När tjejen förändras

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"FA " sa:
Jag har 17 år kvar till pensionen Phonta så mycket hinner hända innan dess, det som är viktigt för mig är att ha livskvalitet i dagen just nu. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om jag kommer på bättre tankar men just nu tilltalar inte Thailand mig ett dugg. Min pension har jag fixat själv via eget sparande och andra investeringar så det bekymrar mig inte.
Jag förstår er som tvingas leva på en ganska begränsad budget, då är Thailand ett bra alternativ men jag har möjlighet till andra val och vill se mig om i världen medans jag har chansen.
Och kom inte och påstå att du inte irriterar dig dagligen på korkade Thailändare...

;D jag påstår inte alls att de är speciellt smarta , de flesta faranger jag möter har insett att det inte är ett speciellt tänkande folkslag , om det beror på dålig utbildning , kultur eller dumhet kan jag inte fastställa, fler korkade här i alla fall än vad jag sett på många håll i värden .. Dessutom i mångt och mycket bra mycket mer hänsynslösa, då menar jag att de skiter fullständigt i sina medmänniskor... men jag har insett dett och kan hantera det , lyfter ibland bara på ögonbrynen åt denna trångsynthet som jag ofta ser ...

Till och med min hustru som är Thai ser en klar skillnad mot Sverige som ju är hennes motpol till detta sitt eget hemland ... idioter brukar hon uttala (ofta)

"nakonsawan " sa:
Hur har det gått för er?

Ja, det gick som så att jag gjorde slut i slutet på maj. Så nu ska jag ge den intresserade lite mer historia om min senaste tid med thaitjejer!

Det tog alltså slut mellan mig och Haruthai. Det hände strax efter att jag kollat hennes facebook, som jag hade lösenord till utan hennes vetskap. Efter att vi haft ett litet bråk om nån skitsak så skrev hon ett mail till sin fd amerikanska älskare. Samma kille som hon var otrogen med sitt förra svenska x med. Hon hade raderat det hon skickade men på hans svar så framgick det ganska tydligt.
Först så bad hon så hemskt mycket om ursäkt och bla bla bla. och jag vet inte vad jag tänkte på som först tänkte förlåta det också. Men efter ett par dagar så tog jag tag i mig själv och gjorde slut istället.

Efter det så var det typ 1,5 månad i dimma, ånger och ett misslyckats försök att få tillbaka henne.
Tills jag reggade ett nytt Thailovelinkskonto.
Började där prata med Saowaluk, eller Pat som hon kallas, som då var på besök hos sin moster och hennes familj i Sverige. Hon hade varit i Sverige en vecka och hade ytterligare 3 veckor här.
Pat visade sig vara väldigt annorlunda mot Haruthai. Kommer från en familj med, vad jag förstått, ganska god ekonomi. Familjen äger en gummifabrik och pappa är dessutom polis. Själv har hon en magister i microbiologi och hoppas få stipendium för att avsluta sin master i Sverige. Ganska olik som sagt :laugh:
Träffades ett antal gånger när hon var här. Gick på stan, visade henne till Gröna Lund, Hagaparken m.m. Hade jäkligt trevligt ihop.
Men sen är hon väldigt mycket mer pryd av sig än sin föregångare. Tog många träffar innan jag ens fick krama om henne.
Sen har jag inte velat definera våran relation ännu, men hade hon fått bestämma så hade vi nog redan varit gifta ;) Känner att jag inte vill stressa.

Ska åka och hälsa på henne i höst om jag kan få ledigt, sen om det faller väl ut så vill vi gärna att hon kommer hit (till mig den här gången såklart) nån månad eller två i vinter för att sen åka hem och söka visum och stipendium för studier här.
Vi får väl se hur det går!

Det enda som varit lite trist hittills var att hennes moster med man tyckte att jag var för lågutbildad för henne. Hon sa det inte direkt men det framgick mellan raderna. Väktare och hotellreceptionist kräver ju inga högskolepoäng direkt, såklart.
Jag fick dessutom absolut inte komma hem till dom. Mostern tyckte också att hon skulle fråga vad jag egentligen hade gjort i Thailand när jag varit där och "rest"...
Pat förklade dock att dom inte förstod något om kärlek enligt henne ;) Strax innan hon åkte hem fick jag dock träffa mostern ändå, då vi råkade springa in i henne i Tumba centrum. Då var hon jättetrevlig. Efteråt hade hon tydligen sagt att hon gillade mig 8)

Kul läsning du gjorde nog rätt med din förra tjej! Nu får du lycka till med pat istället, verkar vara behagligare problem denna gång :)

Jag för min del inser mer och mer att det är bäst att leva ensam i Thailand, i mitt fall så spelar det egentligen ingen roll vad som avhandlas eller inköps , det handlar alltid om att familjen skall prioriteras . Ett exempel är när något går sönder eller skall bytas ut ,trots att de egentligen inte finns något fel på tillex kylskåpet så skall det bytas ut och jag "farang2 skall betala detta , i alla fall till hälften, det gamla skall sedan gå till dotter eller gamla mamma och pappa, likaså tvättmaskin eller som nu när jag tänkte montera en "fetstor" parabol på taket , en motorstyrd som kan scanna de flesta satteliter , Ja,utbrast min fru , vilka kanaler skall vi ha , ja sade jag , jag vill ha Europa /USA samt om möjligt naturprogram , inga Thaiprogram för mig , jag fattar ju inte ett skit i alla fall , ... kanon tänkte min fru , tills jag sade att jag tänkte sätta bixen samt Tv i sovrummet där jag även har AC, allt för en behaglig tillvaro under riktigt varma dagar . vanlig TV finns ju vardagsrummet ... skitsurt vart det, naturligtvis för att hon tänkt sig stort samkväm med familjen , och farang betalar ... kan säga att det inte blir nån parabol, jag sade att när jag vill se på TV så drar jag då hellre till Khonkaen och bor på hotell några dagar , blir billigar för mig , och roligare..

Jo, de förändras ordentligt till det sämre när de kommer hit från Sverige , min har gått från förstående underbar hustru till beräknelig utsugande Thai ...

Tråkigt men sant ,tur att man inte är en lättlurad fan... :D

"ledarn " sa:
Hur f.n ska man nu säga detta så att det inte missförstås...??

Jag känner mig glad att det inte finns några svärföräldrar som kan ändra sig och bli vampyrer....
Nu träffade jag aldrig dom så jag vet ju inte..?? Men, men.....

Jag slipper i alla fall det problemet... :nod: :nod:

:thumbsup: :thumbsup: Man får tänka till lite innan man gängar sig... ;)

Mina svärföräldrar tycker jag är ganska vettiga och förstående och min fru förklarar att vi behöver pengar här och de får klara sig på det de har. Samtidigt vill ju min fru hjälpa dem och gärna bygga något så det syns att hon är gift med farang.

Dock den dagen man flyttar ner så är det väl inte helt otroligt att det ändrar sig, dels ser dem ju att farangen betalar stora pengar än hit än dit och dels är det nog svårare för min fru att säga nej öga mot öga lättare på telefon.

Av någon anledning är det alltid dags för service på bilen varje gång vi är nere ... och det ska farangen betala (de kanske inte kräver det men min fru kräver det). Nu är det ju inte jättedyrt men ändå ... om service inte görs nu kommer inte bilen hålla de närmsta veckorna och bromsarna och ACn har ju blivit kass ...

I vissa fall tror jag det kan vara lättare för de som aldrig tagit sin fru till Sverige då de inte vant sig med dyrare vanor ... vad vet jag ;)

"Janne " sa:
Mina svärföräldrar tycker jag är ganska vettiga och förstående och min fru förklarar att vi behöver pengar här och de får klara sig på det de har. Samtidigt vill ju min fru hjälpa dem och gärna bygga något så det syns att hon är gift med farang.

Dock den dagen man flyttar ner så är det väl inte helt otroligt att det ändrar sig, dels ser dem ju att farangen betalar stora pengar än hit än dit och dels är det nog svårare för min fru att säga nej öga mot öga lättare på telefon.

Av någon anledning är det alltid dags för service på bilen varje gång vi är nere ... och det ska farangen betala (de kanske inte kräver det men min fru kräver det). Nu är det ju inte jättedyrt men ändå ... om service inte görs nu kommer inte bilen hålla de närmsta veckorna och bromsarna och ACn har ju blivit kass ...

I vissa fall tror jag det kan vara lättare för de som aldrig tagit sin fru till Sverige då de inte vant sig med dyrare vanor ... vad vet jag ;)

"syns att hon är gift med farang"
Du har ju en girig fru du också..

"FA " sa:
Inte speciellt men hon gör allt för sina föräldrar som hon är uppfostrad ... annars inte så giirig, men den tjej som inte är lite girig har nog tappat sin kvinnlighet och gillar inte att bli uppvaktad :) Levt för mycket med jämstäldhet så rollerna försvunnit ...

Om man inte sätter regler och förklarar saker förstår dem inte om man inte är uppväxt med vår kultur. Men sen är ju frågan vad som händer när man flyttar till Thailand ...

Bor man gratis en månad, svärmor lagar mat, tvätta kläder etc kan man väl betala en service ... inget konstigt mer än att det råkar inträffa när jag är nere ... men det är ju iofs min bil också ...

