Thailands egen Greta Thunberg heter Ralyn ”Lilly” Satidtanasarn och kommer ifrån Bangkok.

Jag har inte kollat upp det men någon sa att vattennivån i Stockholm är sjunkande. Trä under gamla stan ruttnar pga sänkt nivå men som sagt det finns nog andra som kan saken bättre. Sydsverige var enda delen av Sverige vars vattennivå ökade och det rörde sig om mm/år.
Maldiverna skulle ju legat under vatten nu om man trott på FN och andra alarmisters 50-åriga ropande att vargen kommer, blev visst inget av det heller.

/ SatanG
Jag har några gånger berättat att länsstyrelsen 2014 till regeringen uttryckte bekymmer för Mälaren p g a stigande vattennivåer i Saltsjön. Du kan ha hört tillfälliga avvikelser alternativt gamla uppgifter.

Ja det kommer tryckas merchandise och annat, det görs redan idag. Filmer och böcker kan vi kallt räkna med. En bok är redan ute och lanserades i samband med att skolstrejken startade. Vet inte hur mycket den sålt i utlandet men 25000 ex i Sverige, så inte särskilt lyckad bok trots en enorm PR-kampanj. Att det kan generera någon turist tror jag också, det ifrågasatte jag aldrig. Att hon har genererat miljarder till Sverige i dagsläget är det jag fortfarande är tveksam till och det är vad @Holmen och @kurant påstår och det är också ett religiöst påstående man inte får ifrågasätta utan där ska man blint bara acceptera att så är det.

Förövrigt anser jag att det är oerhört märkligt att samma massmedia som prästskapet länkar till dagligen skulle strunta i att publicera något så positivt som att Greta genererat miljarder till Sverige. Märkligt om SVT och Aftonbladet blundar för de enorma turistströmmar som spenderar miljarder i Sverige just nu för att hylla Greta. Varför är det så tyst om något som hade gynnat religionen/rörelsen så mycket?

Men jag har säkert fel, det är bara att jag inte lyckas hitta dessa rapporter eller budord som talar för saken :(
Entusiasmen för Greta kan omöjligen redan ha resulterat i att pengar, turister och företag strömmat till landet. I bästa fall kan det ske efter några år eftersom ledtiderna är långa. Dessutom är det svårt att fastställa vad just Greta kommer att göra. Greta är en symbol men det finns massor av andra entusiaster. Detta gäller både individer och organisationer. Heder åt alla och inte enbart Greta.

Det finns ett gammalt svenskt uttryck: En svala gör ingen sommar.

Din bedömning är något som jag delar. Å andra sidan har vi helt fel kan vi vara glada ändå.

Entusiasmen för Greta kan omöjligen redan ha resulterat i att pengar, turister och företag strömmat till landet. I bästa fall kan det ske efter några år eftersom ledtiderna är långa. Dessutom är det svårt att fastställa vad just Greta kommer att göra. Greta är en symbol men det finns massor av andra entusiaster. Detta gäller både individer och organisationer. Heder åt alla och inte enbart Greta.

Det finns ett gammalt svenskt uttryck: En svala gör ingen sommar.

Din bedömning är något som jag delar. Å andra sidan har vi helt fel kan vi vara glada ändå.

Det absolut bästa vore ändå om vi har fel och pengarna strömmar in :)

Ja, jäklar.
Hur ska detta bortförklaras på forumet??

20190925_154827.jpg

Hon kanske blir "Årets svensk" också och det vet man hur det brukar gå för dem......

Detsamma kan sägas om skog som har huggits ner i Sverige.
Svenskar är så jäkla duktiga att sköta världen natur, bara de själva lämnas utanför denna reglering.

Hej

Ja vi har ju satt av ganska stora områden med skog som är skyddade, vi har vi ju ett omfattande natur och djurskydd, sen har vi ju dessutom till slut gett samerna rätt till stora renbetesområde i norra Sverige, låtit samerna organisera sig och starta sametinget där dom själva får vara med och påverka sin framtid.

Mvh isan lover

Sverige har länge varit etta i världen på recycling av sopor till både fjärrvärme elproduktion i minst 30 år.
Den tekniska utrustningen vi använder är helt klart en ekonomisk exportvara.
Även vad gäller återvinning av metaller, uttjänta batterier ligger vi i absoluta världsklass.
Snart kommer det att lyckas få fram biobränsle ur skogsrester som barr, toppar och rötter.
Teknisk kompetens finns men inte ekonomisk lönsamhet än.
men inte ekonomisk lönsamhet än. :rolleyes: Måste det vara lönsamt , bara höja skatten på bensin så flödar stålarna in = Sossepolitik

Hej

Så är det och den skog som avverkas i Sverige ska återplanteras enligt lag, i Amazonas återplanteras skogen inte utan marken används till bete för kor och grödor, en viktig skillnad.

