Var i Thailand och när åker ni till Thailand nästa gång?

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Jag åker till Thailand den 15 oktober och stannar 5-6 månader (som vanligt). Mitt "hem" är i Jomtien men åker en hel del i Thailand och övrig sydost Asien.
 
T
"Berralund " sa:
För vår del blir det nästa sommar, kan inte preisera datum ännu. Men det blir "Hem till byn" i Si Bun Rueang, Nong Bua Lamphuprovinsen. Resan kommer att bli den första på tre år, tänk er bara vad frugan och barnen ser fram emot detta. Dessutom blir det ju lille Davids första thailandsresa. :)
Tre år är en lång tid för en Thai att vara borta från hemlandet .....
Även gamlingarna ser väl fram emot att träffa "de små"
 
Jag åker runt mest med frugan , vi är hemma "I byn " i ett par veckor sen hänger hon gärna med tillm Pattis , Jomtien som jag kikar lite på för ev.bosättning. Vi skall ta en tur till Changmai och Nongkai ganska snart har vi planerat , bäst att passa på så länge man har hälsan .. runt den 1a oktober drar jag några dagar till pattis på Hojen ,frugan stannar gärna hemma , hon har inte glömt de 500 km enkel rsa när vi köpte hojen där nere ... Annars trivs vi bra ihop frugan och jag , allt funkar även kanon med familjen här i byn nu , bra folk ... :)
 
"Phonta " sa:
TTre år är en lång tid för en Thai att vara borta från hemlandet .....
Även gamlingarna ser väl fram emot att träffa "de små"

Javisst är det en lång tid men det har lindrats av att mina svärföräldrar har varit i Sverige i fjol och av så gott som dagliga samtal med dom där nere. Så det fungerar väldigt bra måste jag säga. :)
 
Hade tänkt åka dec till feb men börjar mer och mer fundera på om det blir jan till mars istället.. på nåt vis känns vintern kortare om man åker då istället :)
 
"bson " sa:
Har du lust att tjäna 2000 baht?
Jag vill ha ner mina golfklubbor, jag betalar den extra incheckningen + 2000 baht för besväret :)

Hej, hur gick det? Fick du någon att ta med dina golfklubbor?
Tror knappast det va!
De flesta som åker har nog tillräckligt att bära på ändå,
 
Skulle vilja bo på ett riktigt fint lyxhotell ett par veckor i Phuket....-har aldrig varit där, det blir i så fall med Fritidsresor eller liknande och för en gångs skull med "All inklusive", litet utflykter och dylikt...
Sedan blir det nog tillbaka jomtien....
 
"Hans Svensson " sa:
Skulle vilja bo på ett riktigt fint lyxhotell ett par veckor i Phuket....-har aldrig varit där, det blir i så fall med Fritidsresor eller liknande och för en gångs skull med "All inklusive", litet utflykter och dylikt...
Sedan blir det nog tillbaka jomtien....
Varför Phuket?
 
14/6 till huset i Kamphaeng Phet samt en sväng till Chiang mai för att träffa Tom och avsluta lite tatuerings arbete, efter det några dagar i Chiang rai sen tillbaka till ljuva Kamp P. :wai:
 
Måste vänta tills December men då blir det en vecka hos frugans familj i Chiang Rai och avsluta med två i Phuket-Krabi. Det känns som en hel evighet tills dess men får försöka stå ut och se fram emot sommaren som kommer sen lite höst och vips så är det December.
 
Om 1 vecka, blir hem till Pratumnak och en sväng till Koh Chang.
Hade tänkt ta en sväng till Bangkok med men pga. läget i landet så hoppar vi över det.
Tjejen vill åka upp en sväng till Mahaa Sarakham men inte jag så vi hoppar över det denna gång. Kanske en 2 dagars tur nästa gång men inte längre, får krupp bara vid tanken på byar och risfält usch.
 
"Jonas " sa:
Om 1 vecka, blir hem till Pratumnak och en sväng till Koh Chang.
Hade tänkt ta en sväng till Bangkok med men pga. läget i landet så hoppar vi över det.
Tjejen vill åka upp en sväng till Mahaa Sarakham men inte jag så vi hoppar över det denna gång. Kanske en 2 dagars tur nästa gång men inte längre, får krupp bara vid tanken på byar och risfält usch.
Hem till byn kan hon väl åka själv när du jobbar? Eller vill hon visa upp bytet ;)
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
amydekthai
A
 
Tillbaka
Topp