Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

Jo men verkar som mer tillgänglig hos er i Bangkok, inget man märker av här nere.
Finns ju cafe men är ju i områden med gamla gubbar som inte bryr sig.

Jag gissar att de flesta odlar själva eller beställer på Line, ökningen kommer antagligen när fler turister återkommer.
Den här var stängd när jag gick förbi men det var senare på kvällen.

Cbis.jpg

/ SatanG

Jag gissar att de flesta odlar själva eller beställer på Line, ökningen kommer antagligen när fler turister återkommer.
Den här var stängd när jag gick förbi men det var senare på kvällen.

Cbis.jpg

/ SatanG
Kör ju via pattaya nua när vi åker ner, inte många av dom ställena som har kunder idag, helt öde.

Physical store and pharmacy skiljer sig, den ena kräver recept. Jag är inte från England men den förste säljer paracetamol och host medicin medans den andra är legaliserad och ger ut medicin efter läkares ordinartion.
Behöver jag klargöra, skall jag lära dig Engelska?
Fortfarande kan faranger söka licens för att göra ganja business via sin fysiska butik "The business where they intend to sell weed must already be operating in a physical storefront"

Och, det är lagligt med riktigt röka i Thailand nu.

Kör ju via pattaya nua när vi åker ner, inte många av dom ställena som har kunder idag, helt öde.
Du besöker ju aldrig barer så utge dig inte som expert bara för att du bor i familjeparadiset med världens bästa strand.

Massor av expats flyttar nu från Filippinerna till just Pattaya bara för att få röka lagligt.

Du besöker ju aldrig barer så utge dig inte som expert bara för att du bor i familjeparadiset med världens bästa strand.

Massor av expats flyttar nu från Filippinerna till just Pattaya bara för att få röka lagligt.
Pattaya nua har ingen strand, betyder norra vilken är vanliga vägen vi kör ner, skall du göra dig lustig så lär dig
Nua norra....

Jag har inte sagt att expert och tror inte jag skrivit det men har dock testat dricka tea.

Men, det hävdas med enfald att det är olagligt......
Hej

Det är ju fel, det är bevisligen helt lagligt att röka på nu efter avkriminaliseringen, polisen tvingades ju t.o.m släppa ut 4000 fångar som satt inne för cannabis brott, samt lämna tillbaka många ton beslagtagen cannabis och miljontals baht som hade beslagtagits i samband med detta av polisen.

Mvh isan lover

Men, det hävdas med enfald att det är olagligt......
I bararna i Filippinerna tror alla att det är lagligt och nästan gratis.
Kraftiga sorter som regeringen delar ut på gratis till alla.

Underskatta inte rykten via bambuborden.

Flyttvågen är redan på gång.
Bara att få ha några krukor lagligt på balkongen smäller högt bland engelsmän och amerikaner.

Nä jag hajar inte heller problemet med Cannabis, iaf i jämförelse med Yaba, men på IL låter det som att helt plötsligt har världens farligaste drog uppfunnits. Nu är det ju inte så att det inte gick att få tag på innan 1 Juni för den som ville det.

/ SatanG
Det har du rätt i, har sett blomkrukor här i byn i många år och där har det inte växt julros eller hyacint :) .

0,2% är lagligt allt annat kan ge fängelse eller böter.
I Thailand så gäller ny lag efter deklarerad i Royal Gazette.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp