A
Anonym
Gäst
"FA " sa:Jag har 17 år kvar till pensionen Phonta så mycket hinner hända innan dess, det som är viktigt för mig är att ha livskvalitet i dagen just nu. Jag är inte sämre än att jag kan ändra mig om jag kommer på bättre tankar men just nu tilltalar inte Thailand mig ett dugg. Min pension har jag fixat själv via eget sparande och andra investeringar så det bekymrar mig inte.
Jag förstår er som tvingas leva på en ganska begränsad budget, då är Thailand ett bra alternativ men jag har möjlighet till andra val och vill se mig om i världen medans jag har chansen.
Och kom inte och påstå att du inte irriterar dig dagligen på korkade Thailändare...
;D jag påstår inte alls att de är speciellt smarta , de flesta faranger jag möter har insett att det inte är ett speciellt tänkande folkslag , om det beror på dålig utbildning , kultur eller dumhet kan jag inte fastställa, fler korkade här i alla fall än vad jag sett på många håll i värden .. Dessutom i mångt och mycket bra mycket mer hänsynslösa, då menar jag att de skiter fullständigt i sina medmänniskor... men jag har insett dett och kan hantera det , lyfter ibland bara på ögonbrynen åt denna trångsynthet som jag ofta ser ...
Till och med min hustru som är Thai ser en klar skillnad mot Sverige som ju är hennes motpol till detta sitt eget hemland ... idioter brukar hon uttala (ofta)