B
Banglassi
Gäst
Lao Khao är gjord av Yadong Lao & sprit... 555555555 Dricker du det bränslet?? Galning! Smakar ju som rena rama raketbränslet med medicinlukt (har kört tankbil med bl a Jet A1 till flygplanen och likheten är slående!)
Jag bad också folk att ta med saker från Sverige, när jag bodde i Thailand... 55555555555
Snarare Yaa Dong som är gjort av Lao khao och örter va?
555, njaaa, dricker och dricker, var inte helt seriös. Men brukar ta med några flaskor Lao Khao hem o ge till vänner så de kan få känna på den hämska bakfylla som sker mig varje gång jag besöker Phrai Bueng. Får jag välja dricker jag helst inte Lao Khao alls, men då vi inte kommer till landet så ofta pga fruns jobb så blir vi alltid välkomnade som om vi vore kändisar från hollywood (typ...)
Samma ritual varje gång, knyta band runt handleder i mängder och önska lycka blablabla, sen massa sprit "bpaek neung! Bpaek neung!" (en snaps en snaps, kom igen EN snaps!", svårt att tacka nej när halva byn samlats. men har med tiden lärt mig att köpa någon/några flaskor Saeng Som och Hong Tong innan som de kan dela på så slipper jag dricka lao khao (ok, ingen tvingar mig, meeen.. jaa.. har inga ursäkter )