Thaibaht, tråden för tankar kring SEK-THB kurser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"Phonta " sa:
Har redan lamnat den ,plockat ner allt, men bor inte i Pattis, skulle inte klara att bo i "downtown"
Nong Prue ar kalas ,rena landet men sndack narheten till goa kompisar ..
Tycker lika mycket om Isaan idag , men har sen Hondan blev klar absolut inget att fordriva tiden med ,suprr gor jag ju inte , vad skall man da syssla med i en Thaiby som farang
Förstår dig precis Phonta och Dark Side är nog perfekt för dig. Personligen så vill jag ner till down town i mellanåt och gå på stranden eller ta en pilsner men Pattyas down town fixar jag bara inte, för mycket av allt. Hua Hins lite mer avspända lugnare atmosfär passar mig mycket bättre, lite mer lagom här för en som står med ena benet bland ungdomarna och andra bland gubbsen ;)

Kursen kommer ner till under 4,50bath per krona på 2 månaders sikt, mer normal kurs med andra ord.

Ja tur man pumpat in nu under.våren då .kursen varit bättre

Norge skall börja med Arabvaluta har jag hört ;D ;D ;D ;D ;D

48 % norrmän nu i Norge resten icke Norskfödda , skrämmande , tur att de har oljan ::)

Rita Karlsen, Human Rights Services, skriver att Oslo har nått gränsen för vad staden klarar av gällande invandring. Hon påpekar att norrmän flyttar från staden och invandrare flyttar in. Det råder ett folkutbyte där fler och fler stadsdelar får en majoritet av invandrare. Oslo segregeras och som ett resultat segregeras även skolorna, precis som i Sverige.

Karlsen målar upp Rosengård i Malmö som ett skräckexempel på segregering. 2013 fick Oslo sin första stadsdel där norrmännen är i minoritet. Dessa typer av stadsdelar kommer att öka i Oslo enligt Karlsen. År 2030 kommer Oslo att ha minst åtta utanförskapsområden som påminner om Rosengård där det i princip inte längre bor några norrmän alls. År 2030 kommer sju av Oslos femton stadsdelar att ha en norsk minoritet.

Redan idag har 57 av Oslos 129 skolor en majoritet av elever som inte har norska som modermål. I sex av dessa 57 skolor talar över 90 procent av eleverna ett annat språk än norska. I 20 av dessa 57 skolor talar under en tredjedel av eleverna norska.

:thumbsup: ser bra ut det här med kursen, och man hoppas på ytterligare uppgång för bahten!
Ja tjänade iaf 37000B extra denna månad jämfört med januari bara på kursen.

Jo , för oss som växlar krona till THBT så ser det taskigt ut ,under 4,70 !!!!!!

Varför , dollarn rasar och THBT är peggad mot dollar , anses det vara bra detta med
militärdiktatur eller är det kronan som faller tro ::)

4,66 enligt foruminformationen det är verkligen skit också för vår del. Tur att vi inte behöver växla mer just nu, vi har så att vi klarar oss resten av tiden.

Det är bhten som förstärkts gentemot de flesta valutor.

Inget specifikt för den svenska kronan.

ser ju ut som det skulle kunna gå att ta ut 4300kr på visakortet nu, det e ju låst till maxbelopp på 20,000B per uttag ::)

"Långeman " sa:
Det är väl tur för dig att du har mycket pengar, du som snart skall ner och gå på Walkingstreet och kolla min alla vackra brudar
Men sen var det ju väntat att en sådan korkad komentar skulle komma från dig Jag svarde på hans inlägg att han bara fick ut 20000 på sit Visa kort. Men är man så är ma

"hillmer " sa:
Men sen var det ju väntat att en sådan korkad komentar skulle komma från dig Jag svarde på hans inlägg att han bara fick ut 20000 på sit Visa kort. Men är man så är ma

Nej, ni missförstod. Jag har thai bank, jag har pengar på konto i Thailand, jag e på "semester" i Sverige och jag skall ta ut SEK här...

Kortet är spärrat (av någon idiotisk) anledning till att man bara kan ta ut 20,000B per uttag. Maxbeloppet per dag är däremot 200,000B per dag, en jäkla skillnad mot som i Sverige jag hade förut 10,000 kr per vecka...

Så 20,000B per uttag borde jag kunna få ut 4,300kr nu på bankomaten, jag har ännu inte testat, men det blir väl gjort idag.

/K

Vilken bank har du då krister jag har kasikorn o kan ta ut 8000 sek på ett.utag sen har jag me max 200000 bath om dan

TMB, ok då skall vi kolla upp detta, det blir väl 150B avgift per uttag utomlands för dig då eller?

TMB har ju inga avgifter för uttag i Thailand, men det verkar som om det e avgift för uttag utomlands

"krister " sa:
TMB, ok då skall vi kolla upp detta, det blir väl 150B avgift per uttag utomlands för dig då eller?

TMB har ju inga avgifter för uttag i Thailand, men det verkar som om det e avgift för uttag utomlands

Ja 150 b tar dom men helt.okey inte ofta jag använder.det.kortet hemma ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
209
Visningar
17 K
Anonym
A
A
Svar