"Janne " sa:
Inte speciellt men hon gör allt för sina föräldrar som hon är uppfostrad ... annars inte så giirig, men den tjej som inte är lite girig har nog tappat sin kvinnlighet och gillar inte att bli uppvaktad :) Levt för mycket med jämstäldhet så rollerna försvunnit ...

Om man inte sätter regler och förklarar saker förstår dem inte om man inte är uppväxt med vår kultur. Men sen är ju frågan vad som händer när man flyttar till Thailand ...

Bor man gratis en månad, svärmor lagar mat, tvätta kläder etc kan man väl betala en service ... inget konstigt mer än att det råkar inträffa när jag är nere ... men det är ju iofs min bil också ...

Ok det låter ju vettigt.
Men när det blir som en del beskriver att det ska köpas nya grejer som eg inte är kass och att farang ska pröjsa så är det inte ok längre.
Alla Thai är faktiskt inte såna så det är inget man måste acceptera som en del tycks tro.

"FA " sa:

En jävla skillnad på att bry sig om folk som har det svårt och bara se på frugan i vissa fall kanske det inte är familjen som är problemet. Har försökt försökt försökt tycker ni som tjötar skit om thai på forumet hela jävla tiden kanske skall kolla in deras situation Thai folk är inte jävla illa som vissa vill få det till. Kanske börja umgås med folket sen ser ni att vi har samma problem

Problemet här för många lycko sökande gubbar kanske kolla efter vänner istället finns många likasinnade thailändare här snacka inte skit om ett helt folk. Ibland blir man förbannad vuxna människor snackar som tonåringar. Kanske lär er språket då förstår ni att dom har samma känslor och problem som oss!

"Jonas " sa:
Problemet här för många lycko sökande gubbar kanske kolla efter vänner istället finns många likasinnade thailändare här snacka inte skit om ett helt folk. Ibland blir man [¤#@@¤%] vuxna människor snackar som tonåringar. Kanske lär er språket då förstår ni att dom har samma känslor och problem som oss!

JÄTTEKARMA JONAS!! :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

"Jonas " sa:
Problemet här för många lycko sökande gubbar kanske kolla efter vänner istället finns många likasinnade thailändare här snacka inte skit om ett helt folk. Ibland blir man [¤#@@¤%] vuxna människor snackar som tonåringar. Kanske lär er språket då förstår ni att dom har samma känslor och problem som oss!

Visst är det så och vem är det som drar alla över en kam?
Finns dåliga människor överallt och jag har träffat riktigt bra Thailändare.
Men den här synen allt för många Thai har om att det är klart att farang ska pröjsa köper jag inte, förmodligen har vi bäddat för den själva genom korkat beteende men hela systemet i Thailand är ju uppbyggt på att Farang ska betala.
En jäkla skillnad på att frivilligt hjälpa folk i nöd mot att bli systematiskt utnyttjad..

Ligger och tjötar med en thai tjej nu hon säger hon vet hur dyrt det är i falang land men flesta thailändare vet inte dom tror vi är jätte rika. 10 kr får jag bra mat för här, i Sverige får jag knappt titta på ett gatukök. Hon säger ni måste förstå vi vet inte bara ser hur farang come here spend money.

"FA " sa:
Ok det låter ju vettigt.
Men när det blir som en del beskriver att det ska köpas nya grejer som eg inte är kass och att farang ska pröjsa så är det inte ok längre.
Alla Thai är faktiskt inte såna så det är inget man måste acceptera som en del tycks tro.
Det kan bero på två saker;
1) De försöker lura en dum farang (som de tror dum)
2) Att en frys kanske är så gammal så den bör bytas till en strömsnålare variant (om de har hajat det)

Håller med att alla inte är såna men beror oftast på utbildning av fru och familj och även så klart till sätt och vilken kontakt man har. Sen är det bra att förklara att pengar inte växer på träd i Sverige och att vi ska betala skatt, hyra, dagis avgifter, och spara pengar till vi blir gamla etc. De flesta förstår om man kan fru att beskriva det på hennes sätt!

Inte så illa som det lät med ligger med thai tjej vi ligger bara 3 polare och glor på lite film. Och diskuterar.

"Jonas " sa:
Håller med dig till fullo ... missade det inlägg innan. Karma kommer!

"Jonas " sa:

Håller med dej Jonas!...Till fullo!......Karma!

Thai damer i all ära,men det är inte lätt att få höra förlåt hur mycket fel dom än har gjort,så ska det fortsätta att sura ända tills de vinner och vi ber om förlåtelse,även om det är de söta damerna som har ställt till det från början. :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

W
Svar
0
Visningar
1 K
whitepointer67
W
W
Svar