När svärföräldrarna börjar bli gamla och sjuka.

Det börjar bli krämpor både här o där på dessa gamlingar.

Men de försöker sköta om deras lilla mini mart som de har i hemmet i alla fall.

Hur gör ni, sponsrar ni med pengar till bättre sjukvård och mediciner?

Om det behövs. Bättre sjukvård är inte detsamma som dyrare sjukvård. Privatsjukhus använder vi inte själva ens.
Somliga familjer har ju många barn som kan hjälpas åt. Men jag diskuterar alltid med min sambo, förklarar i ekonomiska termer. I början var det svårt, men nu fattar hon att spara är bättre än slösa.

Om det behövs. Bättre sjukvård är inte detsamma som dyrare sjukvård. Privatsjukhus använder vi inte själva ens.
Somliga familjer har ju många barn som kan hjälpas åt. Men jag diskuterar alltid med min sambo, förklarar i ekonomiska termer. I början var det svårt, men nu fattar hon att spara är bättre än slösa.
Man får vad man betalar för och det gäller även sjukvården i Thailand.

Svärmor har 4 döttrar sedan tidigare förhållande och Svärfar och Svärmor har 2 barn en son och så min Tirak, den enda som har betalat pengar varje månad till föräldrarna är just min Tirak, sedan hon fick sin första lön typ 20 år sedan.
Vi (Tirak o jag) har ej ännu diskuterat angående de gamla som börjar få krämpor, men mitt förslag skulle vara att vi betalar lika mycket som var och en av de andra barnen lägger i så fall.
Jag har ingen lust att börja sälja saker i Sverige om nu t.ex. det skulle bli aktuellt med dyra canser behandlingar eller liknande.

Än så länge har min frus storasyster betalt försäkringen. Helt rätt då svärmor tagit hand om hennes barn!

Fast å andra sidan så har min svägerska fullt upp med att betala för sin dotter som är väldigt sjuk och som riskerar att dö. En svåger bor hemma och tar hand om huset och svärföräldrarna, samt de n sista svågern har det svårt ekonomiskt. Så det enda vi behöver göra är att se till att svärföräldrarna och svågern som tar hand om dom mår bra -:))

Ja det gäller nog att ha läget klart för sig tycker jag också... Och inte ramla in i ett läge där man blir helt skinnad...

Inget ännu för min del, svärmor har min fru lite med att göra, pratar ja! men that's it. Svärfar dog när frun var 2-3år gammal så där är det tji stålar.
Annars är släktingarna kick jet och kin jao, vill farangen ska slanta, men det har frugan sagt stopp till, samtliga utbetalningar till släkt å vänner ska gå igenom frun, hon är inte snål men j-vla ekonomisk och hon vill veta vart pengar går till och till rätt orsak.
Har man firma och sköta, så har man också koll på inkomster och utgifter.. ;)

Senast ändrad:

Liknande trådar

A
Svar
0
Visningar
2 K
Anonymius
A
A
Svar
15