Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

Här ett exempel.

thumbnail_Screenshot_20221115-204929_LINE.jpg

Här en polares testodling, han ska bevisa han kan sina saker för en av Thailands stora familjer (bryggeri) innan det blir storskalig odling.

26029.jpg

/ SatanG
I Thailand olagligt att sälja det du visar.....

Finns överallt, även i Big-C men kolla paketen, vad står det, jag läser på innehåll står 0% THC på varje paket jag kollat.....
Hej

Ja kedjor som Big C, Makro och 7-eleven följer ju dom regler som dom flesta andra struntar i helt och hållet t.ex när man bestämmer att det inte ska säljas alkohol vid någon högtid, då slutar Big C, Makro och 7-eleven lydigt att sälja medans dom mindre butikerna runtomkring fortsätter att sälja som vanligt trots att det är förbjudet.

Mvh isan lover

Hej

Ja kedjor som Big C, Makro och 7-eleven följer ju dom regler som dom flesta andra struntar i helt och hållet t.ex när man bestämmer att det inte ska säljas alkohol vid någon högtid, då slutar Big C, Makro och 7-eleven lydigt att sälja medans dom mindre butikerna runtomkring fortsätter att sälja som vanligt trots att det är förbjudet.

Mvh isan lover
Jo men jag har inte märkt av det här pårökandet här, faktiskt inte märkt någonting, dock verkar @SatanG i Bangkok märka av en del.
Hör om ökning av Jabba och nere på 3 baht nu men knappast relaterat.
Här är ju tunga droger mer etablerade än lätta, alla känner till jabba, tror inte marujana kommer öka tunga missbruket här.
Det är dyrare att ta en holk om så olagligt än ett piller.

Jo men jag har inte märkt av det här pårökandet här, faktiskt inte märkt någonting, dock verkar @SatanG i Bangkok märka av en del.
Hör om ökning av Jabba och nere på 3 baht nu men knappast relaterat.
Här är ju tunga droger mer etablerade än lätta, alla känner till jabba, tror inte marujana kommer öka tunga missbruket här.
Det är dyrare att ta en holk om så olagligt än ett piller.
Hej

Just nu är det nog dyrare med cannabis inne i städerna men på landet där folk odlar cannabis i allt större omfattning lär det på sikt bli väldigt billigt och kanske t.o.m nästan gratis ute i byarna, det jag befarar är att dom ungar som i vanliga fall börjar smygröka ute i byarna vid 10-12 års ålder nu även börjar röka cannabis.

Men jabba är naturligtvis ett ännu större och allvarligare problem för samhället, men frågan var väl om Thailand behövde ytterligare en laglig drog och om det var smart att dela ut plantor och uppmana miljontals bönder att börkåja odla cannabis.

Mvh isan lover

Hej

Mvh isan lover
Fast nu är det väl ändå så att C, Makro och 7-eleven endast säljer cannabis produkter UTAN THC, de har ingen licens att sälja riktigt prima röka och kommer högst troligt inte att skaffa nån heller.

Hej

Just nu är det nog dyrare med cannabis inne i städerna men på landet där folk odlar cannabis i allt större omfattning lär det på sikt bli väldigt billigt och kanske t.o.m nästan gratis ute i byarna, det jag befarar är att dom ungar som i vanliga fall börjar smygröka ute i byarna vid 10-12 års ålder nu även börjar röka cannabis.

Men jabba är naturligtvis ett ännu större och allvarligare problem för samhället, men frågan var väl om Thailand behövde ytterligare en laglig drog och om det var smart att dela ut plantor och uppmana miljontals bönder att börkåja odla cannabis.

Mvh isan lover
Du spekulerar och länder som tom godkännt cannabis utan thc gräns har inte blivit det du skriver.
Joe Biden valde för ca månad sen att benåda alla som var federalt dömda för cannabis brott.
Kanada är det helt lagligt, hur är krimminaliteten där?

Korpai soi 4 (soi jabba) ser inga som sitter och röker på där. Pattaya Nua finns coffe shop, ser knapt en människa. Enda jag läst här är @SatanG Bangkok erfarenhet och på soi västerlänningar hänger.
I byn är det jabba problem ingen reflekterar över cannabis.

Vad är det för licens?

/ SatanG
Ganja licens!

Hittade en walk through på IL favorit sida om du är sugen på att utvidga businessesen.

Ganja licens!

Hittade en walk through på IL favorit sida om du är sugen på att utvidga businessesen.

Kan du Engelska? Physical store front betyder äga apotek eller sjukhus..
Inget utlänning kan göra...

Korpai soi 4 (soi jabba) ser inga som sitter och röker på där. Pattaya Nua finns coffe shop, ser knapt en människa. Enda jag läst här är @SatanG Bangkok erfarenhet och på soi västerlänningar hänger.
I byn är det jabba problem ingen reflekterar över cannabis.

Nä jag hajar inte heller problemet med Cannabis, iaf i jämförelse med Yaba, men på IL låter det som att helt plötsligt har världens farligaste drog uppfunnits. Nu är det ju inte så att det inte gick att få tag på innan 1 Juni för den som ville det.

/ SatanG

Ganja licens!

Möjligen kommande licens, hittills har det varit öppet mål (för thailändare) att sälja/importera så mycket de orkar utan licens.
Ser det som bra att det skapas regler för detta.

/ SatanG

Nä jag hajar inte heller problemet med Cannabis, iaf i jämförelse med Yaba, men på IL låter det som att helt plötsligt har världens farligaste drog uppfunnits. Nu är det ju inte så att det inte gick att få tag på innan 1 Juni för den som ville det.

/ SatanG
Hej

Den fråga man bör ställa sig är väl om det Thailand behöver är mer och lättillgängligare droger ?

Här finns det ju både förespråkare och motståndare.

Jag tillhör dom som tycker att problemen med droger i Thailand redan är tillräckligt stora och ser risker med legaisering av tidigare narkotikaklassade produkter.

Mvh isan lover

/ SatanG
Jo men verkar som mer tillgänglig hos er i Bangkok, inget man märker av här nere.
Finns ju cafe men är ju i områden med gamla gubbar som inte bryr sig.

Kan du Engelska? Physical store front betyder äga apotek eller sjukhus..
Inget utlänning kan göra...
Kan du ? Physical same sam alien. "Fysisk / faktisk butik mot gatan"

Who can apply

Both Thai and foreign nationals with work permits are eligible to apply. The business where they intend to sell weed must already be operating in a physical storefront.

Kan du ? Physical same sam alien. "Fysisk / faktisk butik mot gatan"

Who can apply

Both Thai and foreign nationals with work permits are eligible to apply. The business where they intend to sell weed must already be operating in a physical storefront.
Physical store and pharmacy skiljer sig, den ena kräver recept. Jag är inte från England men den andre säljer paracetamol och host medicin medans den förste är legaliserad och ger ut medicin efter läkares ordinartion.
Behöver jag klargöra, skall jag lära dig Engelska?

Liknande trådar

Tillbaka
Topp