Isan Lover
Forumveteran
Men du, lite kunskap, menar mera än Greta har borde du inhämta.
Att glaciärer smälter och har smält sedan den sista istiden är ju bra, annars skulle Sverige ligga under tjock is fortfarande.
Att havsnivån höjs sådär 3 mm per år är ju normalt med tanke på det jag just sa plus att även marken rör sig.
I Sverige höjs ju land så där märks inte havsnivåhöjningen utom en liten sträcka längst södra kusten.
Annars inget.
Så stora städer som har byggts är en styggelse vilket även jag tycker men så är människan, ett flockdjur.
Du det kommer inte hända ett skit i nära framtiden på grund av klimatförändringar. Inte då.
Såg en artikel om isbjörnar som kommer in i samhällen och snor mat.
Självklart, men inte på grund av att de svälter som artikeln gjorde gällande, utan att de är lata och vill knycka den färdiga maten.
Isbjörnar mår bra och har ökat, inte minskat därför syns dom.
Likaså har jorden blivit mycket grönare, skördarna har ökat samt öknarna krymper på grund av att det växer bättre.
Låt dig inte dras med i den negativa ungdomen, utan börja studera på riktig vetenskap.
Däremot tycker även jag att miljöarbetet måste upp på agendan.
Hej
Håller med om att det du tar upp har skett tidigare också mer eller mindre kontinuerligt och är en naturlig process, det är precis detta som förnekarna brukar använda som argument när forskningen redovisar sina resultat, men det många förnekare inte verkar förstå är att det som förr tog tusentals år nu sker väldigt fort och att takten ökar, det är detta som som vi människor sägs ligga bakom och med tanke på vad människorna har gjort med jorden dom senaste 150 åren så vore det nästan omöjligt att det inte skulle ha haft någon påverkan alls på klimat och miljö.
Mvh isan lover