Svensk TV i TH. Kan denna box vara något att ha???

 
Det känns nästan som ett måste att ha tillgång till svensk TV om man flyttar ner någon gång. Tänk att vara tvungen att sitta och glo på de thailändska snyfttvåloperorna kväll efter kväll. Då vill man nog hellre flytta hem till Sverige igen.
 
Finns la annat än snyftgrejer, annars koppla in dator och kolla netflix, play etc.
 
Jag tror om du har en android telefon så kan du streama cmore från telefonen till boxen
Jag har för mig att airplay (iphone) funkar inte så bra på cmore
 
Ja! Det har inget med internet att göra egentligen, den tar bara över vad du visar i telefonen så där telefon funkar så funkar Chromecast
 
Ja! Det har inget med internet att göra egentligen, den tar bara över vad du visar i telefonen så där telefon funkar så funkar Chromecast
Fast den fungerar inte om den inte får kontakt med internet och är får en ip adress från ett land där Google släppt den. Thailand är inte mig veterligen med på listan. Men du kanske har fixat med en proxy mot Sverige?
 
Jag använder mig inte av chromcast själv
Här är ett thai forum om chromecast
http://www.thaichromecast.com
När jag har läst om chromecasten så har jag fattat att det funkar så här
Chromecasten behöver egen internetaccess. När man castar något så är det bara själva adressen man skickar till chromecasten. Sen hämtar chromecasten streamen själv utan inblandning av enheten som initierade casten.
Utan att ändra ip adress så funkar inte cmore i thailand
 
Jag använder mig inte av chromcast själv
Här är ett thai forum om chromecast
http://www.thaichromecast.com
När jag har läst om chromecasten så har jag fattat att det funkar så här
Chromecasten behöver egen internetaccess. När man castar något så är det bara själva adressen man skickar till chromecasten. Sen hämtar chromecasten streamen själv utan inblandning av enheten som initierade casten.
Utan att ändra ip adress så funkar inte cmore i thailand

Fattar jag rätt så funkar den om man en separat Ip till boxen,eller hur är det
.Tyvärr är jag en tomte på detta med denna sorts elektronik.
 
Man kan se samma som på datorn... Typer nerladdade filmer, playkanaler eller "casta" din skärm på datorn, mobilen eller plattan till TVn
 
För att vara övertydlig, man får inga fler kanaler, utan det man kan se på dator, TV eller mobil kan man se på TV. Fungerar för Android och vad jag förstod hyfsat på Apple (men de ligger ju långt efter).
 
Har en androidbox Minex U2, och med den man ladda ner alla appar som finns på Play butik. Sedan skaffar man en VPN, förslag HMA, betalas över nätet med kreditkort. Själv kör jag Viaplay, Eurosport och SVT play. Fungerar oftast bra, men hastigheten med VPN kan spela upp segt ibland. Långt mellan Thailand och Sverige...
 
En bekant köpte en Box här i Sverige som fungerar även i Thailand så länge man hade bra uppkoppling.
Han kollar på hela svenska paketen som finns
Men som sagt snabb uppkoppling måste man ha.
Det har inte jag i stugan i Isaan
 
 

Liknande trådar

S
Svar
74
Visningar
7 K
Anonymius
A
A
Svar
29
Visningar
3 K
จิมมี่ พายุหิมะ
 
Tillbaka
Topp