Pattaya events and festivals.

Handlar du tillräckligt på Central så får du vip-parkering vilken bil du än har.
Ganska dyrt sätt att fixa parkering på men för den som prioriterar vip så finns möjligheten.
Själv har jag aldrig varit på ett fullparkerat Central, går ju också ta kvinnoparkeringen om frugan kör.

Kan ju vara tungt om man lämnar samtidigt som alla andra och har parkerat längst upp men sånt är livet för oss som tvingas köra Mazda 2 :)

/ SatanG
VIP parkering? Skrattar på mig. Själv slipper jag helst Central. Sitter hellre på någon trevlig bar och tittar på folk samt strosar runt på gatorna i Pattis. Käka street food passar mig perfekt, gott och billigt. Clicken är dessutom lätt parkerad. Skulle aldrig falla mig in att leka hiso nisse. Jag är den jag är.

VIP parkering? Skrattar på mig. Själv slipper jag helst Central. Sitter hellre på någon trevlig bar och tittar på folk samt strosar runt på gatorna i Pattis. Käka street food passar mig perfekt, gott och billigt. Clicken är dessutom lätt parkerad. Skulle aldrig falla mig in att leka hiso nisse. Jag är den jag är.
Bar är nog trevligt om man ska träffa nån eller om man kommer dit som singel på semester. För oss som bor där är det som @SatanG Skrev blasé. Enda gången jag går till Harrys är när jag vill ha pyttipanna. Man växlar nägra ord med nån svendk turist men sen blir det tillbaks hem till familjen. Central åker vi oftast till för något ärende. Att gå runt i A/C är också en fördel.

Parkering är mest problrm under helger. Brukar föredra att parkera längst upp. Att skaffa vip parkering med the 1 kort är nog näst intill omöjligt om man inte gör något stort inköp typ 200k - 300k. Vilket i princip aldrig händer i livet om det inte handlar om byggmaterial till huset

2 kommande event i Pattaya.

20231026_101011.jpg

20231026_101040.jpg

Någon som vet om det händer något kul i Pattis 4-5 November? Vi skall dit och fira sambons födelsedag.
Enda jag sett än på skyltarna är international tatto festival i Central Marina till helgen.
Sist jag såg en sån var den på Royal Garden och massa Thailändska "raggare" i fina gamla yankee bilar som stod parkerade utanför och visade upp sina åk.

Tydligen drar det igång en matfestival här på Mae Rhum Phung idag och varar i 4 dagar

Såg att Tyska restaurangen på Victory View ska servera burgare och spagetti bolognese för 70 baht utanför restaurangen

Såg just denna på Fejjan
1701410391830.jpeg

Bra. Detta inlägg kan nog kanske flyttas till en tråd om Thailand allmänt då den inte bara rör Pattaya.

Att tänka på inför helgen om man skall till Pattaya.
Nu börjar evenemangen och festivalerna.
Först ut är Fyrverkerifestivalen.
Street basket cup.
Världscup i jet ski och Jazz festivalen inom dom kommande 2 veckorna.
Så inga fräcka bilar på beach road under helgen kvällstid.

20241128_083140.jpg

20241128_081834.jpg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp