Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

Men i Sverige finns ju högkostnadsskydd för mediciner...
Joru, och du tror att det täcker detta....
Det är väl att cannabisoljan har på tester visat hämma tillväxten av cancerceller? Inget med smärtlindring att göra, det finns det ju redan mediciner för.
Både och! Men för smärtlindring framförallt, samt vid cellgiftsbehandling för att ta bort illamående och ständiga kräkningar.
Jag vet dock att och skrivit det innan.
En fd kollega som bor i USA, hans fru hade svåra ryggproblem, arbetsoförmögen, kunde typ bara ligga hemma.
Hon fick injicerat någon medicin med cannabisolja i ryggraden, kunde återgå till arbete och leva normalt liv igen.
Att använda inom medicinskt syfte borde vara ok.
Sen att få sitta och röka på och självmedicinera en annan sak.
Medicinsk Cannabis tas oftast inte i pillerform, olja, röka, äta, dricka etc.
Så att sitta och röka Cannabis som vi vet aldrig direkt dödat någon på grund av giftighet , är enligt dig då mycket sämre än att dricka alkohol? Men förklara gärna varför?

Både och! Men för smärtlindring framförallt, samt vid cellgiftsbehandling för att ta bort illamående och ständiga kräkningar.

Så att sitta och röka Cannabis som vi vet aldrig direkt dödat någon på grund av giftighet , är enligt dig då mycket sämre än att dricka alkohol? Men förklara gärna varför?
Du använder cannabis förstår jag som du försvarar det HUVA

Du använder cannabis förstår jag som du försvarar det HUVA
Nej, men jag arbetar med att hjälpa alkoholister och vet hur en sådan behandling ser ut utanför Sverige.
Och där är cannabis en del, svampar och hallugena droger från naturen lika så. Och inte som ersättning utan som behandling.
Fakta som lätt kan hittas.
Dessutom gick jag själv igenom en behandling för en sjukdom och utan Cannabis just då hade jag inte levt idag tror jag.

Försvarar inte Cannabis och cannabis användning, utan skriver fakta, fakta som på något sätt undgått många i svedala.

Senast ändrad:

Vadå enligt mig, har jag skrivit det eller?
Skiter fullständigt i om någon sitter och röker på sålänge dom inte blåser röken på mig.

Liknande trådar

Tillbaka
Topp