Thaibaht, tråden för tankar kring SEK-THB kurser

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
"glimten66 " sa:
Vilken bank har du då krister jag har kasikorn o kan ta ut 8000 sek på ett.utag sen har jag me max 200000 bath om dan

40000 bath per utag??
På Kasikorn?
Det kan då inte jag får som Krister ta i omgångar får jag gå till banken och kolla då varför inte jag kan.
Kan ta ut 20k åt gången max 50k per dag och transfer 200k på atm inne på banken har jag aldrig tatt ut över 1 million men för mig gränsen är 2 om man inte föranmällt som i Sverige.
Iofs spelar det inte så stor roll tar inte ut mer på atm ändå.

"Jonas " sa:
40000 bath per utag??
På Kasikorn?
Det kan då inte jag får som Krister ta i omgångar får jag gå till banken och kolla då varför inte jag kan.
Kan ta ut 20k åt gången max 50k per dag och transfer 200k på atm inne på banken har jag aldrig tatt ut över 1 million men för mig gränsen är 2 om man inte föranmällt som i Sverige.
Iofs spelar det inte så stor roll tar inte ut mer på atm ändå.

Jonas vi pratar om att ta ut.i Sverige
I thailand.kan du ta ut 30k per.utag i dom gula apparaterna

"glimten66 " sa:
Jonas vi pratar om att ta ut.i Sverige
I thailand.kan du ta ut 30k per.utag i dom gula apparaterna

du säger du har tagit ut 8000kr här, och det till en avgift av 150B,
jag tar ut 4000, för avgift 150B, dvs 300B för två uttag.
Nu blir det inte så mycket jag tjänar per månad men, det e värt att kolla upp.
Kan ju spara liiite iaf.

"krister " sa:
du säger du har tagit ut 8000kr här, och det till en avgift av 150B,
jag tar ut 4000, för avgift 150B, dvs 300B för två uttag.
Nu blir det inte så mycket jag tjänar per månad men, det e värt att kolla upp.
Kan ju spara liiite iaf.

Trodde du va en thai veteran ;);)

"glimten66 " sa:
Men så e jag vaken.me.när.du somnat på fyllan ;):)

555.
Kommer ihåg vem som knappt kunde hålla sig vaken på moppen ifrån Akvavit sist och inte var det jag.
Somnar aldrig pga. fylla oftast motsatsen svårt att somna.
Men 2 små Chang på stranden blir det inte så mycket fylla av.

"glimten66 " sa:
Bara två skrek dom snål farang efter dig då ;)

555.
Tjejen och svärmor var ju med och tog manikyr och käka med brände ju 700 bath allt som allt så var spenderar farang.
Hade allt kunnat sitta kvar där några timmar till var riktigt kanonväder.

Tittade däruppe till höger, och de kurserna som florerar där, har ju absolut ingenting med verkligheten att göra. Folk vill veta vad dom får ut i en ATM i Thailand, eller vad det kostar att köpa thaibaht i Sverige....

Idag ligger det på mellan 4.51 - 4,52...Dessa 4.58 är bara bla ha och har inget med verkligheten att göra alls... Sorry!! Men byt leverantör av dessa kurser....

Jag kan via min internetbank på bkk bank ställa in och godkänna 50.000 baht/uttag om jag vill, vilket jag också har gjort.
Ni kan säkert ändra på era kort också.

"cumulus " sa:
Tittade däruppe till höger, och de kurserna som florerar där, har ju absolut ingenting med verkligheten att göra. Folk vill veta vad dom får ut i en ATM i Thailand, eller vad det kostar att köpa thaibaht i Sverige....

Idag ligger det på mellan 4.51 - 4,52...Dessa 4.58 är bara bla ha och har inget med verkligheten att göra alls... Sorry!! Men byt leverantör av dessa kurser....

Bara för att du har taskig kurs på dina stålar så behöver du inte dissa vårt forum , du har ju ett eget , kanske bättre där Legolas

och kom inte och snacka om dålig ton , du är fn sämst av alla på att hålla en god ton på forum ... ;)

"Hans Svensson " sa:
Kursen kommer ner till under 4,50bath per krona på 2 månaders sikt, mer normal kurs med andra ord.
Kursen kommer ner en bit före efter valet, troligen under 4,40...-därefter kommer kursen att återhämta sig och klättra upp mot 4,50 igen..-tro/gissar jag... ::)
Har köpt det mesta jag behöver på c:a 4,70-5 bath per krona. ;D

"Phonta " sa:
och kom inte och snacka om dålig ton , du är fn sämst av alla på att hålla en god ton på forum ... ;)

Pratade inte om "dålig ton", det är du.. Jag talade om felaktiga och vilseledande kurser...

Försök om du finner det möjligt i din värld, att prata om ämnet, istället att som alltid halka in och vara stygg emot personer.... Du kan ju alltid pröva en gång vet jag, ganska trevligt faktiskt..

Hur kan du Legolas veta att det är trevligt , det har du ju aldrig prövat på .......
Det enda du gör här liksom dina vapenbröder från "det andra forumet" är att skicka på skit om allt som skrivs här .. men vore kul :thumbsup: , du kan ju pröva med att börja Legolas , testa med 10 trevliga inlägg så skall i alla fall jag bemöta Dig på ett trevligt sätt framledes ;)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Liknande trådar

A
Svar
209
Visningar
17 K
Anonym
A
A
Svar