

Min kvinna vill gärna att vi ska flytta till Sverige men så lever hon i en romantisk bubbla och tror att livet blir ungefär det samma som i Thailand fast med alla fördelar hon ser i Sverige, hon gillar tom vårat käk.
Men när jag då talar om för henne att om vi ska bo i Sverige så måste hon arbeta, och då troligtvis som städerska, och det ska hon göra minst 8 tim/dag sen komma hem på em och ta hand om huset och laga mat mm. Lite brutalt kanske men då slocknar gnistan och hon är inte lika sugen på Sverige längre.
Dom som tar en thai tjej till Sverige blundar oftast för verkligheten och ljuger för både tjejen och sig själva.

Måste bara kommentera att alla "fruar " inte är samma , min fru arbetate i åtta år som städerska ,ALDRIG ett gnäll eller sjukskrivning .......................

Sölve!! Gör vad du känner känns rätt för dig.... Om du inte trivs med henne sååååå
kanske det är bättre att hon åker hem..
Nu har jag tur som har en underbar thai kvinna som inte dricker alkohol..
Jaa .. Ibland en öl eller ett glas vin då vi sitter på en restaurang..
Annars aldrig... Det är väl snarare jag som dricker Singha..

Jag bodde ihop med en skitsnygg svensk tjej på 90-talet.. Men när jag kom hem från jobbet var hon packad varje dag..
Drack shots under dagarna...
Hon fick 2 alternativ... Stanna eller gå.. Sluta eller vara med familjen nykter..
Vi separerade

2002 dog hon av alkoholskador.... 40 år gammal...

Om din tjej inte uppskattar dig eller trivs i Sverige, kanske bättre hon åker hem.... Jätte smärtsamt för dig antar jag...
Meeeeeen...

Sölve!! Losar du en finns det 1000 åter!!! Skit i den som inte bryr sig om dig....
Lovar dig!! Om du är en trevlig person... tar det inte lång tid innan du träffar en underbar tjej i Thailand...
Skit i bar tjejerna... som skriker pengar!!!

Kram!!! :wai::wai::wai:

Jävligt underligt att arbeta 40h/v skulle vara konstigt,känner ingen som inte gör det. Sen kan man väl hjälpas åt i hemmet, din beskrivning av fördelning av hushållssysslor säger en del om dig. Berättade du för henne att hon tjänar 80-90 tusen Bath i månaden om hon jobbar som lokalvårdare. Sen kommer där en pension som ett brev på posten det berättade du nog inte heller. Verkar mer som att det är du som ljuger för dig själv för att övertyga dig själv om att du valt rätt. Man måste så innan man kan skördar för det finns inga gratis luncher här i världen.

Jävligt underligt att arbeta 40h/v skulle vara konstigt,känner ingen som inte gör det. Sen kan man väl hjälpas åt i hemmet, din beskrivning av fördelning av hushållssysslor säger en del om dig. Berättade du för henne att hon tjänar 80-90 tusen Bath i månaden om hon jobbar som lokalvårdare. Sen kommer där en pension som ett brev på posten det berättade du nog inte heller. Verkar mer som att det är du som ljuger för dig själv för att övertyga dig själv om att du valt rätt. Man måste så innan man kan skördar för det finns inga gratis luncher här i världen.
Som jag tolkat ditt svar sss, så håller jag med dig... Men skall vara ärlig mot sin tjej.. Att när hon jobbar i Sverige tjänar hon multum i förhållande till vad hon gör i Thailand... Som du säger ca 80-90 tusen bath i månaden plus annat..
Vilken tjej i thailand utan utbildning tjänar det??

Jag personligen anser att min fru skall ha samma förutsättningar som jag har ekonomiskt..
Så jag skiter i om jag tjänar mer och hon tjänar mindre.. Vi har en påse pengar...
Nu är inte min fru girig på något sätt... Så vi behöver aldrig ha dessa dumma dissksioner..

Om vi bråkar handlar det nog om vilken sida av sängen som är bäst för dagen..!!! :love_transparent:
När det är varmt ,, var är det svalast... :beer:

Nej det är inte konstigt att jobba 40 tim och självklart hjälper jag till i hemmet.
Det du inte förstod var hennes romantiserade bild om att vi skulle kunna bo i Sverige och leva samma liv som i Thailand där vi lever på enbart min inkomst, när jag slog hål på den bilden med verkligheten var inte Sverige lika intressant längre och det var dit jag ville komma. Många precis som TS verkar göra blundar för det som blir verkligheten i Sverige. Alltså hur tänker man när man tror att en Thaitjej som är helt ny i Sverige ska trivas med att gå hemma ensam om dagarna, främmande kultur, begriper inget som visas på tv, inga vänner, inget att göra mer än städa och laga mat. Lycka till med att få det att funka.

Måste bara kommentera att alla "fruar " inte är samma , min fru arbetate i åtta år som städerska ,ALDRIG ett gnäll eller sjukskrivning .......................
Vad jag förstått så var det inte du som tog henne till Sverige utan hon bodde redan här och hade koll på läget och gillade det.
Lite skillnad mot att göra som Sölve.
Sen lät väl du henne även spara hela sin lön och leva på dina pengar?...

Vad jag förstått så var det inte du som tog henne till Sverige utan hon bodde redan här och hade koll på läget och gillade det.
Lite skillnad mot att göra som Sölve.
Sen lät väl du henne även spara hela sin lön och leva på dina pengar?...
Grabbar!!! Nu måste jag säga som Glimten brukar säga till mig... TAGGA NER !!
Sitt inte och skäll på varandra!!! Den ene har rätt i en sak och den andre har rätt i en sak.. :offtopic:

Jag har haft liknande prat med frugan för ett antal år sedan.. Och det har vi klarat av och avslutat...
En thai kvinna har STORA förhoppningar om att komma till Sverige.. Vi är ju sååå rika..??

Det är bättre att vara ärlig mot henne innan hon kommer till Sverige..
Berätta att kanske hon också behöver jobba... Slå inte i henne att det är guld att komma till Sverige om du inte kan försörja henne utifrån det du lovar..

Sitt inte på baren och säg du kan ta hand om henne om du inte har råd att göra det..
( Detta är inte personligen mot någon.. Utan en uppmaning till alla... att TÄNK lite själva..)

En liten upplysning: Ca 450 kr om dagen skall du kunna ge din tjej om hon stannar i Sverige...
( Enligt MIG ) Kan du det..?? :wai::wai::wai:

PEPSI

Pepsi undrar om 450kr om dagen stämmer ... det blir 13 500 kr i månaden

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67