När åker ni till Thailand nästa gång

Visa sonen för svärföräldrarna i några få dagar, sedan lämnar ni dom och byter ni till sol, bad och shopping.
Finns kanske några kusiner han kan ha glädje av att träffa innan turen går vidare till Fiskebyn.

Sommarlovet, och övriga lov gäller det att prioritera om man har barn i skolåldern!

10 veckor på sommaren. Sedan höstlovet, efter det tre härliga veckor Jullov. Våren bjuder på bl.a Sportlovet och Påsklovet. Det blir mycket Thailand det.

Senast ändrad:
Finns kanske några kusiner han kan ha glädje av att träffa innan turen går bidare till Fiskebyn.

Sommarlovet, och övriga lov gäller det att prioritera om man har barn i skolåldern!

10 veckor på sommaren. Sedan höstlovet, efter det tre härliga veckor Jullov. Våren bjuder på bl.a Sportlovet och Påsklovet. Det blir mycket Thailand det.
Ni kan tjafsa hur mycket ni vill. Det bästa från Thailand finns ändå här hemma, nämligen min fru och mina bonusbarn.:love_transparent:

Ni kan tjafsa hur mycket ni vill. Det bästa från Thailand finns ändå här hemma, nämligen min fru och mina bonusbarn.:love_transparent:
Det finns andra än du som kan ha glädje av dessa tips.

Frugan din skulle iof till Thailand, men hon kommer ju tillbaka! Då kan du alla rätterna på Hello Fresh som du kan överraska med.

Släkten i Thailand står tydligen inte högt i kurs. :)
Har inga problem med dom, det är en fråga om prioriteringar. Jag satsar hellre på att ge familjen en upplevelse utöver allt dom har upplevt tidigare, nämligen Österrike. Vackert, linbanor, höga alpvägar mm. Är ni snälla kommer kanske några bilder nästa vecka. Och hoppas att vädret blir bra.

Har inga problem med dom, det är en fråga om prioriteringar. Jag satsar hellre på att ge familjen en upplevelse utöver allt dom har upplevt tidigare, nämligen Österrike. Vackert, linbanor, höga alpvägar mm. Är ni snälla kommer kanske några bilder nästa vecka. Och hoppas att vädret blir bra.
Alperna är fint, har själv varit där några gånger och kommer säkerligen att åka dit igen.
Men det är inte för alla, varken på sommaren eller vintern.

Det blir en resa till helgen och tar snabbast möjliga med Thai.
Blir bara två veckor och känner att jag bör utnyttja tiden så bra som det går. Hade kunnat dra dagen innan via München eller Wien, men känner att det kan bli lite stressigt med jobb för frun och simskola för dottern.
Däremot så hade det varigt trevligt att få sova bort resan då just den övningen funkar bäst med sena flighter.
Dottern däremot förstår sig inte på den tjusningen.

Det blir en resa till helgen och tar snabbast möjliga med Thai.
Blir bara två veckor och känner att jag bör utnyttja tiden så bra som det går. Hade kunnat dra dagen innan via München eller Wien, men känner att det kan bli lite stressigt med jobb för frun och simskola för dottern.
Däremot så hade det varigt trevligt att få sova bort resan då just den övningen funkar bäst med sena flighter.
Dottern däremot förstår sig inte på den tjusningen.
Även om jag inte gillar Thai så är det bättre än austria airlines.

Ja, slitna plan är det och tråkig inredning.
Swiss har trevligare kabiner.

Loungen i Wien är väl inte heller så upphetsande.
Aldrig provat swiss. Provade inte loungen i Wien då jag är oneworld. Blev ju ombokad till Star Alliance när ett fönster gått sönder från cph på Finnairs flyg.
Dock var 95% av alla butiker och restauranger stängda i Wien när vi mellanlandade ca kl 21-23
Jag flyger hem igen 8 juli :upanddown:

Aldrig provat swiss. Provade inte loungen i Wien då jag är oneworld. Blev ju ombokad till Star Alliance när ett fönster gått sönder från cph på Finnairs flyg.
Dock var 95% av alla butiker och restauranger stängda i Wien när vi mellanlandade ca kl 21-23
Jag flyger hem igen 8 juli :upanddown:

För mig är Star Alliance det vettigaste alternativet fram tills SAS blir skyteam.
Hur man gör i framtiden får man se. Hoppas på smidiga resor, men jag är tveksam.

Åkte igår men pga strömavbrott på flygplatsen i Manchester var alla plan försenade. Landade i Istanbul med 30 min marginal men de lät oss inte ens försöka att byta plan. Det blev hotell istället. De kör oss till flygplatsen om 40 min.

20240624_091722.jpg

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
1 K
amydekthai
A
A
Svar
28