Mvh isan lover
Håller oftast inte emot Dig IL , men i fråga om Amazonas så skulle FN gå in och göra upp med skogsägarna ekonomiskt , förbinda dessa att för en viss ersättning ge f*n i att skövla skogen , Detta går ju lätt sedan att övervaka , så skall vi jobba med miljön , Inte fjantiga elcyklar , vindsnurror som dödar rovfåglar har en mycket liten effektivitet samt är oekonomiska utav bara fn. mycket rep av dessa till enorma slantar . utveckla andra länders mot vissa motkrav miljömedvetenhet , Lilla Sverige är en droppe i havet och detta bara för att makthavarna här skall kunna håva in som de kallar det gröna skatteintäkter och klappa sig själva på bröstet , skitstövlar är vad de är MP samt S

men inte ekonomisk lönsamhet än. :rolleyes: Måste det vara lönsamt , bara höja skatten på bensin så flödar stålarna in = Sossepolitik
Jag håller inte med dig. Flera av de saker du räknar upp finns redan i verkligheten och är lönsamma. En del ger exportinkomster andra ger kostnadssänkningar. Du verkar bortse från det historiska perspektivet. Fjärrvärme började sin försiktiga start i början av 1950-talet och ersatte då koleldning i många fastigheter. På flera håll kombinerades detta med sopförbränning som var en förbättring i förhållande till dåtidens deponi. I början av 1960-talet kom sopsugen som blev en exportartikel. Den första som jag känner till är Munchen OS 1972. Därefter har det rullat på. Om du vill studera utvecklingen i stor skala kan du titta på Barcelona. Det gjorde jag och blev impad. Där berättade man med stolthet att det funkade jättebra. Terminalerna klarade t o m av pinkande berusade turister utan att gå sönder. Leverantörer var ett svenskt företag.

Redan i dag framställs diesel av skogs- och jordbruksprodukter. Jag såg en fabrik i Kungsör för cirka 20 år sedan.

Föreslår i all ödmjukhet att du fimpar fakenews och håller dig till fakta!

Håller oftast inte emot Dig IL , men i fråga om Amazonas så skulle FN gå in och göra upp med skogsägarna ekonomiskt , förbinda dessa att för en viss ersättning ge f*n i att skövla skogen , Detta går ju lätt sedan att övervaka , så skall vi jobba med miljön , Inte fjantiga elcyklar , vindsnurror som dödar rovfåglar har en mycket liten effektivitet samt är oekonomiska utav bara fn. mycket rep av dessa till enorma slantar . utveckla andra länders mot vissa motkrav miljömedvetenhet , Lilla Sverige är en droppe i havet och detta bara för att makthavarna här skall kunna håva in som de kallar det gröna skatteintäkter och klappa sig själva på bröstet , skitstövlar är vad de är MP samt S
Vad menar du egentligen Joker?

Först kommer du med div storslagna tankar och kritiserar mycket. Sedan talar du om lilla Sverige och kritiserar Mp och S. Vem menar du ska påverka FN att genomföra dina tankar om inte IL påverkar sina kompisar för att dessa i sin tur ska påverka FN?

tror det blir svårt att gå in i brasilien med nuvarande nationalistiska idiot till president (trump kopia), å skogsägarna är väl urbefolkningen som redan nu bestjäls på jord å dom behöver nog inga pengar utan vill bara vara i fred, vist vore det bra men jag tror ogörligt

Jag håller inte med dig. Flera av de saker du räknar upp finns redan i verkligheten och är lönsamma. En del ger exportinkomster andra ger kostnadssänkningar. Du verkar bortse från det historiska perspektivet. Fjärrvärme började sin försiktiga start i början av 1950-talet och ersatte då koleldning i många fastigheter. På flera håll kombinerades detta med sopförbränning som var en förbättring i förhållande till dåtidens deponi. I början av 1960-talet kom sopsugen som blev en exportartikel. Den första som jag känner till är Munchen OS 1972. Därefter har det rullat på. Om du vill studera utvecklingen i stor skala kan du titta på Barcelona. Det gjorde jag och blev impad. Där berättade man med stolthet att det funkade jättebra. Terminalerna klarade t o m av pinkande berusade turister utan att gå sönder. Leverantörer var ett svenskt företag.

Redan i dag framställs diesel av skogs- och jordbruksprodukter. Jag såg en fabrik i Kungsör för cirka 20 år sedan.

Föreslår i all ödmjukhet att du fimpar fakenews och håller dig till fakta!
Var skrev jag att fjärrvärme från kraftverk eldat med avfall inte är ekonomiskt ??Jag skrev att snurrorna inte är ekonomiska , min kamrat här på föreningen jobbar med dessa , helt vansinnigt mycket rep sam miljöproblem med transport
tror det blir svårt att gå in i brasilien med nuvarande nationalistiska idiot till president (trump kopia), å skogsägarna är väl urbefolkningen som redan nu bestjäls på jord å dom behöver nog inga pengar utan vill bara vara i fred, vist vore det bra men jag tror ogörligt
Möjligt , men har man försökt att erbjuda ekonomisk kompensation ?

mm

Vad menar du egentligen Joker?

Först kommer du med div storslagna tankar och kritiserar mycket. Sedan talar du om lilla Sverige och kritiserar Mp och S. Vem menar du ska påverka FN att genomföra dina tankar om inte IL påverkar sina kompisar för att dessa i sin tur ska påverka FN?
S och MP håller bara på att suga ur Svenska folket skattemedel som skall sätta Sverige på en piedestal inom miljörörelsen , vad detta sen ger för resultat globalt räknas ej , utan bara att dessa muppar skall sola sig i glansen

Var skrev jag att fjärrvärme från kraftverk eldat med avfall inte är ekonomiskt ??Jag skrev att snurrorna inte är ekonomiska , min kamrat här på föreningen jobbar med dessa , helt vansinnigt mycket rep sam miljöproblem med transport

Möjligt , men har man försökt att erbjuda ekonomisk kompensation ?

mm
Ingen aning men han (idioten) ville ju inte ha hjälp när det var (kanske är nu också) skogsbränder

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A

Tillbaka
Topp