Ser inte bra ut för Svensk krona.

• Trådstartare Trådstartare anonymous
  • Start datum Start datum

Säljer allt här nu , MC bilen allt , vi skiter i Thailand från och med Juni i år , har tröttnat på kass kurs på Svenska kronan , får se om några år när Sd har gjort vad de kan för att omvärden skall tro på att investrea i Sverige igen ,, tron är det sista som sviker .. men inte blir det Thailand nästa år inte ..Ett land som lånar enorma summor för att bekosta massinvandring är enligt omvärden inte trovärdigt att satsa på .. Det kommer att ta ett antal år att bygga upp Sverige efter denna kopiöst korkade politik .. men det kommer att bli sämre först ,innan förnändringarna kommer.
Inte tänker jag sitta som fattigpensionär här, likaså min fru har tröttnat på att Thaimyndigheterna håller Thaibathen uppe såsom de gör ...... frågan ä vad som händer framledes ... ..

Flyttade 10,000 svkr , fick ungefär 38350 thbt idag , skitkurs ...

Förut fick jag 50,000 vilket var ok att leva på en månad , då kan jag spara 5-6000 i månaden på Svenska kontot , lever billigare i Sverige nu , inget jag tror utan det är fakta , 4000 svkr i matkonto räcker utmärkt en månad för två i Sverige , skall man leva på drygt 15.000 thbt här så blir man inte fet .....

Senast redigerad av en moderator:
:'(
Säljer allt här nu , MC bilen allt , vi skiter i Thailand från och med Juni i år , har tröttnat på kass kurs på Svenska kronan , får se om några år när Sd har gjort vad de kan för att omvärden skall tro på att investrea i Sverige igen ,, tron är det sista som sviker .. men inte blir det Thailand nästa år inte ..Ett land som lånar enorma summor för att bekosta massinvandring är enligt omvärden inte trovärdigt att satsa på .. Det kommer att ta ett antal år att bygga upp Sverige efter denna kopiöst korkade politik .. men det kommer att bli sämre först ,innan förnändringarna kommer.
Inte tänker jag sitta som fattigpensionär här, likaså min fru har tröttnat på att Thaimyndigheterna håller Thaibathen uppe såsom de gör ...... frågan ä vad som händer framledes ... ..

Flyttade 10,000 svkr , fick ungefär 38350 thbt idag , skitkurs ...

Förut fick jag 50,000 vilket var ok att leva på en månad , då kan jag spara 5-6000 i månaden på Svenska kontot , lever billigare i Sverige nu , inget jag tror utan det är fakta , 4000 svkr i matkonto räcker utmärkt en månad för två i Sverige , skall man leva på drygt 15.000 thbt här så blir man inte fet .....
4000kr i Sverige för två blir man inte direkt fet på heller;)
Men håller med dig, riktig skitkurs, samma var det när vi va nere mars-april förra året.
Fick i atm maskin 3400 B för en svensk tusing vid 2 tillfälle. Hade tänkt ta med pengar för å starta husbygge när vi åker ner i jan 2017, men lägger det på is så länge kursen är så här usel. Blir 2 härliga månader med vatten å bröd:D:D

xch.JPG

Tjena, jag hamna i Thailand Pattaya, för första gången Feb 2016, en månad, trivdes bra så nu flyttar jag hit den 30 Dec. Hyr tillsvidare, men är det nån som tror på PPPs reklam "Buy condo at the old exchang rate" ?
555

Senast redigerad av en moderator:
Ja, jag tänkte föreslå det om jag går dit.
:nod:

Yes, jag ska kolla runt i Dec - Jan, besöka olika condos och mäklare i Pattaya, har sålt min Brf i bostadsbristens Sverige, så jag fick en slant över.
;)

Att kopa hus eller condo i Thailand idag ar nog inte sa smart, skulle man tvingas salja sa blir det med forlust ,idag massor till salu , gar inte att salja , hyra ar modellen

Hej, ja jag hyr tills vidare, men vill ha en bostad när jag ändå flyttat hit. Köpa kontant utan lån, så ska jag väl inte tvingas sälja, relativt dyrt, men ändå köparens marknad tycker jag, det kanske blir ännu mer till salu om ett halvår.
En viss president i USA kan nog sänka turisternas valutor mot baht, och om kineserna skulle devalvera.
Jag har aldrig varit i Thailand tidigare, första gången, en månad, under Feb.mars, men gilla landet så jag slår rot här.
Med gamla mäklare som Alan Bolton ska det väl gå att få till en smidig affär också...o_O

Hej, ja jag hyr tills vidare, men vill ha en bostad när jag ändå flyttat hit. Köpa kontant utan lån, så ska jag väl inte tvingas sälja, relativt dyrt, men ändå köparens marknad tycker jag, det kanske blir ännu mer till salu om ett halvår.
En viss president i USA kan nog sänka turisternas valutor mot baht, och om kineserna skulle devalvera.
Jag har aldrig varit i Thailand tidigare, första gången, en månad, under Feb.mars, men gilla landet så jag slår rot här.
Med gamla mäklare som Alan Bolton ska det väl gå att få till en smidig affär också...o_O
Hyr i början så du ser var du vill bo och att du trivs på längre sikt i Thailand.

Sen om man ska köpa till dagens kurs kommer det svida. Det byggs ju fortfarande i hög fart och fd penningstarka ryssar har ju minskat betydligt så tror det finns bra köpmöjligheter på sikt eller om man köper från någon som måste ha loss pengar.

Vad som händer med Trump kan man ju bara gissa ...

:)En manad och vet att du gillar landet sa pass att sla rot har ,,jo,jo, lycka till ,men anvand garna huvet ,hyr ett par ar forst gor inte samma misstag som sa manga andra gjort fore dig ,, tat lugnt ,hyr ,och bli inte kar i en Thaikvinna ,da ar du kord for evigt ..hehehehe;)

1
:'(
4000kr i Sverige för två blir man inte direkt fet på heller;)
Men håller med dig, riktig skitkurs, samma var det när vi va nere mars-april förra året.
Fick i atm maskin 3400 B för en svensk tusing vid 2 tillfälle. Hade tänkt ta med pengar för å starta husbygge när vi åker ner i jan 2017, men lägger det på is så länge kursen är så här usel. Blir 2 härliga månader med vatten å bröd:D:D
1000 kronor pa mat i veckan far du rena lyxmaten for ....

55555, ok tack för omtanken Phonta. Jag bodde på Filippinera till och från under 1987-1991, sen alperna fram tills 2015, vurpa med snowboard så jag nästan dog, skulle dra till Nepal på rehab, men hamna i Pattaya, funka lika bra med bassängträning, fick massa nya Thailanders som polare, Thailand så mycket bättre än Philippinerna, jag gillar inte katoliker, samma skit i sydamerika, kan bära sig riktigt illa åt, sen bara att bikta sig på kvällen så är alla synder förlåtna.
Buddismen är nåt helt annat.
Jag har redan ett litet husbygge halvfärdigt i Ban Rai, Chaiyaphum.
Har en grabb anställd som jag ryckte loss från Domino´s Pizza, jag blev förbannad när jag hörde hur underbetald han var, skicka hem honom till familjen i BanRai, nu bygger han och hans pappa huset istället.
Sen satte vi en bar i konkurs så skitstöveln som drev baren, fick lämna över till en vettig person, men det är en annan historia.
Som extremsportare kan jag aldrig ångra ett beslut, och låt aldrig kåtheten bedra visheten, den lilla man samlat på sig säger mig att jag borde blivit munk för länge sedan.
:wai:

Chatt Wisut 0459.jpg

Det ser onekligen illa ut för kronan fast personligen har jag väntat på detta och gläds faktiskt lite åt det. Sverige har för höga löner och pensioner och arbetslöshetsersättningar att sänka dessa är politiskt omöjligt. Samtidigt som Sverige nästan har full sysselsättning och står i stort behov av arbetsinvandring pga befolkning pyramidens utseende. Det kommer ta Sverige minst 7 år att fixa detta och vi kommer att få se många populistiska politiker. Vilken politiker ställer sig upp och säger vi måste halvera allt välfärd löner pensioner osv. Närmast vi kom var under de år alliansen skrämde folket till återhållsamhet Anders Borg och Reine Feldt. Men Reine vald fel ord om att öppna våra hjärtan. Han skulle ha sagt vi behöver dem för att rädda vår välfärd och löner och pensioner och förklarat varför. Min bedömning är att kronan skall ner till 10.00-11.00 mot dollarn innan det vänder. Hoppet för kronan är att Bahten rör sig men ser inget direkt som talar för detta.

Samtidigt skall man tänka på att allt blivit dyrare i Thailand för 5 år sedan spenderade jag runt 35000 B idag 55000 B för det samma.

55555, ok tack för omtanken Phonta. Jag bodde på Filippinera till och från under 1987-1991, sen alperna fram tills 2015, vurpa med snowboard så jag nästan dog, skulle dra till Nepal på rehab, men hamna i Pattaya, funka lika bra med bassängträning, fick massa nya Thailanders som polare, Thailand så mycket bättre än Philippinerna, jag gillar inte katoliker, samma skit i sydamerika, kan bära sig riktigt illa åt, sen bara att bikta sig på kvällen så är alla synder förlåtna.
Buddismen är nåt helt annat.
Jag har redan ett litet husbygge halvfärdigt i Ban Rai, Chaiyaphum.
Har en grabb anställd som jag ryckte loss från Domino´s Pizza, jag blev förbannad när jag hörde hur underbetald han var, skicka hem honom till familjen i BanRai, nu bygger han och hans pappa huset istället.
Sen satte vi en bar i konkurs så skitstöveln som drev baren, fick lämna över till en vettig person, men det är en annan historia.
Som extremsportare kan jag aldrig ångra ett beslut, och låt aldrig kåtheten bedra visheten, den lilla man samlat på sig säger mig att jag borde blivit munk för länge sedan.
:wai:

Chatt Wisut 0459.jpg
Det har gått fått för dig, varit i Thailand en månad och håller på att bygga hus redan ... lita inte på allt i Thailand bara för de är Buddister ...

Liknande trådar

Tillbaka
Topp