Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

 
Hej

Det är alltid min förhoppning när civila regeringar tillträder efter demokratiska val och Pheua Thai och dess föregångare har ju en lång historia av att genomföra sådant man har gett löfte om i tidigare valrörelser.

Mvh isan lover

Det enda målet det partiet har är takkys välbefinnande samt möjligheten att göra honom rikare, inget annat.

/ SatanG
 
Hej

Ja det handlar om pengar och då väger det Thailändska folkets önskan om ett förbud lätt, money talks heter det ju och så ser det ut att kunna bli den här gången också.

Mvh isan lover
........men hallå.
En drog betydligt mindre farlig än både tobak och alkohol, som dessutom i lavinartad fart blir legal runt hela världen.
Detta med en reglerering har hela tiden varit på tapeten,även innan valet. Men även om jag själv påpekat det, så kom ju samtal med Isanska Kor emellan fakta..

Thailändska folket vill förbjuda det, jaha, har Ni läst frågeställningen...5555, och efter att ha läst dina, IL, senare s.k,. inlägg föreslår jag att man förbjuder alla droger starkare än salt,
eller alternativt förbjuder samtliga Kor, kreatur och annat... så ingen börjar prata med dem, ja för argument som fakta skiter vi i.
 
Hej

Jag börjar tro att det har skett en uppgörelse mellan partierna som innebär att Pheua Thai och BJT har enats i en kompromiss om att PT får fullfölja sitt vallöfte om att dela ut 10 000 baht i ekonomiskt stöd mot att Anutin slipper ett totalt förbud mot cannabis och att medicinsk användning kommer att fortsätta vara lagligt.

Mvh isan lover
 
Hej

Jag börjar tro att det har skett en uppgörelse mellan partierna som innebär att Pheua Thai och BJT har enats i en kompromiss om att PT får fullfölja sitt vallöfte om att dela ut 10 000 baht i ekonomiskt stöd mot att Anutin slipper ett totalt förbud mot cannabis och att medicinsk användning kommer att fortsätta vara lagligt.

Mvh isan lover
Om du redan innan valet kollat lite mer noga om vad som verkligen sades om Cannabis, ja då hade inte denna tråd funnits.
Att klassa cannabis i samma fack som Jabba var det inte tal om, förutom när den användes illigalt !!!, jojo, en baktanke redan där.

Nu blir det antagligen officiellt svårare för Kalle turist att köpa runt hörnet, men som sagt, med läkarintyg, som antagligen kan köpas runt andra hörnet så är det bara att köpa medicinsk Cannabis. Å så var det nästan sagt redan från början....ofta i slutet på artiklar dock. :wai: så man får nog läsa allt innan man postar.
 
Om du redan innan valet kollat lite mer noga om vad som verkligen sades om Cannabis, ja då hade inte denna tråd funnits.
Att klassa cannabis i samma fack som Jabba var det inte tal om, förutom när den användes illigalt !!!, jojo, en baktanke redan där.

Nu blir det antagligen officiellt svårare för Kalle turist att köpa runt hörnet, men som sagt, med läkarintyg, som antagligen kan köpas runt andra hörnet så är det bara att köpa medicinsk Cannabis. Å så var det nästan sagt redan från början....ofta i slutet på artiklar dock. :wai: så man får nog läsa allt innan man postar.
Hej

Själv är jag dock mer inne på att det inte är en slump att Anutins (BJT) besked om att cannabis ser ut att bli kvar av medicinska skäl och att PM Srettha (PT) fick grönt ljus att köra igång utdelningen av dom 10 000 baht som hade utlovats i valrörelsen, båda dessa uttalanden kom efter ett möte dessa båda emellan.

Själv hade jag hellre sett att ett förbud hade blivit verklighet, det är ju också det som en majoritet av befolkningen uppges vara för.

Mvh isan lover
 
Hej

Själv är jag dock mer inne på att det inte är en slump att Anutins (BJT) besked om att cannabis ser ut att bli kvar av medicinska skäl och att PM Srettha (PT) fick grönt ljus att köra igång utdelningen av dom 10 000 baht som hade utlovats i valrörelsen, båda dessa uttalanden kom efter ett möte dessa båda emellan.

Själv hade jag hellre sett att ett förbud hade blivit verklighet, det är ju också det som en majoritet av befolkningen uppges vara för.

