När anses man vara svensk

När är man svensk

• 1. När man har UT

Röster: 0 0.0%
  • 2. När man har PUT

Röster: 0 0.0%
  • 3. När man håller tiden

Röster: 4 36.4%
  • 4. När man har bott i Sverige i 5 år eller mer

Röster: 7 63.6%

• Totala väljare
    11

Stackars Zlatan som alltid ska vara exempel i diskussioner huruvida vem som är svensk, haha :p. Får väl ändå säga att som utländsk med brytning på skånska. Ser han nog som svensk. Hoppas han ser sig själv som svensk. Jag tror det.

@SatanG... Som taget från min mun

Hej

Han är ju dessutom vår mest kände Svensk, men jag är ganska övertygad om att han känner sig både Svensk och Bosnisk/Kroatisk ifrån föräldrarna och släkten där nere.

Mvh isan lover

självklart ska du tro mera på din fru än nån tomte på nått forum, tror nog hon måste vara unik, vad är det hon fördömer i thailand
Detsamma som IL skrev. Passa tider, lathet, skuldsättningar, skolan. Listan kan göras lång.

Även värmen gnäller hon på ;)

Min son sa han var 50% thai men 100% svensk. Problemet e att han håller på att bli värmlänning och det går jag inte med på, därför tränar vi på göttebosskan när vi är tillsammans.

Hej

Lite samma här hos oss, pojken vet mycket väl att han är hasip/hasip och född i Sverige, har gått i skola i båda länderna enda sedan 3 års åldern, talar både Svenska, Thai och Lao men han blir ändå alltmer Svensk för varje år som går, han tycker att det mesta är bättre i Sverige, så han ser sig också som 100% Svensk.

Mvh isan lover

Att ni vågar! Tänk om en pk människa läser den här tråden! Då blir ni skickade på omskolningsläger!! :eek:
Det finns inget som är svenskt, landet Sverige är en social konstruktion och vem som helst kan vara "Svensk" oavsett anknytning till någon plats, språk eller kultur. Har ni inte lärt er någonting??

Att ni vågar! Tänk om en pk människa läser den här tråden! Då blir ni skickade på omskolningsläger!! :eek:
Det finns inget som är svenskt, landet Sverige är en social konstruktion och vem som helst kan vara "Svensk" oavsett anknytning till någon plats, språk eller kultur. Har ni inte lärt er någonting??

Hej

Många av oss som tror att vi är Svenskar kanske är Valloner, vem vet.

Mvh isan lover

Liknande trådar

Tillbaka
Topp