Något för er som åker på rotation och pendlar till Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Jonas " sa:
Kanske borde jobba 2 veckor extra denna gången, landar ju 13-14 Augusti och då kommer ju det vara som mest förviring antagligen.
Efter 2 veckors förvirring kanske det kommit lite klara direktiv så då vet man vad som gäller.

För verkar som inte immigrations officerarna själva är riktigt säkra på vad som gäller, vissa säger no problem vissa säger att om dom sitter i passkontrollen kommer dom neka såna som jobbar som jag gör 28/28 och se oss som borderunners och bosatta.

Finns ju en tråd om detta på Thaivisa som heter 28/28 som handlar om VISA situationen nu för såna som arbetar som mig och svaren dom som varit på immigration fått har ju varit olika från no problem till att kommer inte in igen på 30 dagars.

Enda tråkiga är jag har bara varit hemma en hel ledighet i år pga. alla kurser så såg riktigt fram imot att få stanna hemma en hel ledig period och bara slappna av :(

Dt är just sådana saker som du skall samla ihop och ställa frågan till Kågeby Swe AMB.
Han hatar denna manjana stilen, ordning och reda skall det vara konkreta svar som gäller alla.

Jaha då får man kanske fixa korrekt visa næsta gång, får sætta frugan på att ta reda på alla fakta.

Men blir till nov-dec jag reser så hon har gott om tid att få tag på fakta (hoppas jag) :)

"BaBoo " sa:
Jaha då får man kanske fixa korrekt visa næsta gång, får sætta frugan på att ta reda på alla fakta.

Men blir till nov-dec jag reser så hon har gott om tid att få tag på fakta (hoppas jag) :)

Før dig ær det nog inga problem du ær ju inte hær varannan månad, men skall du vara længre æn 30 dagar får du nog søka VISA innan. Eller du kanske ær hær på ledigheten under vinterhalvåret?

"Jonas " sa:
Før dig ær det nog inga problem du ær ju inte hær varannan månad, men skall du vara længre æn 30 dagar får du nog søka VISA innan. Eller du kanske ær hær på ledigheten under vinterhalvåret?

"cumulus " sa:
Ja dom hamnar i förhör p.gr.a. som nu sista, killen är GIFT och då skall han ha ett VISA som är lämpligt till detta, och inte ranta in på VISA-lösa vistelser i Thailand.

Flera andra som blir förhörda har blivit det p.gr.a. att dom inte har kunnat påvisa alls hur deras liv ser ut, så Immigration får kläm på kilarna.
Utan det arbetsintyg som jag tipsade dig Jonas, så kan ju lika gärna Immigration tro tvärtom om dig....

Du åker till Thailand för att jobba, och sedan åker du ur Thailand för semester och ledighet....!!! Och DEN grejen jagar dom på!!

Men va sjuttan kör på ett Turist-VISA multiple då!

"Långeman " sa:
Hur jag skriver mina inlägg skall du inte en andas över, jag var bara så smart att jag valde bort dom svar som fanns, för att få det till en så ren tråd som möjlig och med synpunkter från alla här utom dig.

Nästa tråd och denna, skall du inte lägga din näsa i helt enkelt LEGOLS: Men det fattar väl inte du.

Du citerar kanske inte så smart då, för citatet var ett svar till Jonas, inte till dig. Vad dig anbelangar så var du ju inte så smart som du försöker göra gällande. Du tog helt enkelt trådstartarens första inlägg i den tråden och gav fan i resten, så var det med den smartheten..

"Phonta " sa:
Ja Legolas du vet ju allt , kanske även du som stämplar på Immigratioen , då är ju allt Ok ::)

Phonta, inte mycket kvar nu av den gamle goa gubben, bitter efter din tid redan i Papaya?

"Jonas " sa:

Ær dær under 30 dagar per gång under vintern men blir allt från 2 till 5 turer per år.. så kanske inte ær några problem då?

Nä för dig skall det ju inte vara något problem, dom inriktar ju sig inte speciellt på offshore arbetare utan det som kommit upp är såna som reser hit regelbundet och bor här.
För min del behöver man inte vara raketforskare för att förstå att jag bor i Thailand kollar dom mitt pass och hur jag jobbar så syns ju ett tydligt mönster.
Jag har varit en längre tur till Sverige dom senaste 3 åren en 2 veckors semester annars har det bara rört sig om ett par dagars uppehåll pga. kurs.

Även den trögaste förstår ju att jag har inget boende i annat land än Thailand, gör dom en grundligare kolla så ser dom att jag har varit gift, och har lönekonto, fonder, kreditkort etc i Thailand inte direkt turistaktigt.
Finns ju upprättat kontrakt och hyresavtal på hus etc. i mitt namn. Jag står ju på allt vi har utan moppen.
Kollar dom gamla registreringar ser dom att jag åker regelbundet till samma hus adress inte till hotell.

Såg på Thaivisa nu en blev nekad inträde på sitt studentvisum hans Thai var för dålig så dom trodde inte på att han studerade han fick en stämpel denied i passet och fick flyga tillbaks till England.