Mvh isan lover
Din majoritet har alltså sagt att Cannabis ska ge fängelse i minst 20 år, samma som jabba, typ. Jaha, och jag vet i.o.f. vilken undersökning du hänvisar till, men om du orkat kolla lite till så står det även i pressen att frågan var minst sagt ledande, och till utvalda, jaha.

I övrigt är min politik debatt med dig över sedan minst 10 år, ja när jag insåg att debatt inte är din grej utan propaganda och lite..... osanningar ibland, eller kanske jag ska vara snäll och skriva missförstånd.
 
Din majoritet har alltså sagt att Cannabis ska ge fängelse i minst 20 år, samma som jabba, typ. Jaha, och jag vet i.o.f. vilken undersökning du hänvisar till, men om du orkat kolla lite till så står det även i pressen att frågan var minst sagt ledande, och till utvalda, jaha.

I övrigt är min politik debatt med dig över sedan minst 10 år, ja när jag insåg att debatt inte är din grej utan propaganda och lite..... osanningar ibland, eller kanske jag ska vara snäll och skriva missförstånd.
Hej

Den undersökning jag främst tänkte på var den stora undersökning som den Thailändska Regeringen ligger bakom, resultatet visade att ca 80% är för att cannabis återigen ska förbjudas. Det är ju ett ganska tydligt resultat så även om vi räknar med en viss felmarginal så råder det knappast någon tvekan om att en klar majoritet av befolkningen vill se ett förbud. Sen att du personligen har en annan uppfattning i frågan är ju en annan sak.

Thai Public Overwhelmingly Supports Recriminalizing Cannabis in State Survey​

2 MINUTE READ
A man holding a box of cannabis buds during a protest outside the United Nation building in Bangkok on June 9, 2024.

A man holds a box of cannabis buds during a protest outside the U.N. building in Bangkok on June 9, 2024.Chaiwat Subprasom—SOPA Images/LightRocket/Getty Images

BY PATHOM SANGWONGWANICH / BLOOMBERG
JUNE 27, 2024 3:30 AM EDT

An overwhelming majority of participants in a Thai government survey have backed the Southeast Asian nation’s plan to reclassify cannabis as a narcotics to prohibit its recreational use.
At least 80% of the 111,201 respondents supported a draft plan to once again label marijuana as a “category five” from next year, according to Health Minister Somsak Thepsutin. The Food and Drug Administration gathered public feedback to the draft regulation between June 11 and 25.

Thailand, which became the first country in Asia to decriminalize use of cannabis two years ago, took a policy u-turn earlier this year with Prime Minister Srettha Thavisin ordering steps to limit its use for medical and health purposes. The move followed concerns about the social and health impacts, especially on children and youth, from a mushrooming of weed dispensaries across the country.

Read More: Thailand Had Notoriously Harsh Drug Laws. Now Weed Is Legal—and That’s Making Things Complicated

The use of cannabis for recreational purposes has been found to damage brain development and lead to depression and suicide, Somsak said earlier this month. About 40% of young Thais with heroin addictions originally started with cannabis, according to him.
Under the new rules, cannabis buds will be categorized as a narcotic while the use of various other parts of the plant, including roots and leaves, will remain legal. The government will review the public feedback before sending the draft regulation for the approval of the Narcotics Control Board, Somsak said Wednesday.

Read More: How Thailand’s Deputy Prime Minister Pushed Through Asia’s First Cannabis Legalization

Cannabis advocacy groups and businesses have voiced their opposition to the policy volte-face, staging rallies and threatening a legal challenge against the premier.
“Business operators don’t have an issue with” the new rules, Somsak said. “It’s those wanting recreational use that have a problem.”
Former prime minister Prayuth Chan-Ocha’s administration decriminalized cannabis in 2022 to free up the plant for medicinal use and as a cash crop.
Almost 8,000 dispensaries and a large number of consumer-agro firms have cropped up across Thailand, selling everything from cannabis buds to oil extracts and weed-infused candy to baked goods. Under current decriminalization laws, cannabis products must not contain more than 0.2% tetrahydrocannabinol — the psychoactive compound that provides a “high” sensation — to be considered legal.


Mvh isan lover
 
 

Liknande trådar

 
Tillbaka
Topp