Thailand kommer snart att legalisera privat cannabis odling i hemmet.

LOL. Placebo effekt.

Hej

Mycket möjligt, själv är jag helt obekant med dessa droger, det som oroat mig mer är nog att bönder ska tillåtas odla cannabis ute i byarna, om än bara 6 plantor och under myndigheternas kontroll, men med tanke på hur det fungerar med allt annat i landet som myndigheterna hsr ansvar för så är man ju minst sagt skeptisk. pr*stitution är ju också förbjuden ändå kan man öppet köpa sex, polis och domstolar ska bekämpa korruption men är själva korrumperade, 30-40% har inget körkort men kör bil och mc ändå, mängder av fordon är varken skattade eller besiktigade o.s.v.

Mvh isan lover

Det hela är i full gång, detta då stod på menyn häromkvällen.
IMG_20210401_194215.jpg
IMG_20210401_194258.jpg
IMG_20210401_194204.jpg

IMG_20210401_194304.jpg

Kände du någonting av placeboeffekten?
Tog inget från den menyn (hade inte gjort det om det varit spacecake i Amsterdam heller som funkar) , men rätt kul att se att det smäller till i Thailand helt nya jätte menyer! detta var en restaurang på huvudgatan på Koh Samet.

Hej

Nu finns det dryck med cannabis innehåll att köpa för 30 baht i både butiker, varuhus och kedjor som 7-eleven, det är Ichitan Group som lanserar dessa.

Cannabis drinks now available in Thailand convenience stores​

Published Friday, May 7, 2021
By Neill Fronde
Ichitan-cannabis-drinks.jpg

PHOTO: Ichitan is now selling cannabis drinks across Thailand. (via IchitanGroup.com)

From darkened back alleys to brightly lit 7-11 aisles, people in Thailand can now get their once-illegal cannabis fix in flavoured drinks at convenience stores and vending machines. The nation’s biggest bottled tea producer Ichitan Group has launched 2 new drinks with terpenes, the compounds that give that ganja smell.

Mvh isan lover

Hej

Tydligen firade man idag legaliseringen av marijuana i Thailand redan idag.

High spirits: Thai stoners celebrate legal weed smoking (Photos)​

1643129215754.jpeg

DSC00203-1.jpg
Seksan “Sek” Auttasan smokes a joint at today’s rally. Photo: Chayanit Itthipongmaetee / Coconuts

Mvh isan lover

Hej

Marijuana är nu borttaget ifrån listan över narkotika tillkännagav Hälsominister Anutin, men cannabis extrakt som innehåller mer än 0.2% av sin vikt av tetrahydrocannabinol (THC) är fortfarande förbjudet. Thailändsk polis och advokater tycker dock att det fortfarande finns oklarheter.

weed-anutin-e1640052372336.jpg

PHOTO: Facebook / อนุทิน ชาญวีรกูล (Public Health Minister Anutin Charnvirakul

Mvh isan lover

Hej

Då är tydligen beslutet taget att legalisera Marijuana som nu tas bort ifrån listan över narkotika, det blir lagligt att odla marijuana i var mans hem bara man meddelar myndigheterna, men extrakt av cannabis och hampa med ett tetrahydrocannabinol innehåll över 0.2% är fortfarande olagligt.

Mvh isan lover
Ja och eftersom jag var på canabbis cafe idag så fick jag ju kolla hur mycket 0,2% var och verkade inte vara nåt, läste att extrakt som använts i bakverk etc (Amsterdam) innehåller 50-90%.
Mitt tea jag drack idag gav ingen påverkan.

Ja och eftersom jag var på canabbis cafe idag så fick jag ju kolla hur mycket 0,2% var och verkade inte vara nåt, läste att extrakt som använts i bakverk etc (Amsterdam) innehåller 50-90%.
Mycket bra äkta reaserch på plats! Det tackar vi för.

Du sliter dig från Stenbordet och utforskar samt rapporterar verkligheten! Inget klipp o klistra från webbsidor vid furubordet inte!

Själv har jag aldrig varit speciellt förtjust i grönt the, varken med eller utan canabinol, så jag hoppar det.

Hej

Så är det nog, men hur ska man kunna ha kontroll på vad folk gör med sin marijuana när det nu blir lagligt att odla för vem som helst hemma?

Själv tror jag tyvärr att legaliseringen av odling av marijuana ute i byarna kommer att innebära att ännu fler börjar använda droger och i många fall kan det kanske bli inkörsporten till tyngre droger.

Mvh isan lover

Hej

Så är det nog, men hur ska man kunna ha kontroll på vad folk gör med sin marijuana när det nu blir lagligt att odla för vem som helst hemma?

Själv tror jag tyvärr att legaliseringen av odling av marijuana ute i byarna kommer att innebära att ännu fler börjar använda droger och i många fall kan det kanske bli inkörsporten till tyngre droger.

Mvh isan lover
Javisst så är det ju, det börjar med ett litet Maja bloss och slutar med en heroinspruta i armen på centralens toalett........

Det har vi hört sedan skolan på 70 talet....

Nu är jag ingen förespråkare av droger, tvärt emot mot, men den traditionella svenska synen på att hantera problemet har visat sig inte fungera. Det finns en anledning till att cannabis legaliseras i Europa, Canada och USA.

Javisst så är det ju, det börjar med ett litet Maja bloss och slutar med en heroinspruta i armen på centralens toalett........

Det har vi hört sedan skolan på 70 talet....

Nu är jag ingen förespråkare av droger, tvärt emot mot, men den traditionella svenska synen på att hantera problemet har visat sig inte fungera. Det finns en anledning till att cannabis legaliseras i Europa, Canada och USA.
Hej

Inte bara hört, många av oss har ju även sett och upplevt hur klasskamrater, arbetskamrater och vänner råka ut för detta, följt deras resa ifrån att röka cannabis i tonåren till tyngre beroende, fängelsedomar, hemlöshet och t.o.m död på gatan, själv kan jag på rak arm nämna ett 10-20 tal ifrån min skola som gjorde den resan, hälften lever inte ens längre, några dog unga.

Jag tillhör med tvärsäkerhet dom som inte ser positivt på detta, i ett land där barn börjar röka redan i 10-12 års åldern och där alla sorters tyngre droger finns lättillgängliga i städer, byar och skolor så kommer det här inte att innebära något positivt, det barnen behöver i Thailand är inte legalisering av droger utan en bättre utbildning.

Mvh isan lover

Hej

Då är tydligen beslutet taget att legalisera Marijuana som nu tas bort ifrån listan över narkotika, det blir lagligt att odla marijuana i var mans hem bara man meddelar myndigheterna, men extrakt av cannabis och hampa med ett tetrahydrocannabinol innehåll över 0.2% är fortfarande olagligt.

Mvh isan lover
Någon kontroll kanske myndigheterna har.

Det här är från byn.

1644391209646.jpeg

1644391241716.jpeg

Liknande trådar

Tillbaka
Topp