demonstrationer mot thailands regering

 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Hej ,jag var i bangkok och skulle till svenska ambassaden i ett ärende, var jätteprolem komma fram i trafiken ,ta god tid på er ni som har ärende dit.
 
hej!

tack för att du berättar för oss andra här hemma. har du märkt "pådrag" på andra ställen också. jag tänker på om de har ökat säkerheten mer tex som när man går in i vissa affärer så får man gå igenom en detektor och visa upp väskan.
är det vilda diskussioner folk emellan? känner du dig osäker? jag har förstått att du inte bor i bkk. märker du någon skillnad där du bor?

marianne
 
"ingo17 " sa:
Hej ,jag var i bangkok och skulle till svenska ambassaden i ett ärende, var jätteprolem komma fram i trafiken ,ta god tid på er ni som har ärende dit.

Lättast att ta sig till Ambassaden är med BTS SkyTrain (till NANA station) så slipper man den värsta trafiken ;D
 
i phuket och neråt mot rawai beach märker jag inget men jag pratar med thailandre och dom vill ha bort regeringen
mvh muggebigge 8) 8) 8) 8) 8) ??? ??? :-[ :-[
 
Men visst är flygen från Sverige fortfarande aktuella till Bankkok?. Fasen ,jag åker ju om 10 dagar och då får rebellerna flytta på sig. Jag förstår fullständigt deras situation pga min flickvän men att blockera flygplatserna fattar jag inte vitsen med.
 
I morgon (Onsdag) blir det tydligen strejk i hela landet. Fasen nu blir jag riktigt orolig att resan blir inställd.
 
Godmorgon!
Befinner mig i Bangkok sedan i fredags (28:e). Kom hit med sista taget fran Chiang Mai. Befinner mig i Lat Phrao district och det ar forst nu det marks har i denna delen av stan. Var just och handlade lite mat pa marknaden och da kom militarhelikoptrarna pa lag hojd och nyheterna har sager inte sa mycket langre.
Vi har forsokt att ta oss tillbaka till Chiang Mai men hitills omojligt och det ser inte ljusare ut just nu.
For ovrigt sa ar det valdigt varmt har, har hunnit med en del nu under dessa veckorna jag varit har.
Mvh
Bosse
 
För närvarande är strejken avlyst och det är lungt det kommer att utlysas nyval.
Att åka till BKK och thailand är inga problem i det hela märker du inte mycke i BKK.
 
Läsa svenska tidningar????????????? i går skrev de att 2 studenter blivit dödade men men detta är fel.
 
Är du säker på det kommer utlysas nyval? Är det verkligen lugnt?
Förlåt men tvivlar på det
 
Statsministern har sagt att det ska utlysas nyval men ok det går inte att lita på han.
Det är bara kvarteren runt regerinsbyggnaden i övriga BKK märker man inget min TV står på dagligen og nu har det varit lungt flera dar.
men jag återkommer
 
Här i Pattaya märks absolut ingenting. Detta är främst ett Bangkok-problem där vissa områden har spärrats av.
Nyhetsbilden är som vanligt felaktig och överdriven.
1 person har dödats men det framgick inte att det var en PAD demonstrant som dödade en oficiell tjänsteman.
Två studenter har skjutits. En fick en kula i armen och den andra i benet när en motorcykel med ligister körde förbi. Detta händer nästan varje dag i Bangkok men denna gången togs det upp som ett politiskt påhopp och som jag förstod har det även påståtts att dom dog.
Polisen har varit MYCKET återhållsam och t o m tillåtit att demonstranter bröt sig in i regeringsbyggnaden.
BIlder har cirkulerat med demonstranter med JÄTTE-knivar (svärd) i näven. Bilden är autentisk men en mycket isolerad händelse. Däremot förekommer massmöten frekvent, dvs precis som vilken demonstration som helst i valfritt demokratiskt land världen över.
Muvarande regering är vald av thailändska folket i ett fritt val. Att påstå att en sittande PM är en idiot är detsamma som att säga att en majoritet av folket är idioter. Förstår man inte hur demokrati fungerar kan man undra vem som är idioten. Troligtvis tycker samma person att Reinfeldt är en idiot också.
Pratar man med thailändare är det en minoritet som stödjer PAD. Troligen stöder en majoritet INTE sittande regering men ser inte PAD som ett alternativ. Detta är DEMOKRATI och vi har en liknande situation i Sverige
.
Det har framförts en mängd olika argument för varför sittande regering skall bort. Om vi nu får en ny regering kommer samma argument att användas mot dom också, det tar aldrig slut. Det finns bara en demokratisk och rättfärdig lösning på problemet och det är att välja en ny regering nästa gång det är val.
Thailand ÄR demokratiskt men en ung demokrati med lång väg kvar innan den är lika stabil som i Sverige. Titta på grannländernas statsskick så måste du hålla med om att Thailand har kommit långt och verkligen vill få en fungerande demokrati.
Det som PAD försöker göra är att avsätta en demokratiskt vald PM. Oavsett om det är rätt eller fel så är uppror och tvingande åtgärder fel. Det visar bara att PAD inte har respekt för det thailändska folkets beslut.
Lyckas dom byta ut sittande regering mot en egen tillsatt har vi diktatur och anarki, inte demokrati längre.
 
DETTA INLÄGG ÄR SKRIVET AV VÅR MEDLEM JEM OCH JAG ÄR LEDSEN MEN JAG HAR TYDLIGEN LYCKATS RADERA DET SÅ DÄRFÖR HAR JAG KOPIERAT IN DET FRÅN MIN HOTMAIL.



Här i Pattaya märks absolut ingenting. Detta är främst ett Bangkok-problem där vissa områden har spärrats av.
Nyhetsbilden är som vanligt felaktig och överdriven.
1 person har dödats men det framgick inte att det var en PAD demonstrant som dödade en oficiell tjänsteman.
Två studenter har skjutits. En fick en kula i armen och den andra i benet när en motorcykel med ligister körde förbi. Detta händer nästan varje dag i Bangkok men denna gången togs det upp som ett politiskt påhopp och som jag förstod har det även påståtts att dom dog.
Polisen har varit MYCKET återhållsam och t o m tillåtit att demonstranter bröt sig in i regeringsbyggnaden.
BIlder har cirkulerat med demonstranter med JÄTTE-knivar (svärd) i näven. Bilden är autentisk men en mycket isolerad händelse. Däremot förekommer massmöten frekvent, dvs precis som vilken demonstration som helst i valfritt demokratiskt land världen över.
Muvarande regering är vald av thailändska folket i ett fritt val. Att påstå att en sittande PM är en idiot är detsamma som att säga att en majoritet av folket är idioter. Förstår man inte hur demokrati fungerar kan man undra vem som är idioten. Troligtvis tycker samma person att Reinfeldt är en idiot också.
Pratar man med thailändare är det en minoritet som stödjer PAD. Troligen stöder en majoritet INTE sittande regering men ser inte PAD som ett alternativ. Detta är DEMOKRATI och vi har en liknande situation i Sverige
.
Det har framförts en mängd olika argument för varför sittande regering skall bort. Om vi nu får en ny regering kommer samma argument att användas mot dom också, det tar aldrig slut. Det finns bara en demokratisk och rättfärdig lösning på problemet och det är att välja en ny regering nästa gång det är val.
Thailand ÄR demokratiskt men en ung demokrati med lång väg kvar innan den är lika stabil som i Sverige. Titta på grannländernas statsskick så måste du hålla med om att Thailand har kommit långt och verkligen vill få en fungerande demokrati.
Det som PAD försöker göra är att avsätta en demokratiskt vald PM. Oavsett om det är rätt eller fel så är uppror och tvingande åtgärder fel. Det visar bara att PAD inte har respekt för det thailändska folkets beslut.
Lyckas dom byta ut sittande regering mot en egen tillsatt har vi diktatur och anarki, inte demokrati längre.





Jag tycker ditt sätt att resonera Jem är riktigt. Alla får tycka och tänka som de vill privat men här på forumet har vi vissa regler och dessa ska följas. Själv är jag inte så politiskt insatt som jag tidigare påpekat men påhopp på andra människor är inte okej. Därför kommer sådana inlägg i fortsättningen att tas bort.

marianne
 
Ta gärna bort den delen av mitt inlägg. Kunde bara inte låta bli att besvara det grova påhoppet på en hel nation, blev förbannad helt enkelt på skitsnacket. Tycker nog det är minst lika grovt som ett personangrepp.
Senaste nytt är att rätten i Thailand har dömt att Samak har gjort felaktigheter och måste avgå. Radion säger i skrivande stund att han har avgått.
 
Så länge man bara skriver önskvärt material går det tydligen bra. Men om man skulle uttrycka något regimkritiskt går det tydligen inte.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
 

Liknande trådar

A
Svar
2
Visningar
1 K
A
 
Tillbaka
Topp