Ja det kommer tryckas merchandise och annat, det görs redan idag. Filmer och böcker kan vi kallt räkna med. En
bok är redan ute och lanserades i samband med att skolstrejken startade. Vet inte hur mycket den sålt i utlandet men 25000 ex i Sverige, så inte särskilt lyckad bok trots en enorm PR-kampanj. Att det kan generera någon turist tror jag också, det ifrågasatte jag aldrig. Att hon har genererat miljarder till Sverige i dagsläget är det jag fortfarande är tveksam till och det är vad
@Holmen och
@kurant påstår och det är också ett religiöst påstående man inte får ifrågasätta utan där ska man blint bara acceptera att så är det.
Förövrigt anser jag att det är oerhört märkligt att samma massmedia som prästskapet länkar till dagligen skulle strunta i att publicera något så positivt som att Greta genererat miljarder till Sverige. Märkligt om SVT och Aftonbladet blundar för de enorma turistströmmar som spenderar miljarder i Sverige just nu för att hylla Greta. Varför är det så tyst om något som hade gynnat religionen/rörelsen så mycket?
Men jag har säkert fel, det är bara att jag inte lyckas hitta dessa rapporter eller budord som talar för saken