Superinflation i Thailand????

Svarar på era frågor om bostad i huvudstaden i Sverige.
Kom precis hem från min syrra som har en fyra ”hyresrätt ” på Södermalm ca 90 kvm kostar runt 9200:-.
Har själv min hyresrätt i ”närförort” en 3:a på 85kvm den kostar 8677:-.
Sen att tro att allt som banken äger är sitt är är bara något som de flesta svenskar tror på.
Har varit där kommer aldrig gå tillbaka till det.

Jag lägger ett bud på 20,000 i månaden på din syrras lägenhet, förutsatt att hon flyttar ut ;)

Jag lägger ett bud på 20,000 i månaden på din syrras lägenhet, förutsatt att hon flyttar ut ;)
Dom blir väldigt sällan lediga och lång kö för att få en.
Men ställ dig i bostadskön vetja 200:-/år är ju inget att bråka om.
Eller till ett myndigt barn man vet ju aldrig för framtiden.

Måste man inte vara inskriven i Sverige för att ställa sig i kö?

Känns väldigt bekant?

Hade inte de bakom järnridån, Sovjetunionen ett sånt system med kö också?

Där man fick stå i kö för bröd, bostad och en Lada.......

Måste man inte vara inskriven i Sverige för att ställa sig i kö?
För att registrera dig som bostadssökande behöver du ha fyllt 18 år och ha ett svenskt personnummer eller samordningsnummer.

Dock kan du som ännu inte fyllt 18 år och som har barn eller kan styrka graviditet registrera dig som bostadssökande.

Utländska studenter som saknar svenskt personnummer eller samordningsnummer har möjlighet att registrera sig i bostadskön genom att uppge födelsedatum (år, månad, dag) samt en e-postadress som inte tidigare registrerats hos Bostadsförmedlingen

För att registrera dig som bostadssökande behöver du ha fyllt 18 år och ha ett svenskt personnummer eller samordningsnummer.

Dock kan du som ännu inte fyllt 18 år och som har barn eller kan styrka graviditet registrera dig som bostadssökande.

Utländska studenter som saknar svenskt personnummer eller samordningsnummer har möjlighet att registrera sig i bostadskön genom att uppge födelsedatum (år, månad, dag) samt en e-postadress som inte tidigare registrerats hos Bostadsförmedlingen
Jo men står inget om man som utskriven boende i annat land får ställa sig i kö, räcker det att man har svenskt personummer/sammordningsnummer, så min son kan ställa sig i kö när han fyller 18 även om bara besökt Sverige som turist då?

Jo men står inget om man som utskriven boende i annat land får ställa sig i kö, räcker det att man har svenskt personummer/sammordningsnummer, så min son kan ställa sig i kö när han fyller 18 även om bara besökt Sverige som turist då?
Du kan ju alltid skicka din fråga dit.
Men kompisens dotter svenska bor i London och står inskriven.

Vill man ha en bostad som nybliven familj så har det varit så här sedan innan 1966...

Lyssna på Tage Erlander.

Stolt men inte nöjd intervjuad av Lars Orup.
Du kan ju alltid köpa en som i regel banken äger.
Det är ju valfritt dvs ingen tvingar dig att stå och du kan ju alltid ta direktkontakt med privatvärdar det är inget tvång att de ska vara anslutna.

Du kan ju alltid köpa en som i regel banken äger.
Det är ju valfritt dvs ingen tvingar dig att stå och du kan ju alltid ta direktkontakt med privatvärdar det är inget tvång att de ska vara anslutna.
Ja jag lyssnar på dig och Tage Erlander samt Vladimir Lenin, Josef Stalin, Georgij Malenkov, Nikita Chrusjtjov, Leonid Brezjnev, Jurij Andropov, Konstantin Tjernenko, Michail Gorbatjov.

Jag tackar även gatukontoret för god nit och stil, När de varje morgon hämtar min bil

Bostadsförmedlingen som registrerar min bön
Och låter mig hoppas i kön

Och jag tackar alla kanslin för texter och brev
Där jag slapp förstå vad ni skrev.

Hej hopp!

Ja jag lyssnar på dig och Tage Erlander samt Vladimir Lenin, Josef Stalin, Georgij Malenkov, Nikita Chrusjtjov, Leonid Brezjnev, Jurij Andropov, Konstantin Tjernenko, Michail Gorbatjov.

Jag tackar även gatukontoret för god nit och stil, När de varje morgon hämtar min bil

Hej hopp!
Inte ofta man får ett tack av medborgarna för sitt jobb.
Bock och bug.

Hej hopp!
Eddie Meduza citat :)

Tackar, jag kommer nog ställa mig i bostadskön men har svårt att se att jag kommer bo i Stockholm om 20 år.

Mitt bud står dock fast: Om din syster flyttar in i din lägenhet så hyr vi hennes för 20,000 i månaden. Ingen dålig deal, eller?

Tackar, jag kommer nog ställa mig i bostadskön men har svårt att se att jag kommer bo i Stockholm om 20 år.

Mitt bud står dock fast: Om din syster flyttar in i din lägenhet så hyr vi hennes för 20,000 i månaden. Ingen dålig deal, eller?
Värre det.
För det första skulle ja inte stå ut att ha syrran hos mig.
Sen är det ju tyvärr så i den ”Stalinistiska”* hyresmarknaden inte tillåtet att hyra ut lite hursomhelst dvs med att inte bo på en adress och hyra ut i andra hand.

*enligt vissa bittra personer som ser lite annorlunda på folk och fä.

Jättelarm om svenska folket – värre än någonsin

Räntehöjningar och en hög inflation har slagit hårt mot svenska hushåll de senaste åren.

Många har kämpat för att klara vardagen.

Nu kommer ett nytt larm om svenska folkets ekonomiska situation.
Den totala skulden till Kronofogden har ökat med hela 17 procent på ett år.

Skuldberget uppgår till hiskeliga 119 miljarder kronor. Det är den högsta siffran någonsin.

– Det är en ökning med 18 miljarder, eller närmare 50 miljoner kronor om dagen, sedan förra året. På tio år har skuldberget vuxit med nästan 50 miljarder kronor, uppger Kronofogden.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp