SV: narkotikasmuggling - Thailand

• Trådstartare Trådstartare Gazton
  • Start datum Start datum

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Berralund " sa:
Peter, du är en mycket vis man. Visst är vi alla noviser i Thailand, så ödmjukhet är verkligen på sin plats. Karma för den kommentaren. :wai:

Karman får vänta, 48 timmar du vet!!

Tack berra! du får en av mig

Mvh Peter :wai:

"insayt " sa:
Jo men samtidigt kan ju inte du Gazton ta ansvar för andra människors känslor, tycker faktiskt att din omedelbara reaktion med tanke på då att som du själv säger är en "2-veckors turist", reagerade utifrån det och finner inte det konstigt, kan nog tycka att det överreagerades lite här och där men det är sådant som händer och säkert ingen skada skedd!
Kanske i sådana lägen man skall avvakta, som du sa "Vilken är din agenda", invänta och se vad agendan är. Sen vet jag inte om skulle generera en så ofantligt stor kunskap att det skulle förpassa andra till bakgården. Thailands nutid är oerhört sammankopplad med dess långa kulturella och politiska historia och det krävs nog mer till för att förstå. Inte med det sagt att man inte hinner att ta intryck både på 2 veckor eller 8 månader!
Så lugn och fin, vi är alla noviser i Thailand och det gäller att vara ödmjuk!

Peter

Åtta månader är den senaste tiden jag bott här nere, innan dess bodde jag 2003-2005 i Thailand fulltid, 2005-2009 var det skola och utbildning i sverige som gällde, innan återflytt kom på tal igen, visst jag kan inte allt här i thailand, men jag känner inte att jag är en novis heller när det kommer på tal om Thailand...

Jo-Be=Berra

"Jo-Be " sa:
Peter

Åtta månader är den senaste tiden jag bott här nere, innan dess bodde jag 2003-2005 i Thailand fulltid, 2005-2009 var det skola och utbildning i sverige som gällde, innan återflytt kom på tal igen, visst jag kan inte allt här i thailand, men jag känner inte att jag är en novis heller när det kommer på tal om Thailand...

Jo-Be=Berra

Nejdå Jo-Be, vill på inget sätt förringa dina erfarenheter!

Jag ær helt enig med legolas,berralund och jo- be...så då ær vi 4 st ?...:)
Just folk Nigeria mærker sig ut vældigt væl vad gæller de kriminella och de har sina olika orsaker och detta har jag också lagt mærke till i Thailand men framførallt i Norge.De ær en monstruøs invasion av pr*stituerade och knark som kommer in via dem och deras hallickar.

Knark leder till misær=fattigdom =sælja sin kropp,knark..leder till mer...skit...ond cirkel att ta sig ur så dærfør ær jag før riktigt hårda straff och permanent utvisning oavsett land på jorden.Och i vården då?......ja..suck sæger jag bara om dessa nigerianer som passerat genom åren.......

knark,hiv via sprutor,,,,tragiskt elænde som efterlæmnar sina spår i generationer med barn som ær fødda narkomaner och ensamma førældrar som tvingas ut på gatan och får uppleva mer elænde.Korruptionen i hemlandet har verkligen en baksida før sina landsmæn

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp