När tjejen förändras

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag ser en klar förändring på min hustru sen vi flyttade ner för snart tre månader sen , naturligt har en kraftig svartsjuka infunnit sig , den fanns inte där i Sverige ...
Hon har definitivt befäst påståendet att Farangmannen inte står i samma nivå som övriga familjen .. Det har nu varit en del konflikter , jag har talat om vad som gäller om jag skall vara "kassakossa". Viss förändring i positiv inriktning har inträtt , dock vet jag att det endast är tillfälligt :(

Tycker mig märkt en precis tvärtom effekt hos min tjej då hon kom från thailand till sverige. Kanske något samband där :) mycket lugnare och säkrare i sig själv nu. Riktigt trevligt faktiskt.

Samma här, frugan verkar må bättre här. Så nu känns beslutet att bo i Sverige ännu bättre, det mesta funkar utmärkt här. :)

;D Men hallå grabbar, det är ju just det jag säger , Sverige är positivt i sammanhanget , vi flyttade ju FRÅN Sverige till Thailand vilket i mitt tycke har förändrat min hustru negativt ;)

"Phonta " sa:
;D Men hallå grabbar, det är ju just det jag säger , Sverige är positivt i sammanhanget , vi flyttade ju FRÅN Sverige till Thailand vilket i mitt tycke har förändrat min hustru negativt ;)

Ja men hallå eller, det är ju det vi säger. Våra fruar flytta åt andra hållet och vi märkte samma effekt fast åt andra hållet. Alltså samma sak men baklänges. Alltså verkar det ligga en del i detta du säger :)

Jag tror det beror på att trycket från familjen och även kulturella trycket avtar , iofs så säger min fru att hon inte ger en bath till sina föräldrar , samt att hon aldrig gjort det , vilket jag betvivlar , men att utan bevis säga att hon ljuger mig rätt i ansiktet är inte så smart :D Även det trycket som kommer från barnen (vuxna tonåringar) påverkar ju här i negativ riktning , bara tjat om pengar , MC m.m.

Frugan har inga egna pengar att skicka ner, däremot skickar svägerskans nye gubbe och jag en slant i månaden till hjälp för bilen och lite ris. Men några direkta krav har det aldrig kommit.

Efter att ha läst hela tråden så tycker jag att det finns många goda råd här samt mycket livserfarenhet. Men om jag bara läser dina frågor om din tjej "gnage" så tycker jag att du ställer samma fråga hela tiden. Ska jag satsa på henne? eller ska jag satsa på henne.... Från början svarade egentligen alla Nej! men du fortsatte att ställa samma fråga tills du fick ett JA satsa på henne och då bestämde du dig för att satsa på henne. Jag hoppas dock att allt går bra för dig och önskar dig lycka till.
:thumbsup:

Tycker att den här tråden bara visar på att många här har haft otur med sina fruntimmer och tycks tro att alla Thaitjejer är stöpta efter samma mall som deras egen. Kan upplysa er om att så inte är fallet, visst finns det otroligt många som bara ser till pengar och inte bryr sig så mycket om kärlek, speciellt då dem som jobbat ett tag i en bar och skaffat sig dryckes vanor.
Men det finns även Thaitjejer som faktiskt inte tjafsar om pengar och som sätter stort värde i kärlek.
Jag har avverkat ett antal Thaitjejer och vet..

Ni som sitter med fruntimmer som visar tydligt att det är pengar som styr, varför i hevete byter ni inte?
Antingen det eller sluta gnäll!
Man eller mus....

Men Fa !!!!

Du skrev på ett annat ställe att Thailand och Thaifolket bara nu är skit , du skippade Thailand helt förra veckan , vad händer i ditt liv när allt tar den vändningen ...??
Inte någon kvinna då kanske :D, jag tycker i många fall att Thaifolket är giriga samt enormt själviska ..... ja det anser jag med fog för vad jag skriver ... Detta med att tro den buddhistiska synen gör dessa Thai till förstående och människor fulla av medmänsklighet och medkänsla, det är enligt helt felaktigt, helt fel!!.. Kolla i trafiken , JAG FÖRST !!!!! Kolla i matkön på Lotas JAG FÖRST !! Flytta ER !!!! Kolla på kommunens tjänstemän ..jag är tjänsteman , se upp till mig ....... Annars tycker jag Thailand är ett bra land att leva i , men man måste vara realist för att klara sig här , samt ganska på sin vakt så man inte blir FETBLÅST !!! ;D ;D

"Phonta " sa:
Men Fa !!!!

Du skrev på ett annat ställe att Thailand och Thaifolket bara nu är skit , du skippade Thailand helt förra veckan , vad händer i ditt liv när allt tar den vändningen ...??
Inte någon kvinna då kanske :D, jag tycker i många fall att Thaifolket är giriga samt enormt själviska ..... ja det anser jag med fog för vad jag skriver ... Detta med att tro den buddhistiska synen gör dessa Thai till förstående och människor fulla av medmänsklighet och medkänsla, det är enligt helt felaktigt, helt fel!!.. Kolla i trafiken , JAG FÖRST !!!!! Kolla i matkön på Lotas JAG FÖRST !! Flytta ER !!!! Kolla på kommunens tjänstemän ..jag är tjänsteman , se upp till mig ....... Annars tycker jag Thailand är ett bra land att leva i , men man måste vara realist för att klara sig här , samt ganska på sin vakt så man inte blir FETBLÅST !!! ;D ;D

Nä jag har inte vänt, jag tycker fortfarande Thailand är skit, ett u-land där folket tror dom är bäst i världen men dom tänker inte längre än näsan räcker. Men jag lyckades ändå hitta en riktigt bra tjej till slut som inte alls gapade efter pengar, bara det jag ville säga, det finns bra tjejer om man letar.

"FA " sa:
Nä jag har inte vänt, jag tycker fortfarande Thailand är skit, ett u-land där folket tror dom är bäst i världen men dom tänker inte längre än näsan räcker. Men jag lyckades ändå hitta en riktigt bra tjej till slut som inte alls gapade efter pengar, bara det jag ville säga, det finns bra tjejer om man letar.

Måste vara jobbigt att bo i ett land med ett folk som man ser ner på så mycket, nästintill avskyr ???

"Jonas " sa:
Måste vara jobbigt att bo i ett land med ett folk som man ser ner på så mycket, nästintill avskyr ???
Har åkt hem för länge sen, avskyr eller hatar inte landet eller folket men gillar det inte så att jag vill bo där. Alla e vi olika å jag vill bo under lite mer civilicerade former där folk tänker längre än näsan räcker. Om 50 år finns inga turister i Thailand längre.

Jag har möjlighet att bosätta mig var jag vill så varför just Thailand.. nä blir en sväng till Usa först å sen Australien, möjligt att jag landar någonstans i EU till sist, vi får se

"Jonas " sa:

men nu bor ju inte FA längre i Thailand , jag själv älskar Thailand , mest på grund av klimatet samt även att det är billigt , så pass billigt att jag kan leva mycket bra på en pension som jag annars i Sverige skulle anses som fattigpensionär .

Men därifrån till att låta mig grundlurar av allehanda lycksökare finns inte på kartan ..

"FA " sa:
Har åkt hem för länge sen, avskyr eller hatar inte landet eller folket men gillar det inte så att jag vill bo där. Alla e vi olika å jag vill bo under lite mer civilicerade former där folk tänker längre än näsan räcker. Om 50 år finns inga turister i Thailand längre.

Jag har möjlighet att bosätta mig var jag vill så varför just Thailand.. nä blir en sväng till Usa först å sen Australien, möjligt att jag landar någonstans i EU till sist, vi får se

tiden kommer snart ikapp dig min vän , tiden till pension är kort , kortare än vad du tror, sen kan du knappast leva drägligt inom EU , där Euron härskar kommer bara parasiterande kulturer kunna leva gott på oss andra skattebetalare ...

Men iofs så tror och hoppas jag på ett totalhaveri av Europauninonen , samt att någon i Sverige vaknar till och gör som man nu gör i Australien .......ingen nämt inget glömt ...bara att söka på internet ;D

"Phonta " sa:
tiden kommer snart ikapp dig min vän , tiden till pension är kort , kortare än vad du tror, sen kan du knappast leva drägligt inom EU , där Euron härskar kommer bara parasiterande kulturer kunna leva gott på oss andra skattebetalare ...

Men iofs så tror och hoppas jag på ett totalhaveri av Europauninonen , samt att någon i Sverige vaknar till och gör som man nu gör i Australien .......ingen nämt inget glömt ...bara att söka på internet ;D

Jag har 17 år kvar till pensionen Phonta så mycket hinner hända innan dess, det som är viktigt för mig är att ha livskvalitet i dagen just nu. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om jag kommer på bättre tankar men just nu tilltalar inte Thailand mig ett dugg. Min pension har jag fixat själv via eget sparande och andra investeringar så det bekymrar mig inte.
Jag förstår er som tvingas leva på en ganska begränsad budget, då är Thailand ett bra alternativ men jag har möjlighet till andra val och vill se mig om i världen medans jag har chansen.
Och kom inte och påstå att du inte irriterar dig dagligen på korkade Thailändare...

Det finns korkade människor i alla länder, i mångfald. Den viktigaste skillnaden är nog att det skiljer sig i synen på saker och ting. Att man hanterar saker på olika sätt betyder inte att man är korkad (det finns förstås undantag).

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar