Tempel i Thailand

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Och här e vårat khemer tempel

Ku Ban Daeng Wapi Patum.jpg

Tjusiga bilder du sätter press på en stackare som aldrig har varit spec intresserad av att göra nåt annat än titta en gång och sen ner i byrålådan.
Karma kommer
I morgon tids spärr :mad:

De e inte så svårt ja anväder picasa kolla in de programet

"legolas " sa:
Jädra Rolf.. kolla in mina fotos, men nån karma får man inte... gnet....
;D ;D :mad: ;D ;D
Är det så man ska göra för att bli poppis ;D Det är klart att du får det. Vill ju inte att du ska bli kinkig :laugh:
Håll till godo.
Blir det fest i kväll eller. Jag menar så att vi inte startar för tidigt i morgon :-\

"legolas " sa:
kl. är 21.17 så om 2 timmar så nanar jag. och vaknar up imorgon till god mat, pizza som jag gör själv till hela familjen. jag har fått thai att fullständigt älska min pizza och kan du tänka dig vilken pizza????

Jo.. tomatsås, skinka ost kokta ägghalvor samt bajonöässås på det... och slutligen så lägger jag dit "sapparot" (annanasbitar......) Så imorgon jättefest, men innan det swimmingpoolbadande i 2 timmar på eftermiddagen med falangänget och familjerna sketroligt......
Ha det så bra och krama frugan :nod:

"legolas " sa:
Vågar "itte" det, hon tar det som förspel och säger direkt "make beutiful baby"!!!!
Och det vill vi ju itte......
8) 8) 8)
Du är bara rädd för att bli lite svettig ;) make beutiful baby??? Har du sett dej själv i spegeln :laugh: :laugh: :laugh:

Här har vi ett typexempel på en seriös tråd som spårar ur :D

"Rolf " sa:
Du är bara rädd för att bli lite svettig ;) make beutiful baby??? Har du sett dej själv i spegeln :laugh: :laugh: :laugh:

Jag har sett honom..och ibland tror jag han har mer hår än hjärna.. och ibland tvärtom ;) :offtopic:

"legolas " sa:
OK tillbaka till tråden - MIN KROPP ÄR ETT TEMPEL.
får man karma för den då????

Har du glömt att du är stoppad på karma efter inlägget med mangon? Tortyr kallas det att göra så, de andra känner säkert likadant. ;) ;D

:offtopic: :offtopic: :offtopic: :offtopic:

Ja, som sagts ovan för
småbarn
och sommarläger.
Templen är inte bara lite utan mycket ett socialt skyddsnät då det inte finns familjemedlemmar, som kan lösa problemet.

Då någon dör kan t ex ett barnbarn bli munk för ett tag.

De här tillfälliga munkarna behöver INTE raka håret om de inte vill.

Uppsamlingsrundorna är "tortyr" för morgontrötta som jag :) om ens fru vill ge ris varenda morgon. Kokt ris, som ska vara klart då munken går förbi klockan sex på morgnarna...

"Exets" pappa hade tänkt vara munk för alltid, men så fick han syn på "Exets" blivande mamma, slutade vara munk och blev farmare istället :)

Iofs finns det en del grupptryck, men i kristendomen så kommer den ju från kyrkan,
men i Thailand tror jag den normalt kommer från statusjagande allmänhet. De bra munkarna pratar ju för frivillighet t o m gällande religionen.
"Så här tror jag. Du får tro vad du vill."
Så brukar ju inte "höjdare" i andra religioner säga :) men t ex högste buddhistmunken i Sverige sa så för några år sedan.

Här är några bilder på ett märkligt Tempel som ligger i Sisaket provinsen ganska lång söderut nära gränsen till Kambodja, Jag och tjejen samt hennes kusin åkte runt och besökte lite olika Tempel på min senaste resa i Maj.

Wat Lan Khuad kallas även för Temple Of Million Bottles, Alla byggnader på hela tempelområdet har ingjutna tomflaskor som dekor även kapsyler finns i massor b l a är ”altaret” dekorerat med kapsyler och färggranna glasbitar.

Wat Lan Khuad 1.jpg

Wat Lan Khuad 2.jpg

Wat Lan Khuad 3.jpg

Wat Lan Khuad 4.jpg

Mille det där e ett rätt trevligt tempel ja o frugan har tänkt oss att ta en tur o titta på detta tempel när vi får tid om du har fler bilder därifrån så sätt gärna in dom :)

glimten66 :wai:

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
8
Visningar
4 K
A

Tillbaka
Topp