Finns som sagt en tråd på Thaivisa där offshore arbetare diskuterar ämnet och det ser ut som det är några som blivit förhörda men har kommit in men sista gången nästa gng riktigt VISUM har inte läst om någon som inte fått kommit in än.
Men det påstås att offshorearbetar som återkommer regelbundet har blivit nekade, men tar det för rykten änsålänge för ingen som råkat ut för det som jag sett skrivit än.

Detta äskriver jag till dimmiga molnet alias legolas.Du skriver följande se nedan

Vad dig anbelangar så var du ju inte så smart som du försöker göra gällande. Du tog helt enkelt trådstartarens första inlägg i den tråden och gav fan i resten, så var det med den smartheten..

Du ju dummare än tåget, då jag skrev att jag med detta, ville få igång en tråd, med detta ämne, UTAN annan inblandinig, och synpunkter från den befintliga tråden som inlägget kom ifrån.
Dom flesta svaren, kommer naturligtvis från den gamle ensamme mannen, som sitter i skogen och mår dåligt, den enda kontakten han har med omvärlden är detta forum.
Dom trådar JAG startar, dom skall du hålla dina skitiga fingrar borta ifrån.

"Långeman " sa:
Detta äskriver jag till dimmiga molnet alias legolas.Du skriver följande se nedan

Vad dig anbelangar så var du ju inte så smart som du försöker göra gällande. Du tog helt enkelt trådstartarens första inlägg i den tråden och gav fan i resten, så var det med den smartheten..

Du ju dummare än tåget, då jag skrev att jag med detta, ville få igång en tråd, med detta ämne, UTAN annan inblandinig, och synpunkter från den befintliga tråden som inlägget kom ifrån.
Dom flesta svaren, kommer naturligtvis från den gamle ensamme mannen, som sitter i skogen och mår dåligt, den enda kontakten han har med omvärlden är detta forum.
Dom trådar JAG startar, dom skall du hålla dina skitiga fingrar borta ifrån.

Hm undrar vem som mår dåligt egentligen? Varför så argsint,, sockret eller är det åldern...hahaha!!! Hur som helst ha en trevlig kväll på dig..

Måste nog säga att Långeman inte normalt är varken argsint eller speciellt gammal . Ingen diabetes har han heller ... dessutom uppenbarlogen djäkligt stark för sin ålder då han orkar åka hoj med gubbar 10 år yngre samt då köra runt 600 km /dag på en big bike .. Tror inte många moln eller "målartaskor" klarar det ..

Vad beträffar mig och pattis så trivs jag som fisken i vattnet med mitt liv därnere , jag kan leva gott och köpa så mycket hojar och RC flyg jag vill .. Går iingen nöd alls på mig , nu sitter jag uppe i i Isaan ett par dagar innan jag åker upp och hälsar på mina barn ...

Fick svar av Pär Kågeby nu, dom vet inte heller i dagsläget hur situationen kommer bli för oss som jobbar på rotation och återkommer på 30 dagars, dom väntar på information och hoppas ha ett svar i slutet av veckan.

"Jonas " sa:
Fick svar av Pär Kågeby nu, dom vet inte heller i dagsläget hur situationen kommer bli för oss som jobbar på rotation och återkommer på 30 dagars, dom väntar på information och hoppas ha ett svar i slutet av veckan.

Då har dom säker gjort en framställning till IM, och väntar på svar, vill minnas att dom ahr flera möten varje mån.

"Långeman " sa:
Då har dom säker gjort en framställning till IM, och väntar på svar, vill minnas att dom ahr flera möten varje mån.
Lite vettigare än att lita på gnägget von ovan.
Men eftersom en del blivit nekade och en del kommit in hade jag inte litat ens på ett svar från Kågeby som säger att det är ok, officeren som Jonas möter på flygplatsen kanske inte var med på mötet..
Gissar att Jonas som dom andra får en chans men sen måste fixa ett riktigt visa.
Så snart är det stor bröllop i Pattis ;D :thumbsup:

Möjligheten för Farang att teckna sjukhuskort Ala Thai style dvs 30 thbt /läkarbesök är indragen tillsvidare ,detta pga av att PM tydligen anser det kosta för mycket alt, anser att Farng skall ha en svindyr försäkring , jag har ett som jag kan använda på lokal sjukhuset i kommunen , dock ej på angränsande "storsjukhus " , kostnad idag för detta var för mig som gift och bosatt på samma adress som min fru medn husbok (även jag ) 0 Thbt

Sorry för lite offtopic ;)

Jo det stod om det førsækringskortet i Bangkokpost før någon månad sen har varit ett missførstånd från børjan var meningen att gælla arbetare från grannlænderna inte farang, så førsækring finns fortfarande men gæller inte før farang.

Jag är en månadspendlare som har kört den enkla med turistvisum, får väl sluta med det nu.
Jag är ju gift i Thailand så jag får väl gå på det, men krångligare och dyrare blir det.

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
28
Visningar
2 K
glimten66
G
A
Svar