PanPan
Forumveteran
Ja du måste även göra rapportering om du bor i erat hus i Buriram.Många som hävdar att man trots att man fyller i sin adress på arriwalcardet så måste det även till en TM 30 , Det är det som är snurrigt , jag gör ju en adressanmälan var jag skall bo på Suwan vid ankomst , den skriver han även in i systemet .. Min kompis Som pop (polis Pattaya) vilken har en mia noi som arbetar på Suwans Immigration tycker samma som jag när jag snackade med henne om detta , "Ni har ju redan min adress sedan gammalt ,+ att jag nu skriver den på Arriwalcard " Ja, svarade hon mig , men vi vill veta att du verkligen bor där , därför skall du till Imm. i Buriram när du anländer till den adressen du angett ,, Idioter tänker jag då, Immigr. i Buriram är ju 80 km från vårt hem . Förstår du min tanke Pan Pan ,
Arrival card betyder ingenting.
Men som du själv skriver du skall stanna 1 natt i Bangkok på hotell, dom rapporterar in dig.
Du skall upp till huset i 2 dagar, du är fortfarande inregistrerad på hotellet.
Om mot förmodan en immigrationsofficer skulle dyka upp när du är i huset, så säger du enkelt att du anlände precis, du har 24h på dig.
Sen reser du runt, då sköter hotellen det, har inte dom rspporterat in dig är det deras problem.
Sen skall du upp och stanna 1 dag till innan du åker hem, du behöver inte rapportera, 24h.
När du lämnar Thailand ger dom blanka fan i din rapportering på flygplatsen.
Så du behöver inte oroa dig.
Och nej jag härsknar inte till.
Du behöver inte bry dig om det här.